Ове намирнице нам помажу код смањења упала

Ове намирнице нам помажу код смањења упала

9 јуна 2017

Храна коју једемо има важну улогу у здрављу нашег организма, па може да утиче и на смањење упала које се јављају у организму. Ове намирница могу бити од велике помоћи ако желите што безболније и брже да смирите упале, или да на њих делујете превентивно.

Хроничне упале у организму држе људско тело под сталним стресом. Када упала досегне врхунац, то за последицу може да има разне болести као што су срчане тегобе, дијабетес и неуродегенеративни поремећаји.

1. Боровница 

Та ситна бобица богата је антоцијаном који је моћан антиоксиданс. Због свог противупалног дејства помоћи ће у борби против упала као што су гихт и остеоартритис. Боровнице, такође, побољшавају концентрацију и дају енергију.

2. Сирови какао 

Сирови какао је изузетно богат антиоксидансима који су одличан савезник у борби против разних болести. Он садржи највишу концентрацију антиоксиданса у поређењу са било којом другом намирницом. Богат је минералима, поготово магнезијумом, који помаже у борби против стреса. Какао садржи полифеноле који штите од срчаних обољења, карцинома и других болести.

3. Кокосово и маслиново уље 

Кокосово уље, баш као и маслиново, делује антибактеријски и антивирусно. Лечи кардиоваскуларне проблеме и снижава холестерол.

4. Цимет и куркума 

Цејлонски цимет има лековита својства. Помаже код упала и инфекција. Садржи високе нивое антиоксиданта и фенола који помажу код инфекције. Куркума је нарочито лековит зачин јер има антиупална својства. Обнавља цревну флору, смањује надутост, смањује упале код артритиса и с разлогом је један од најпопуларнијих зачина. Куркума у комбинацији са медом одлична је као природни антибиотик.

5.Орашасти плодови 

Орашасти плодови су богати омега-3 масним киселинама, поготово бадеми, ораси и лешници који су крцати магнезијумом, минералом који помаже у јачању имунитета. Богати су влакнима која стварају осећај ситости.

6. Першун 

Има високе нутритивне вредности и одличан је извор витамина Ц. Лечи упале и добар је извор фолне киселине која је добра за здравље срца. Због свог противупалног деловања, утиче на смањење учесталост грипа и прехлада.

7. Кељ

Кељ је намирница која има снажно антиоксидативно дејство. Јача имунитет због витамина Ц, који изврсно делује на систем крвних судова и смањује ризик од срчаног удара.

Међутим, будите пажљиви са поврћем. Иако је спанаћ, на пример, добра и здрава намирница, не би требало да га конзумирају особе са бубрежним обољењима. Спанаћ може да утиче на бубрежни каменац и стварање упала.

8. Плава риба 

Сарделе, инћуни, скуша и туна садрже високе нивое омега-3 масних киселина, које су одлични чувари крвних судова. Плава риба је богата протеинима и витаминима Д и Б. Одлична је за здравље костију, јер побољшава апсорпцију калцијума.

Треба, међутим, напоменути да лосос не би требало превише конзумирати, иако садржи омега-3 масне киселине. Лосос, уз омега-3, садржи и омега-6 масне киселине, које делују упално.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u