Ова неизлечива болест нема никакве симптоме, а сви смо јој склони

Ova neizlečiva bolest nema nikakve simptome, a svi smo joj skloni

15 oktobra 2016

561614_eye-989725-1920_f

Neke bolesti lako je dijagnostifikovati na vreme jer dolaze „najavljeno“, s lako prepoznatljivim simptomima, ali moramo obratiti pažnju na one tihe bolesti za koje nema znakova upozorenja.

Oko je organ koji nam omogućava vid i percepciju svih zbivanja u našoj okolini, a sklon je raznim problemima od kojih se najopasnijim pokazao očni pritisak.

Naime, povišeni očni pritisak uzrokuje glaukom. To je očna bolest koja može da dovede do trajnog oštećenja očnog živca i slepila. Ne može se izlečiti, ali može da se kontroliše uz pomoć lekova. Najčešće se dijagnostifikuje osobama starijeg životnog doba, ali glaukom zapravo ne bira pa od njega mogu da obole i novorođenčad, deca i mlade osobe.

Gubitak vida koji uzrokuje glaukom je trajan i zbog toga je važno redovno proveravati očni pritisak, a važno je napomenuti kako povišeni očni pritisak nema nikakve simptome. Upravo zato mnogi ljudi ni ne znaju da imaju taj opasan zdravstveni problem.

Ako nosite naočare, imate genetsku predispoziciju za glaukom, patite od problema poput progresivne kratkovidnosti i urođene dalekovidosti ili bilo kojeg drugog stanja štetnog za oko, redovno bi trebalo da odlazite kod oftalmologa na merenje očnog pritiska.

Nemojte da čekate pogoršanje vida tj. fizičku manifestaciju očnih problema jer tada već može da bude prekasno.

Ishrana od izuzetne važnosti

Ako ni vi ni vaši članovi porodice nemate problema s vidom, trebalo bi da ga redovno merite nakon 40. godine jer tada svi ulazimo u populaciju sklonu razvoju povišenog očnog pritiska i glaukoma.

Baš kao i kod mnogih drugih zdravstvenih problema, u prevenciji i lečenju očnog pritiska važnu ulogu ima zdrava ishrana i redovno vežbanje.

Ishrana bogata vitaminom C, E i A, zdravim masnim kiselinama i mineralima pogoduje zdravlju oka. Potrebno je smanjiti unos industrijskih šećera, ugljenih hidrata, prerađene brze hrane, a preporučuje se ishrana bazirana na zelenom povrću i voću.

U svakodnevnu rutinu uključite minimalno 40 minuta vežbanja dnevno, pogotovo ako sedite dok radite svoj posao koji uključuje svakodnevni boravak pred kompjuterom. Fizička aktivnost i vežbanje pomažu u smanjivanju krvnog, ali i očnog pritiska.

 

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *