
OTKRIVENA VELIKA TAJNA AMERIČKE VOJSKE: Evo zašto kupuju RUSKE AVIONE!
31 decembra 2017Amerikanci su ubrzo nakon Drugog svetskog rata odredili svog glavnog protivnika. Međutim, rat u Vijetnamu im je pokazao da njihova avijacija nema šanse protiv sovjetskih aviona i oni su odlučili da formiraju eskadrilu od neprijateljskih lovaca. Od tada, u pustinji u Nevadi se testiraju mogućnosti ruskih aviona protiv najnovijih američkih pandana.
U američkim medijima se pojavio članak o tome da privatne kompanije iz SAD aktivno kupuju sovjetske i ruske lovce od država bivšeg SSSR, između ostalih i od Ukrajine. Ova informacija zvuči prilično čudno.
Šta će Amerikancima ruski lovci, kada imaju svoje?
Opštepoznato je da velike sile retko, da ne kažemo nikada ne kupuju tuđe oružje. Međutim, ovo je specifičan slučaj.
– U Americi postoji eskadrila 4455, koja je sastavljena od sovjetskih aviona: MiG-15 koje su dobili od Koreje, MiG-21 od Arapa. Jedini koji nisu dobili je MiG-25, kojeg su oteli (sovjetski pilot Viktor Baljenko pobegao je na MiG-25 u Japan 1976. godine). Avion je vraćen, ali su im ostale karakteristike. Od Rumunije su sada uzeli 2dva aviona MiG-29 koje im je dala Nemačka nakon ujedinjenja – rekao je za Sputnjik general-major Magomed Tolbojev, počasni predsednik avio-salona MAKS.
Iako mediji navode da se ovi avioni koriste kao mete prilikom treninga američkih pilota, ruski vojni stručnjak smatra da je to čista glupost.
– Reč „meta“ je glupost. Oni ih koriste kao ravnopravnog partnera, protivnika. Nazivaju ih avionima mogućeg protivnika. To su pravi borbeni avioni u bojama ruske vojske i koriste se u međusobnoj borbi. MiG-29 se koristi protiv F-16, Su-27 protiv „Raptora“. To je veliki američki program. Jedino što još uvek nemaju MiG-25 i MiG-31 – dodao je ruski general.
Ovaj američki program ima veliku istoriju. Sve je počelo još 1968. godine, kada su američki piloti počeli da gube bitke u vazduhu od Vijetnamaca koji su leteli sovjetskim avionima: na četiri oborena „fantoma“ ili „skajhoka“ išao je jedan MiG-17 ili MiG-21.
Tada je u američkoj bazi „Miramar“ 1969. godine formiran centar za obuku pilota za vazdušne borbe. Piloti sa kojima su ulazili u vazdušni boj trebalo je da koriste taktiku SSSR-a. Kako bi sve izgledalo što realnije, na krilima i repu su crtali crvenu zvezdu.
U oktobru 1972. godine u avio-bazi „Nelis“ u Nevadi formirana je tajna eskadrila, pod nazivom „Agresor“, u kojoj su se nalazili sovjetski avioni. Interesantno je da su u ovoj eskadrili služili piloti sa najboljim kvalifikacijama.
Osim za vežbanje vazdušnog boja u realnim uslovima, Amerikanci su bili, a i danas su, veoma zainteresovani i za karakteristike ruskih aviona.
– Oni uzimaju sve, ergonomiju aviona, testiraju koliko je on udoban pilota, rok korišćenja, kao i njihove granice izdržljivosti. U MiG-23, koji su dobili od Egipta nakon rata sa Izraelom (1967. godine), razvili su brzinu od 1.670 kilometara na sat i avion se nije ugasio. Oni su se iznenadili. Nakon toga su smislili taktiku protiv njega – kaže Tolbojev.
U septembru je komandir eskadrile Erik Šulc poginuo prilikom izvođenja leta na Su-27 nedaleko od baze u Nevadi. Na istragu o ovom slučaju Pentagon je stavio oznaku tajnosti.
Sagovornik Sputnjika je ispričao da je lično poznavao američkog pilota, da mu je bio domaćin u Moskvi, kao i da ga je tom prilikom upozorio da može doći do nesreće.
Svaka mašina ima svoj vek trajanja. Bez ozbiljnog remonta u preduzećima „MiG“ i „Suhoj“, oni ne mogu dugo da funkcionišu.
– Svi Amerikanci su vrlo iskusni piloti. Odlični momci. Uvek ih dajem za primer. Međutim, oni su nežni, nisu kao Rusi – pun je pohvala za svoje moguće protivnike ruski general, koji je i sam pilot.
On ne kritikuje Amerikance zbog toga što rade.
– I ja bih to isto radio. Ja bih, da sam na mestu Ministarstva odbrane, uzimao njihove avione, prebacivao ih na Institut „Gromov“. Tu bismo ih parkirali, rasklopili. Izvukli zaključke: šta su njihove jače strane, a šta slabosti, šta treba da uzmemo od njih. To je tehnološka špijunaža – mišljenja je on.
Američki mediji smatraju da bi kupovina ruskih aviona mogla da znači da se Amerikanci spremaju za rat, ali oni to rade već pola veka, tako da će možda i narednih 50 godina oni nastaviti samo da se igraju.
(Sputnik)
Za Srbiju says:
Oni se ne igraju, oni se ozbiljno spremaju.
M says:
Što je tu tajna?!?To se zna desetljećima!
doktor says:
Sovjeti su takodje dobili nekoliko tipova americkih aviona kada je Sev Vijetnam u zavrsnoj ofanzivi zauzeo J Vijetnam i proterao Amerikance. To su bili npr F-5A i F-5E, kao i Cesna T-37 itd. Zanimljivo je da je sef konstrukcionog biroa Nortropa, firme koja je prokjektovala i izradjivala lovce F-5A i E bio ing. Velko Gasic, ili vam Veljko Gašić, po naski. F-5A i E su avioni sa izuzetnim manevarskim sposobnostima i vrlo malim frontalnim radarskim odrazom, tako da su u VB Nelis uvek glumili 'agresorske' avione, tj MiG-ove. Analizom kabine ovih aviona, Sovjeti su bili vrlo prijatno iznenadjeni mnogim elementima, kao sto su boja osvetljenja instrumenata itd, odnosno paznjom koja je posvecena udobnosti pilota i umanjenju opterecenja pri izvrsenju letackog zadatka (ovo je detaljno opisano u memoarima Stjepana Mikojana,najpoznatijeg sovjetskog probnog pilota), pa su neke elemente preuzeli za svoje sledece tipove aviona. Zapravo, SSSR je po prvi put dosao u posed americkog lovca tokom korejskog rata, kada je preduzeta (i uspesno izvrsena) obimna operacija u cilju izvlacenja lovca F-86 Sejbr, koji se prisilno spustio na pescanoj plazi u blizini morske obale, te je fakticki bio vrlo malo ostecen. Amerikanci su redovno takve, delimicno ostecene avione, unistavali vatrom iz vazduha,kako ne bi dospeli u ruke Sovjetima, ali su ovog puta Sovjeti bili brzi. Oprema zarobljenih pilota je posluzila za uporedjenje sa opremom sovjetskih pilota i unapredjenje iste (anti-g odelo, radarski nisan,itd). Prvi MiG-21 koji su dobili Amerikanci im je prosledjen od Izraela, na kojem je preleteo iracki pilot Munir Radfa (o tome je snimljen i film sa Ben Krosom u glavnoj ulozi). Izraelci su takodje prvi testirali MiG-23 i bili izuzetno impresionirani njegovim ubrzanjem i penjanjem, gde je bio po njima ravnopravan F-15 Iglu, sto u prvi mah moze zvucati neverovatno,ali je sigurno tacno, jer su Izraelci u naoruzanju imali i F-15 i F-16, pa su svakako mogli dobro da procene. Za -23 je vezana i anegdota iz vremena ispitivanja u VB Nelis, kada je trebalo da presretne dva F-111 u niskom letu, a bio je dosta iza njih. Pilot je propeo avion i ukljucio forsaz, posle minuta nazvao kontrolni toranj trazeci bliza obavestenja o oba F-111, koliko da smanji visinu i brzinu da bi im usao u rep, a iz tornja su odgovorili u smislu 'Moracete sve ponovo da uradite' 'Zasto' 'Zato sto ste ih preleteli posle nekih trideset sekundi'