
OVAKO JE KNEZ MILOŠ OBRENOVIĆ PISAO O SULTANU: „Sultan je slab na PARE i na MUŠKO D*PE, a mi pare NEMAMO“
18 januara 2020Petar Ičko je bio srpski trgovac, diplomata i jedan od glavnih organizatora Prvog srpskog ustanka. Cincarskog porekla, rođen je u Katranici, u današnjoj Grčkoj.
Vratio se u Srbiju 1804. godine i pomogao je u podizanju Prvog srpskog ustanka. Ustanicima je činio velike usluge kupujući hranu za vojsku u Sremu i Banatu i obavljajući važne diplomatske poslove u korist Srba.
Zbog znanja stranih jezika, svestranog obrazovanja i svog držanja, uživao je veliki ugled kod Srba i Karađorđa i spadao je među prve ljude u Srbiji, a to je jedan od glavnih razloga zašto je poslat u Carigrad da pregovara sa Portom 1806. godine.
Baš pred polazak u Carigrad, knez Miloš mu je dao legendarno diplomatsko uputstvo koje nama danas možda izgleda smešno, ali u vreme kada je napisano nije bilo poslato zbog duhovitosti, već da bi upozorili Ička na opasnosti koje vrebaju u carskoj prestonici, kao i uputstva kako treba da se ponaša pred sultanom.
„Slušaj Petre, ti ćeš ići kao naš prvi Ambasador kod Porte. Kad stigneš u Carigrad primiće te Sultan u audijenciju i predaćeš mu akreditivna pisma. Pazi dobro Petre, kad budeš tamo pred Sultanom. Da se kurčiš bre, da vide Turci da Srbija nije mačiji kašalj. Ne mogu oni da rade kako oni hoće. Ali Petre, dobro vodi računa. Ako na to tvoje kurčenje, počne i Sultan da se kurči, e… ti Petre, odma’ da odkurčiš, jer je Srbija ipak mala zemlja. I da znaš – Sultan je slab na pare i na muško dupe, a mi pare nemamo da ti damo.“
Sa Ičkom su išli knez Milić iz Đićevca, knez Živko Paraćinac i sekretar Stevan Jevtić. U oktobru se vratio iz Carigrada donevši vest o pristanku Porte na srpske uslove. Zatim se vratio u Carigrad radi potpisivanja carskog berata, ali do mira ipak nije došlo, pošto su srpske starešine odlučile da nastave borbu do potpunog oslobođenja od Turaka.
Bio je mason. Po osnivanju beogradskog magistrata postao je njegov prvi predsednik 1807. godine. U maju 1808. godine, kada se vraćao sa jedne gozbe u Topčideru, naglo mu je pozlilo i jedva je došao kući u Beograd. Činili su sve da ga spasu od otrova, ali nisu uspeli. U to vreme su kolale glasine da su ga otrovali prijatelji ruskog carskog predstavnika Konstantina Rodofinikina.
Sahranjen je u manastiru Rakovica u blizini Beograda.
persida says:
Ako je tako, onda Azdejkovica u Tursku za ambasadora.
Slobodanka says:
Instrukcija beše > "Ali Petre, dobro vodi računa. Ako na to tvoje kurčenje, počne i Sultan da se kurči, e… ti Petre, odma’ da odkurčiš, jer je Srbija ipak mala zemlja. I da znaš – Sultan je slab na pare i na muško dupe, a mi pare nemamo da ti damo.“ HM, NE REČE MILOŠ TADA PETRU KAKO DA ZAŠTITI SVOJE DUPE. A TEK DANAS KAKO "NAŠI" STOJE PRED SULTANOM? Čini mi se da pune i svoje dupe i svoje džepove. Moravski koridor 112 km, a imaće 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka, kao i 10 petlji. Biće to dosad najširi autoput ukupne širine 30 metara, a KOŠTAĆE NAS SKUPLJE NEGO GRGINE GUSLE. Na koliko mesta na Dunavu nedostaju mostovi te još uvek rade skele, ŠTO ZNAČI DA CELA DRŽAVA NIJE POVEZANA. A ovde u slivu Zapadne Morave napraviće 84 mosta. To je neukusno i slično kao da na ždrebe malog konja ponija okačiš opremu za odraslog konja krupnije rase. A uz te puteve posadiće nam grinfild investicije da u svojoj zemlji budemo sluge kod njegovih prijatelja.
Slobodanka says:
Cela istočna Srbija, gledajući Dunav istočno do Beograda, posle Pančevačkog mosta koji povezuje Pančevo sa Beogradom, ima samo jedan most koji povezuje Smederevo sa Kovinom (Banat). Opština Veliko Gradište, ali nju treba gledati kao vezu centralne Srbije sa Banatom, koristi skelu kod mesta Ram. Kako ih nije sramota, strateški interes kažu da nam je put u EU, a zemlja nam je iznutra na ključnim pravcima povezana skelom ili još gore > NIKAKO. A zapadno od Beograda u pitanju su dve reke koje treba bolje premostiti Dunav i Sava, sa ciljem boljeg povezivanja cele zemlje. Gde je most na Dunavu kod Neština koji bi povezao ne samo Bačku Palanku i Sremsku Mitrovicu, nego celu zapadnu stranu zemlje? Hvale se tobožnjom dobrom saradnjom sa Srpskom, ako je tako gde je onda novi i bezbedniji most kod grada Rudo jer taj most koristili bi i mi čim udjemo na tu teritoriju. To je stari most sa drvenom podlogom koja se ljulja, a preko njega idu vozila. Ne razumem, da li treba neko da pogine na tom mostu. Na sve to još izroni svež lapsus: ministarka saobraćaja reče REPUBLIKA Vojvodina. Ja živim u Vojvodini i jedino mogu da zaključin da ova tuzlakinja, a naturalizovana beogradjanka, pravi magarce samo takve od svih nas > i severno i južno od Dunava. Sličan lapsus napravila je u Zrenjaninu pre 2-3 godine Maja Gojković. I ona je tada sve trepćući baš kao pokvareni semafor više puta ponovila "Republika Vojvodina". Mi nemamo elitu, nego kvazielitu koja pitaj Boga šta radi i šta sve još namerava.
Gagi says:
Plan unistavanja Srba se sprovodi zacrtanom dinamikom. Odluke AVNOJ-a se sprovode polako ali sigurno,slicna geografska podela je bila za vreme okupacije u II ratu. Gde god su iscrtane granice novih republika, Srba vise u njima nema. Pokrajina KiM je takodje najurila nas Srpski zivalj, sada su na redu C.Gora i pokrajina Vojvodina. U vojvodini ce se to desiti kada Nemci naprave jos fabrika i totalno ekonomski okupiraju taj deo Srbije, sto se na neki nacin vec uveliko odvija. Ako neko misli da su sva ova ogromna investiciona ulaganja preko Save i Dunava slucajna i da se to radi zbog naseg naroda, taj se grdno vara. Eto za 20-30 godina, mozda i pre, haosa i loma u Vojvodini. Kao i uvek do sada, isplivace verska netrpeljivost i razni kreirani problemi koji ce "naterati" narod na pobunu protiv Beograda. Neradnici i politicke hijene su uveliko angazovani i dobro materijalno stimulisani da ovaj proces realizuju, cekaju kao gladne hijene da se bace na zrtvu. Naravno da "nasi" politicari nemaju pretpostavku da ovako nesto moze da se desi, uvek su strasno iznenadjeni dogadjajima koji se odvijaju pred njihovim ocima. Bas me interesuje, koji "Srpski" politicar ce morati da obavi radni zadatak i za neku godinu nas obavesti da "Srbija vise ne postoji".
Slobodanka says:
Često čujemo povodom KIM, ali to važi za celu našu državu, dakle za sve njene delove i budžake > da Rusija podržava teritorijalnu celovitost države Republike Srbije u skladu sa Ustavom Srbije. Prema tome jasno je da ne mogu da otcepe Vojvodinu. Izuzev ako vrhunski podlaci računaju da će Rusija jako oslabiti pa će onda na dalje cepanje Srbije pristati zbog svoje ponovne velike slabosti. ... Oko 67% stanovništva Vojvodine čine Srbi, a jedino nas mogu oterati ako nema posla ili ako su plate jako male. I ovde je prilično nesredjeno stanje u poljoprivredi. Mnogi gradovi u Vojvodini izgledaju slično kao u centralnoj Srbiji, kao da je vreme stalo pre 30 godina, oronuli gradovi duhovi. Jedino u Novom Sadu cveta izgradnja stanova i niču veliki strani prodajni centri. U industrijskim zonama grada duva hladna promaja, a jedino ponegde niče šrafciger industrija. Putevi nam jesu bolji nego u centralnoj Srbiji, ali ovde je oduvek bilo lakše graditi puteve. Na potezima prema Beogradu nešto se kao dešava, ali to je više zbog Beograda nego zbog Vojvodine. U suštini mene vesti o novim firmama u Vojvodini podsećaju na period kad su puno hvalili Jagodinu ili Indjiju pa smo živeli u nadi "Evo sad će to i kod nas, samo što nije stiglo".
Mile says:
Nešto mute čim ove dve pomenute klikću "Republika Vojvodina".
milorad2 says:
što kenj.ate, kompletan moravski koridor još od 1 SV.rata nije gradjen.Tamo što ima od puteva i mostova su još nemci bre sagradili za svoje tenkove.Kako vas nije sramota , pa nije ni čudo što je cela cenetralna srbija nagrnula u beograd.Moravski koridor je pre svega i iznad svega potreban samo NAMA i nikome drugome, zato nema para od MMF ili ne znam koga za to, jb se njima za srbske potrebe.Ti dunavski mostovi će se graditi EVROPSKOM i KINESKOM lovom jer njima trebaju još više nego nama a NAŠE pare idu u SRBIJU a ne u evropske koridore.Zbog totalno zapuštene električne,železničke i putne mreže centralna srbija je na nivou 1955, alo bre pa nije ni čudo da ljudi BEŽE odatle a TO je SRCE SRBIJE.E sad mi vi nadjite onoga ko može da živi a da mu srce ne kuca, to samo ZOMBI može i zato je srbska privreda još uvek ZOMBI koji ne može da se uravnoteži jer mi u sred države imaamo PRAZNU RUPU.Ali kako to reći budalama koje ne znaju šta je prostorni plan razvoja države i ZAŠTO se to planira i pravi.
Slobodanka says:
Nije problem što treba, nego da li mora baš toliko da košta? Na taj Moravski koridor (gradi ga američko-turska firma) kad se još doda put do Sarajeva koji će graditi Turska to će Sarajevo imati dobar autoput do Stambola, a preko teritorije Srbije i Bugarske. Inače ne verujem premnogo u frazu koju sad često čujemo: "Države moraju da prave puteve jer velikim putevima ljudi dolaze, a malim putevima odlaze." KO će nam doći velikim putevima. Grinfild investicije? Investicija nema dovoljno ni u Evropi, a u Srbiju doći će samo ako mogu dobro da nam oderu kožu, tj. dobiće jeftinu radnu snagu, verovatno i jeftine sirovine i druge pogodnosti. Što više novca ulažemo u puteve to manje novca ulažemo direktno u podizanje sopstvene privrede! Ne može istim novcem da se ostvari i jedno i drugo. Kako smo ranije gradili privredu i imali dosta dobre firme, a bez ovolike količine grandioznih i skupocenih autoputeva? To je uglavnom evropski plan puteva, onako kako ih je zacrtao svemoćni EU-ropski centralni komitet. Oko 70 posto prihoda EPS-a država uzima od tog javnog preduzeća za svoje potrebe. Šta bi bilo da su manje dirali u prihode EPS-a? Električna energija je tražena u Evropi i ima dobru cenu, a biće tako i ubuduće. Da smo gradili nove hidroelektrane imali bi veći izvoz i to na nivou ukupnog izvoza zemlje, a ovako nam je pokrivenost uvoza izvozom tek 75 posto. Od bivših jugo republika jedino Slovenija ostvaruje veći izvoz od uvoza. Ta razlika minus od 25 posto kako se pokriva? Ranije važilo je da dinar zbog takvog minusa opada, ali to se sada ne dešava. Rešavaju to drugačije, što znači da raste dug zemlje. Mi nismo kao Amerika da nedostatak proizvodnje i prihoda možemo da pokrijemo emisijama novca bez pokrića, a ni Evropska banka. Ali bez obzira na to Grčka, Italija, Bugarska, Hrvatska, Srbija, itd. samo se zadužuju.
Slobodanka says:
Dobićemo i već dobijamo prljave tehnologije koje ne žele da vide u svom dvorištu. Srbija ima baš mnogo reka i to pogodnih za izgradnju hidroelektrana, a ni to ne umemo da iskoristimo za sebe. Samo čekam da li će "najpametniji" početi i rasprodaju EPS-a. a i to je povremeno najavljivao. Po zakonu naše poljoprivredno zemljište ne sme da se prodaje strancima, ali prodaje se itekako zajedno sa kombinatima i zem-zadrugama. Šta će nama na kraju ostati? Kome je prodao PKB? Čemu sve slavne i teške bitke naših predaka ako mi rasprodajemo državu po nalogu globalistanaca, a kao u pesmi: Hajde Jano kuću da prodamo, da prodamo da se veselimo...
Slobodanka says:
Miodrag Kostić srpski privrednik crnogorskog porekla uložio je u Turizam, ali i van granica Srbije. Kompanija MK Turizam suvlasnik šest hotela na Budvanskoj rivijeri i dva hotela sa pet zvjezdica na Svetom Stefanu u Crnoj Gori (hotel Miločer i hotel Sveti Stefan). Pet hotela na Budvanskoj rivijeri kategorisani su sa četiri ili pet zvezdica, a hotel Mogren u Budvi sa tri zvezdice. Svoju turističku imperiju Kostić je prethodnih godina značajno uvećao i u Sloveniji kupovinom prestižnog hotela Kempinski Palas u Portorožu, vlasnik je i arodroma u Portorožu, a ima i 2 hotela u Hrvatskoj. Znači najpre smo malte ne preko noći napravili domaće bogatune, a oni zauzvrat ni ne investiraju u našoj zemlji. Takve smo mogli obavezati zakonom da više investiraju ovde u našoj državi. Važno je da i mi konja ili konje za trku imamo. Za globalistansku trku? To nije za nas, UNAPRED JE JASNO DA MI (STANOVNIŠTVO NAŠE DRŽAVE) U TAKVOJ TRCI MOŽEMO BITI SAMO GUBITNICI. Čak i u ovoj varijanti sa istoka ne vidim sunce da će nas baš tako lako ogrejati, jer multipolarnost podrazumeva jake regionalne države a mi to nismo. I u toj priči mi smo van konkurencije, a jedino može da nas izvadi ako Kini nešto znači prisutnost u našoj zemlji i prolazak njenih puteva ka Evropi kroz našu zemlju.
Gagi says:
Bas tako, skoro cela Srbija je Beograd. Na oglasima se stara dobra poljoprivredna domacinstva sa puno zemlje prodaju bud-zasto, ili se menjaju za stanove. Istina je da poljoprivrednici nemaju uslove za rad i zivot, njihovi proizvodi nemaju traznju ni trziste a opet,ima dovoljno poljoprivrednih proizvoda - KAKO TO i odakle. Kome ce ovi tajkuni da prodaju ovolike napravljene stanove ako ne poteraju narod iz uze i cele Srbije ka gradovima. Sta ce taj narod da radi i cime ce da se izdrzava u vec preskupim i prepunim gradovima kada su vecinom osposobljeni za poljoprivredu. Od svojih domacinstava koja su stvarana stolecima, primorani su da migriraju prema gradovima gde ih ceka jos veca beda, jedina je povoljnost sto nema blata. Otkud to da u zapadnim zemljama poljoprivrednici dobro i lagodno zive. Neki politicari prave ekskurzije nasim seljacima i vode ih u te zemlje da se dive i odusevljavaju kako su oni vredni i pametni. TAKVA je POLITIKA prema nasem narodu, mozda ce krenuti u izgranju uze Srbije kada naprave jos deset blokova na N.Bgd-u, pet Kaludjerica i po pet naselja Borce i Ovce. Svi sem starih da se presele u gradove, od koga drugog da zivi ovolika administracija ako ne od rada i nameta prevarenih i najurenih domacina sa svojih imanja. A kada vas najnajzad primoraju da budete prestonicki gradjani i otmu vam nametima svaki dinar iz djepa, nemojte da se sekirate, prezivecete kao i ostali uz rvatski krompir, albanski paradajz,Brazilsku svinjetinu i pilice ko zna odakle. To je DOBRA i ODGOVORNA NACIONALNA POLITIKA moj bato!
Mile says:
84 mosta na 112 km puta? Koliko km će te voziti po čvrstom tlu? To kao da pravite veliki poligon za igranje dece, dece koja se vozaju, čas su na mostu čas na suvom.
petrovgrad says:
Bitno je da je pronadjen krivac za sve nedaće i bezpuće po Srbiji koje su je zadesile od 1941 god pa do sada. Posebno treba biti zahvalan opoziciji što je uspela da otkrije ko je kriv za maglu prošle nedelje što zadesi Srbiju. Šta nam vredi d znamo da je zagadjenost zbog magle, ako neznamo ko je kriv za maglu.
Miraš says:
Da, da, i meni se čini kad mi izgradimo grandiozne i skupocene autoputeve, onda će tim putevima nama stići EU bogataši i drugi svetski bogataši i zatim će da nam postavljaju dodatne teške uslove, a koji su naravno povoljni samo za njih. Na kraju proći će dobro samo oni koji su udaljeni od tih puteva i koji su sposobni da prežive na vrhovima naših najviših čuka jer tamo neće stići vlasnici kapitala i gospodari sveta.
Kosovac says:
U startu mi je nešto sumnjivo. Da li je moguće da je sultan voleo muška dupeta više nego dupeta onih tadašnjih svetskih lepotica iz harema? Nije moguće, naravno, nije sultanat omogućavao kao EU danas, da pederluk političarima otvara sva vrata. ……….Nego se mislim, ovaj nepotpisani istoričar koji je napisao ovaj članak, a mi ga čitamo i komentarišemo, da je on neki peder. Ober peder. Pa da nam se onako smejulji iza leđa? Ali ga je sramota da se potpiše. ……….Jeste da je ovaj Petar Ičko bio masončić, tu uopšte nemam dileme, ali pre bih rekao kao neki aparatčik, a ne neki kamatan čovek. ……….A kada gledam onog Skota kako vrcka dupetom po Beogradskim ulicama koje čuva kordon srpske milicije i srpska vojna vozila, sa američkim obezbeđenjem i telohraniteljima, sa srpskim agentima u civilnom odelu, stvarno pomislim da su pederi neka grupacija koje treba ozbiljno shvatiti, a ne ismejavati kao što neki to čine. Pogotovu što su sorošoidi svi listom pederi.
Kosovac says:
Vrlo bih voleo da pisca ovog članka nije bilo sramota da se potpiše. Jeste da je još priučen istoričar, ali nije u startu trebao da zaigra za protivnički, antisrpski tim. Biće da je mnogo visoko poleteo. kada bi se sada potpisao, možda bismo shavatili da on nije peder, nego da su ga samo pederi angažovali. I od njega stvorili angažovanog novinara.
Pera says:
Gde je moj komentar redakcijo koja kobajagi nema cenzuru ? Jel sto sam rekao da vasi puleni komentatori pisu sebe radi, da se citaju, a ne radi razumevanja ili jeednostavno ne volite istinu ?