Побољшајте варење

Poboljšajte varenje

12 marta 2017

15shutterstock (3)_620x0

DA biste pospešili varenje hrane, poželjno je da 15 do 20 minuta pre jela popijete vodu, naravno, u količini za kojom osećate potrebu. Za vreme ili odmah posle obroka voda se ne preporučuje, jer varenje otežava, ističu nutricionisti. Dodaju i da ne treba svako da popije od dva i po do tri litra, odnosno 12 čaša, koliko su izračunate dnevne potrebe organizma. Većina namirnica koje unosimo, zapravo sadrži vodu, pa se u proseku sa hranom unese oko 4 čaše ove dragocene tečnosti.

Sokove takođe treba piti pola sata do 40 minuta pre jela, a ako imaju pojačanu kiselost bolje ih je piti nekoliko sati posle jela. Korisni su jer pored celuloze sadrže i mnogo vlakana pektina. Pektina najviše ima u soku od jabuke, pomorandže i paradajza.

Crni čaj takođe poboljšava varenje i doprinosi boljoj apsorpciji hrane. Ali ubrzava i metabolizam, jača centralni nervni sistem, srce i krvne sudove, otklanja pospanost, umor, glavobolju.

Zeleni čaj, s druge strane, povećava tonus organa za varenje, a samim tim i apsorpciju hrane. Takođe, leči trovanje i dijareju, ali čuva i zube od karijesa.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *