Овим навикама уништавате здравље, а нисте ни свесни

Ovim navikama uništavate zdravlje, a niste ni svesni

11 jula 2017

Da li se često osećate iscrpljeno? Stručnjaci upozoravaju da razlog za to može da se krije u svakodnevnim navikama zbog kojih organizam ostaje bez nitrijenata. To se odnosi čak i na zdrave rituale, poput ispijanja čaja ili korišćenja krema sa zaštitnim faktorom.

Naime, pojedina hemijska jedinjenja, poput tanina u čaju i hlorogenske kiseline u kafi, se vezuju za različite minerale u hrani i dodacima, i smanjuju njihovu apsorpciju, piše T portal.

Kafa tako može da smanji apsorpciju gvožđa za do 80 odsto ukoliko se konzumira u periodu od sat vremena nakon obroka. Kafa i čaj takođe smanjuju apsorpciju drugih minerala, poput cinka, magnezijuma i kalcijuma.

Manje je poznato i to da, ukoliko često konzumirate hranu bogatu vlaknima, morate da obezbedite dovoljan unos kalcijuma putem mleka, mlečnih proizvoda i orašastih plodova, brokolija, mahunarki…

Prekomerna upotreba krema za sunčanje ili potpuno izbegavanje sunca može da dovede do hroničnog nedostatka vitamina D, što je vrlo loše za kosti. Ovaj nedostatak takođe će uticati na smanjenje apsorpcije kalcijuma iz hrane koju jedete, pa razmislite o suplementima vitamina D.

Nekoliko je studija, uključujući izveštaje Svetske zdravstvene organizacije pokazalo je da oralne kontraceptivne pilule mogu da smanje nivo folne kiseline, vitamina B2, B6, B12 i vitamina C i E u organizmu, kao i količinu magnezijuma, selena i cinka.

Uzrok ove pojave još nije poznat, ali delimično može da bude reč o posledici zadržavanja tečnosti. Hormon estrogen i progestageni koji se koriste u pilulama utiču na bubrege i regulaciju soli i tečnosti. Postoji i bojazan da pilula može da smanji apsorpciju vitamina poput folne kiseline i poveća njihovo izlučivanje kroz bubrege.

Niži nivoi vitamina B2 mogu da objasne glavobolje koje iaju pojedine pacijentkinje kada koriste ovu hormonsku terapiju. Zato je važno obogatiti ishranu velikim količinama voća i povrća, a orašasti plodovi, semenke i integralne žitarice su odličan izvor vitamina i minerala.

Ako suviše često koristite aspirin, razmislite još jednom. Redovno uzimanje aspirina, čak i kada je reč o malim dnevnim dozama kako bi se npr. smanjio rizik od srčanog ili moždanog udara, može da utiče na pojavu čira ili krvarenja, pa se posavetujte sa lekarem u vezi sa adekvatnom vitaminskom terapijom.

Povremena upotreba aspirina, npr. za lečenje glavobolje, je sasvim u redu, ali ako uzrokuje probleme sa varenjem, najbolje je izbegavati ovaj lek i potražiti savet lekara.

KOMENTARI



Jedan komentar

  1. Kosovac says:

    Pazite, ukoliko pijete kafu ili čaj, tanin se vezuje za minerale u hrani….. Kafa može da smanji apsorpciju gvožđa za do 80 odsto ukoliko se konzumira u periodu od sat vremena nakon obroka. Ukoliko se konzumira 2,5 sata nakon obroka, ona smanjuje apsorpciju gvožđa samo do 10 odsto….. Ukoliko često konzumirate hranu bogatu vlaknima, pazite da vam se ta vlakna ne vežu u čvor, to se teško dreši, morate platiti stručnjaku dosta….. Obezbedite dosta unosa orašastih plodova, imajući u vidu da ni orasi nisu više ono što su nekad bili….. Ukoliko se ne sunčate, nema potrebe ni da upotrebljavate kremu za sunčanje….. Izveštaje Svetske zdravstvene organizacije obavezno čitati, zanemarite to što se ista nalazi na lošem glasu….. Ukoliko pojedine pacijentkinje imaju glavobolju, moraju obezbediti ishranu orašastim plodovima, ali ne one da jedu orahe, nego da to bude namenjeno partnerima….. Ukoliko često koristite aspirin, odmah da vam kažemo da ste vi stvorili naviku upotrebe tableta. Upotreba tableta može lako da pređe u hronično stanje koje se zove tabletomanija….. Uglavnom treba tražiti savet lekara..... Nazdravlje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *