Ове намирнице су здравије кад их скувате

Ove namirnice su zdravije kad ih skuvate

1 aprila 2017

642525_organska-hrana-foto-pixabay-com_f

Povrće ponekad „otpušta“ najzdravije sastojke tek nakon termičke obrade. Evo koje su vrste zdravije ako ih jedemo skuvane.

Paradajz

Paradajz je bogat likopenom, antioksidantom koji ima brojne pozitivne efekte na zdravlje našeg organizma. Ako paradajz kuvate dvadesetak minuta, i to uz malo maslinovog ulja, sadžaj likopena raste, pa nutricionisti savetuju da ovo povrće uvek jedete u formi sosa, uz testenine, piletinu, ribu…

Šargarepa

Iako je šargarepa vrlo ukusna i sirova, bolje je da je pre jela skuvate jer tako otpušta više antioksidanata koji čuvaju karotenoid i vitamin C. Karotenoidi štite organizam od slobodnih radikala, pa usporavaju starenje i odlični su za zdravlje.

Kupus

Kupus je bogat važnim nutrijentima i sirov i kuvan, ali kuvanje povećava sadržaj gvožđa.

Spanać

Sirovi spanać sadrži više folne kiseline, vitamina C, B2 i B3, kao i kalijuma nego kuvani, ali kad skuvate ovo lisnato povrće, povećava se udeo vitamina A, E, B1, proteina, vlakana, cinka, kalcijuma i gvožđa. Kuvanjem spanaća oslobađa se i beta karoten i lutein koji su jako važni za zdravlje oka i dobar vid.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *