Нови тарифни систем у градском превозу од 1. октобра

Novi tarifni sistem u gradskom prevozu od 1. oktobra

22 septembra 2015

autobusZa manje od deset dana Beograd će biti podeljen na četiri zone, pa će i gradski prevoz biti tarifiran u skladu sa novim „granicama“. Razlog da se raduju najviše imaju žitelji obodnih delova glavnog grada, jer će od 1. oktobra cena karata za 80 procenata građana koji se voze prigradskim saobraćajem biti niža i do 45 odsto.

Prva zona obuhvataće uži centar prestonice, uključujući naselja Braće Jerković, veći deo Mirijeva, deo Novog Beograda do Bloka 45, deo Zemuna do Saobraćajno-tehničke škole, kao i Ustaničku ulicu. U „zoni 2“ naći će se šire gradsko područje uključujući Surčin, Padinsku skelu, Vinču, Beli Potok, Boljevce, Lipovičku šumu, Ripanj i Grocku. U „trojci“ su Barajevo, deo Grocke, Obrenovac i Sopot, a u „četvorci“ Lazarevac i Mladenovac.

Iako su se tvorci novog sistema trudili da u teritorijalnom prekrajanju i tarifiranju budu pravedniji u odnosu na postojeći sistem, propusta ima. Recimo, putnik koji bi od Banjice hteo da stigne do Banovog brda, a ima mesečnu kartu za prvu zonu, moraće da doplati ukoliko koristi liniju 50, jer prolazi kroz Rakovicu koja je druga zona. Ili da izabere neku drugu liniju i preko centra grada, stigne do željene destinacije.

Sudeći po mapi koju su napravili saobraćajni stručnjaci, u srcu Beograda su i Kvantaška pijaca, Kotež, Borča, pa i deo Zemuna, dok su Žarkovo, Vidikovac, Kanarevo brdo i Miljakovac smešteni u „dvojku“. I Mirijevski bulevar je granica apsurda koja deli ovo naselje na prvu i drugu zonu.

PLAĆANJE I MOBILNIM TELEFONIMABEOGRAD će, kako je naveo Mitrović, od 1. oktobra biti peti grad u Evropi koji će imati mogućnost plaćanja karte mobilnim telefonom. – Potrebno je skinuti aplikaciju, mobilni telefon se prisloni na displej validatora i on naplati kartu. Očekujemo da će karta do kraja godine moći da se plaća i platnim karticama – objašnjava Mitrović.

zmene će podrazumevati i jednake cene karata za iste destinacije nevezano za to da li se putnici voze vozilima GSP, „Laste“ ili privatnih prevoznika. Najjeftinija opcija za plaćanje prevoza, kao i do sada, jeste kupovina mesečne karte.

Za korisnike koji se voze u sve četiri zone, cena će biti snižena sa sadašnjih 7.740 na 4.990 dinara – najavio je prilikom predstavljanja novog sistema Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz. – Mesečna karta za zaposlene u prvoj zoni pojeftiniće za 285 dinara i koštaće 2.990 dinara, za one koji putuju do druge zone nema promena, radnici u trećoj će plaćati 3.890 dinara, a oni iz četvrte 4.990, odnosno 2.750 dinara jeftiniju kartu. Povlašćene kategorije će za mesečnu kartu izdvajati od 30 do 1.170 dinara manje u zavisnosti od zone.

VIŠE KONTROLORA PO VOZILIMA

– KONTROLE će biti pojačane, s obzirom na to da su karte pojeftinile. Nije cilj kažnjavanje, već da se karta plati jer odvajamo velika sredstva za gradski prevoz. Kupovinom karata povećavaju se sredstva kojima se ulaže u kvalitet i nova vozila – najavio je Uglješa Mitrović i dodao da je od 500.000 ljudi iz prigradskih opština do sada samo 20.000 kupovalo kartu.

SAVAMALA I ŠESTAR

 

Kada se mapa pogleda, reklo bi se da je tačka u koju je stručnjak zabo šestar i opisao kružnicu – Savamala, epicentar „Beograda na vodi“, od kojeg sve polazi i gde svi putevi završavaju.

(Novosti.rs)

KOMENTARI



3 komentara

  1. Stari beogradjanin says:

    VEOMA INTELIGENTNO, NEMA STA! A O TOME STO NAS VOZE U RASPADNUTIM I PRLJAVIM AUTOBUSIMA NE PISE NI JEDAN NOVINAR.

  2. zlatiborski ovan says:

    Stari Beogradzani su Ganciji

  3. ana says:

    A pojedinacna karta,ova besmislena karta od 90 min. ? I mozda da autobusi idu po redu voznje a ne da svako jutro vreme dolaska varira od vozaca do vozaca.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *