
Plesni ključ za Šekspira
7 jula 2017PREDSTAVA „Ptice“ u koreografiji Edvarda Kluga i izvođenju Bitef dens kompanije, deo je ovogodišnje selekcije festivala Dubrovačke letnje igre: 18. jula naći će se na sceni tvrđave Revelin. Biće to njihov drugi nastup u Dubrovniku, budući da su u ovom gradu uspešno gostovali s „Božanstvenom komedijom“. Inače, na poznati hrvatski festival „Ptice“ odlaze s dva već stečena priznanja – pre dve godine predstavi je pripala Specijalna nagrada Novog tvrđava teatra u Čortanovcima, a prošlog leta osvojili su istu nagradu i na festivalu „Purgatorije“ u Tivtu.
Samo četiri dana kasnije, Bitef dens kompanija će u Tivtu premijerno izvesti predstavu urađenu u koprodukciji sa festivalom „Purgatorije“. Reč je o čuvenom Šekspirovom naslovu, „Magbet“. Publika će tako (posle Molijerovog „Don Žuana“, Danteove „Božanstvene komedije“, „Aristofanovih „Ptica“ i Šekspirovog „Otela“) dobiti još jednu plesnu predstavu koja se bavi koreografskim inscenacijama velikih dela svetske književnosti.
– Ova premijera je nastavak naše repertoarske politike s ciljem cilj da gledaocima približi polje plesnog teatra, za čije autore su poznati naslovi samo idejna i tematska polazišta, od kojih onda razvijaju osobeni scenski koncept – objašnjava Jelena Kajgo, direktor Bitef dens kompanije. – Zanimljivo je posmatrati kako se te univerzalne teme i poruke transponuju u savremeno doba i jezik plesa. U „Mabetu“ će, tako, autor promišljati naše vreme kroz atmosferu koja vlada u delu – vlastoljublje, strast, zločin, psihološke devijacije, manipulacije…
Koreografija predstave „Magbet“ poverena je mladom koreografu Milošu Isailoviću. U Bitef dens kompaniji je ostvario veliki broj izuzetnih igračkih uloga, a za svoju prvu koreografsku postavku („Dunjaluk“ u produkciji Bitef teatra) dobio je nagradu „Dimitrije Parlić“. „Magbet“ je, kako najavljuju njegovi plesni tvorci, drama čistog oblika, ujednačenog tona, jedinstvene atmosfere: kompozicija je pregledna, smisaono sadržajna, brzog toka.
– Zgusnutost dramske materije najizrazitija je u delovima koji prikazuju unutrašnja stanja likova, što je vrlo pogodno za plesnu interpretaciju. Tempo popušta pri kraju drame, kad treba izložiti ceo lanac događaja koji vodi ka raspletu – objašnjava Kajgo.

Sledeći projekti naše uspešne plesne kuće, biće (ponovo Šekspirov) „San letnje noći“ i predstava „Revolucija“, čija je premijera planirana za novembar, u koreografiji Isidore Stanišić na sceni Bitef teatra.
– Ovim naslovom želimo da obeležimo sto godina Oktobarske revolucije – ističe Kajgo. – Motiv da se pozabavimo upravo ovom temom pronašli smo u preispitivanju gde su revolucionarne ideje u neoliberalnom potrošačkom društvu. Da li su se istrošile u šoping molovima, rijaliti programima, bankarskim sistemima, ili će baš ta mesta biti začetnici nekog novog bunta i otpora?
PRIZNANJA
ZA sedam godina postojanja, Bitef dens kompanija realizovala je 26 produkcija, ostvarila više od sto gostovanja u zemlji i inostranstvu, a njihove predstave donele su autorima čak dvadeset dva priznanja.