ОЧЕВИЦИ ОПИСАЛИ ПАКАО НА ШЕРЕМЕТЈЕВУ: Броје се мртви, до сада 41 жртва, међу којима и двоје деце, на снимцима путници искачу из авиона

OČEVICI OPISALI PAKAO NA ŠEREMETJEVU: Broje se mrtvi, do sada 41 žrtva, među kojima i dvoje dece, na snimcima putnici iskaču iz aviona

6 maja 2019

Samo 37 od 78 putnika i članova posade ruskog aviona ŠJ-100 koji se zapalio na moskovskom aerodromu Šeremetjevo je preživelo, saopštio je ruski Istražni komitet.

„U avionu na letu od Moskve ka Murmansku bilo je 78 putnika i članova posade. Prema najnovijim podacima dostupnim istrazi, 37 njih je preživelo“, rekla je portparolka Istražnog komiteta Svetlana Petmeko.



Ona je dodala da istražitelji sada ispituju preživele, očevice, zaposlene na aeorodromu i avo-kompanijama, prenosi Tass.
Predsednik Rusije Vladimir Putin izrazio je saučešće porodicama nastradalih i naložio istragu o uzrocima nesreće, saopštio je njegov portparol Dmitrij Peskov, prenosi Tas s.

Na snimcima koje je objavila ruska televizija „Rosija 24“ vidi se kako putnici iskaču iz aviona u plamenu niz postavljeni tobogan i teturaju po pisti i travi.

Dopisnik RT Boris Kuznjecov koji se zadesio na Šeremetjevu u trenutku nesreće objavio je tvit opisujući šta je na pisti video iz svog aviona koji je trebalo da poleti za Helsinki.

„Sedeli smo blizu aviona koji je potpuno zahvatila vatra. Plamen je bio ogroman. Spasilačke službe borile su se da ugase požar“, napisao je on.

Novinar „Komsomolskaje pravde“ Dmitrij Smirnov uz snimak požara na Tviteru je napisao: „Pakao na Šeremetjevu. Suhoj Superdžet 100 na letu od Moskve do Murmanska morao je da se vrati zbog požara. Gori kao baklja dok je evakuacija u punom jeku“.

KOMENTARI



6 komentara

  1. Miraš says:

    Gledajući samo nekoliko godina unazad u Rusiji nije bilo ovoliko avio nesreća. Koliko su nesreće a koliko su diverzije?

    • živoder iz Oseka i Ovčare says:

      a diverzija, nego šta, ovo je najnoviji ruski avion koji treba da uzme deo tržišta Boingu i onom evropskom, ne znam kako se zove to. Boing je doživeo fijasko zbog ona 2 prizemljenja i svi su ga otpisali, NEŠTO su morali da urade; najverovatnije ovo.

  2. Kulak says:

    Loši piloti,nesposobnost,nemar,loše održavana tehnika.Sve to glavom plaćaju nedužni putnici.Rusi imaju puno posla da sve to dovedu u red.

  3. A akoM says:

    Taj ruski avioni,Suhoj Superjet SSSJ-100,je zapravo nov,prve proizvodnje 2011g.,košta 32 miliona Eura,15%jeftinije od konkurencije,ali leti cca 3 tri puta manje vremena od konkurencije,zbog tehničkih problema-kvarova,i onda nedostatka rezervnih dijelova za to!Npr.,u njegovom motoru,u komori za izgaranje,se stvaraju pukotine nakon samo 2-4.000 sati leta iako je garancija 8.000 sati,a rezervnih dijelova za popravak skoro nikada nema!Tako je Mexička firma Interjet,prizemljila 70% tih aviona u svojoj floti,a zbog tih razloga!Toliko o ruskoj kvaliteti i podršci,i to"vrhunskog"nivoa,koji bi to trebao biti!Kako je tek onda s ostalim proizvodima?!?

  4. A akoM says:

    ...osim toga,putnici koji su uspjeli pobjeći iz aviona,masovno s sobom nose-vuku i svoju prtljagu,što se može vidjeti na snimkama,zbog čega su i bitno blokirali-usporili evakuaciju,idioti!Toliko i o standardu-moralu ruskog čovjeka,ljudi,neznam dal' prosječnih ili nadprosječnih,jer predpostavljam da prosječni nemaju novaca za putovati-gostivati u Moskvi!Sve jedno bolje od drugoga!Krasno!Ti su još"bolji"od Balkanaca!Divota jedna!Perspektivna!

  5. A akoM says:

    ...a što se tiče ev."greške"pilota,treba u njegovu odbranu reći i ovo:-Suhoj Superjet-100 je ruski supermodreni avion,napravljen da pobijedi konkurenciju i manjom potrošnjom goriva,pa je umjesto uobičajene aluminijske oplate(koja se ponaša kao Faradejev kavez),napravljen prvenstveno od lakših kompozitnih materijala,obloženih tek metalnom mrežom koja očito nije bila dovoljno gusta i masivna da zaštiti od munje avion i njegove vitalne dijelove,pa tako i instrumente koji su vjerovatno"poludjeli"i prevarili pilota,a možda i dinamiku težišta aviona prilikom slijetanja!Možda je tome,daklen,kumovao i profit,da avion troši što manje goriva,Daklen bude i što lakši,pa su ga"olakšali"vjerovatno nedostatnom metalnom mrežom!Kao što su i USA-Boieing inžinjere,pritisnuti utrkom s Airbusom i rokovima,na brzinu prepravljali nacrte palih Boeing-737 Max,pri čemu su pomicali izračune-lokaciju težišta aviona,a što su nabrzinu krivo proračunski(zbog greške u programu kompjutora,naknadno utvrđene?),zbog čega je avion u određenom trenu ušao u debalans i naglo potonuo-pao nosom prema tlu!Tako nešto slično(nekontrolirano ili krivo kontrolirano slijetanje)moglo se dogoditi i ovom Suhoju,a zbog otkaza-neispravnog rada instrumenata(zbog udara groma),a što je prevarilo a možda i omelo pilota!Zaključak zapravo glasi:-Zbog nesmiljene ekonomske utrke-opstanka-profita,znatno se smanjuje sigurnost u zrakoplovnoj industriji-proizvodnji,a na štetu putnika,i bez obzira u kojem dijelu svijeta te letjelice bile proizvedene!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *