Ова житарица не садржи глутен и снижава шећер у крви

Ова житарица не садржи глутен и снижава шећер у крви

3 јуна 2018

Хељда потиче из Азије, а код нас се користи као житарица иако то заправо није. Потрошња ове биљке већ је стварно разнолика и то у многим земљама. Ботанички припада у категорију зељастог поврћа док се у неким културама сврстава међу воћке.

Веома је храњива, а у кулинарству се сматра житарицом. Ради се о семенкама величине оних од пшенице, али мало занимљивије троугласте форме. Најчешће се користи као замена за пиринач или се од ње праве каше. Хељдино брашно може бити тамније и светлије боје и не садржи глутен.

Хељда је храна богата влакнима. Осим тога у себи садржи и есенцијалне аминокиселине, витамине, протеине, угљено хидрате и мали број калорија.Она тако може да помогне у смањивању нивоа шећера у крви, спуштању високог притиска и холестерола.

Осим тога ће одржавати здравље крвних судова и читавог кардиоваскуларног система те смањивати ризик од настанка рака. Производи с хељдиним брашном помоћи ће у јачању концентрације и памћење. Осим што чисти крв, помаже и у пробави у смислу чишћења црева и нормализовања метаболизма.

Хељдино брашно је одлично за коришћење уз обично брашно које користите. Ако га додајете за прављење теста за палачинке или хлеб и пецива, осетићете како тесто има нежнију структуру и укус маслаца. Уз то ће бити и нутритивно квалитетнији.

Хељдино брашно за нормализацију пробаве

У неким случајевима се хељдино брашно може користити за побољшање читавог метаболизма, посебно ако се узима у комбинацији с кефиром. Овакав напитак треба да се једе ујутро, пола сата пре јела. Након тога не би требало да једете барем три сата. Ако вам је превише кисело можете да га засладите с мало меда. Овакав напитак се треба користити 14 дана.

Ако желите да правите палачинке од хељдиног брашна, потребни су вам ови састојци:

– 100 грама хељдиног брашна

– 100 грама пиринчаног брашна

– 25 грама шећера

– пола кашичице соде бикарбоне

– пола кашичице соли

– 25 грама маслаца

– 350 мл млека или воде (најбоље је пола – пола)

Припремају се тако да у једној посуди помешате суве састојке, а у другој млеко и маслац. Након тога помешајте све заједно и оставите да стоји 30-ак минута. Уколико вам је тесто превише густо можете додати још млека. Густина треба да буде као и код обичних палачинки. А пеку се исто као и обичне палачинке.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u