PAPRENI RAČUNI: Jadni građani plaćaju i ono sa čim nemaju veze

PAPRENI RAČUNI: Jadni građani plaćaju i ono sa čim nemaju veze

18 marta 2014

racuni-bg.pngSvi korisnici koji sumnjaju da su im poslednji računi za „Infostan” uvećani zbog pogrešnog obračuna zajedničke struje mogu da ulože reklamacije, poslednja je informacija saopštena iz ovog preduzeća koje šalje uplatnice objedinjene naplate.

Pojedini potrošači žale se poslednjih dana da im je za stavku „zajednička struja” obračunat i pet puta veći iznos nego ranijih meseci iako se ništa nije promenilo u njihovoj potrošnji. Takvih primera bilo je na Čukarici, Vračaru, Rakovici u novobeogradskom naselju Belvil…

Međutim, ni ovoga puta, kao i u aferi sa drastično uvećanim računima za struju krajem prošle godine, još nije jasno kako je došlo do greške u računu za zajedničku električnu energiju u zgradam u nekim delovima Beograda. I ko je kriv za šetanju građanaod šaltera do šaltera za reklamacije kao što se dešavalo nekim našim čitaocima – „Infostan” ili EDB?Kako tvrde u oba preduzeća, nema sistemske greške već je reč o pojedinačnim slučajevima koje treba ispitati. U JKP „Infostan” uveravaju da će u koordinaciji sa „Elektrodistribucijom Beograd” odgovoriti na sve reklamacije korisnika.

– Pritužbe građana prosledićemo davaocima usluga koji očitavaju brojila, šo je u slučaju zajedničke struje – Elektrodistribucija Beograd . Infostan će sa EDB-om odgovoriti na sve reklamacije korisnika. Ako EDB utvrdi da su opravdane, mi ćemo obavestiti korisnike i korigovati račune– ističu u „Infostanu”.

Problem utvrđivanja nadležnosti ovoga puta je to što „Infostan” ne očitava brojila već obračunava i dostavlja račune na osnovi izveštaja ( naloga) o potrošnji koje im dostavljaju EDB i druga komunalna preduzeća. Kažu da se isključivo na osnovu tih naloga raspodeljuje zajednička potrošene struje ( ili vode) i da se to radi na osnovu dva modela– ili po kvadraturi stana ili po broju članova domaćinstva.

Na koji način će se raspodeliti zajednički utrošeni kilovati ( recimo zajedničko osvetljenje, rad podstanica, pumpi za vodu, lifta, struje u skloništima, zajedničkim prostorijama…) odlučuju skupštine stanara koja je takođe dužna da svaku promenu broja žitelja prijavi „Infostanu”. Ukoliko zgrada nema organe upravljanja potrošnja se obračunava po broju kvadrata stana.

U  EDB-u tvrde da su, posle pritužbi na februarske račune za zajedničku struju prekontrolisali sva ta brojila i da nisu ustanovljene greške u očitavanju, a takođe i demantuju nagađanja da su februarski računi veći jer EDB nije nekoliko meseci očitravao potrošnju.

– Dodatno ćemo proveriti sve pritužbe, ne prebacujemo loptu ni na koga i ne bežimo od toga da uvek postoji mogućnost ljudske greške, sve će se znati do kraja nedelje – rekla je portparol EDB-a Sandra Alagić i istakla da reklamacije overene pečatom mogu da podnesu isključivo predsednici skupština stanara.

Kako kaže, tokom provere računa i potrošnje ustanovljene su i neke nepravilnosti na terenu. Recimo, da rad podstanice koja služi za grejanje pet zgrada plaćaju samo stanari jedne višespratnice. Ili da je 2.000 kvadrata poslovnog prostora prijavljeno na zajedničku struju. Postavlja se ponovo pitanje šta su sve investitori prijavljivali na zajedničku električnu energiju u Beogradu,rekla je Alagić, najavljujući da će do kraja nedelje ova dva preduzeća izdati zajedničko saopštenje povodom novonastalog problema.

Platiti ili ne

Najveća dilema za potrošače koje su uložili žalbe je da li da, bez obzira na to, izmire račun u roku ili, ipak, sačekaju sa plaćanjem „Infostanu” dok ne dobiju odgovor, mada u tom slučaju gube pravo na popust. U „Infostanu” kažu da građani koji žele da ostvare umanjenje računa treba da ga izmire u predviđenom roku, a ukoliko EDB bude prihvatio reklamaciju, korisnicima će taj iznos biti vraćen kroz obračun narednih računa za zajedničku struju.

(Politika)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *