Ово поврће је право чудо за организам

Ово поврће је право чудо за организам

4 јуна 2017

Због широке примене у кулинарству, одличног укуса, нискокалоричности и повољног утицаја на здравље тиквице су с временом постале омиљено јело многобројних кухиња. Оне су универзално поврће када су нашем телу потребни витамини, а нашем мозгу снага.

Тиквице су обавезан састојак медитеранске кухиње. Потичу из западне Индије и Мексика, одакле су и стигле у наше крајеве. Популарне су захваљујући малој калоричној вредности (100 грама тиквица има само 11 калорија). Ово сочно и лагано поврће идеално је за исхрану током лета, садржи висок проценат воде – 93 одсто.

Зашто ваља јести тиквице?

Садрже много витамина, минерала, посебно је висок ниво витамина Ц, калијума, калцијума, фосфора и селена. Кора садржи велике количине магнезијума и каротеноида. Осим тога, тиквице активирају метаболизам ћелија, снабдевају драгоценим хранљивим материјама и чине нас витким. Код тиквица су важне и горке материје, јер подстичу рад црева, јачају јетру и помажу јој приликом детоксикације. Конзумирањем тиквица побољшавају се рад мозга и концентрација, тиквице смирују живце и јачају их, а тако ћете боље под-носити стрес. Антиоксиданти, витамин Ц, бета-каротен и фолна киселина у тиквицама смањују ниво холестерола у крви.

Такође се јачају мишићи и срце, а може се победити и затвор. Тиквице избацују воду и штетне материје из тела, и побољшавају варење беланчевина. Зато је важно да их што чешће једете уз месо и рибу.

Ко треба да их избегава

Упркос високим хранљивим вредностима, тиквице спадају у групу намирница које садрже оксалате, соли оксалне киселине, које могу да изазову здравствене проблеме код људи који имају проблема са функционисањем бубрега и бешике. Зато се њима препоручује избегавање тиквица у исхрани.

Припремање тиквица

Постоје многи начини на које можете припремити тиквице. Можете их поховати, пећи, пунити различитим надевима или припремити као укусну салату са осталим поврћем. Одлично су предјело, као и главно јело, а најбоље се комбинују са поврћем интензивног укуса, као што су парадајз, плави патлиџан, лук, паприка или печурке. Од зачина су за тиквице најбољи матичњак, босиљак, рузмарин, тимијан и оригано. Ако се ставе у тесто за колаче, тесто постаје посебно сочно.

Сачувајте их за зиму

Младе тиквице су готово најпогодније поврће за замрзавање. Пре замрзавања их треба опрати и исећи на колутове дебљине један центиметар. Затим би их требало држати на пари око два минута и на крају потопити у хладну воду да би се охладиле. Потом их треба оцедити, поређати колутове један до другог на послужавник и оставити у замрзивачу четири сата. После тога, тиквице би требало препаковати у кесе и вратити у замрзивач.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u