Политика: Између хобија и занимања

Politika: Između hobija i zanimanja

25 februara 2019

Piše: Aleksandar Ćurić

Prisustvujemo dinamičnoj debati koja prati današnju političku situaciju u Srbiji, prevashodno vezano za proteste „1 od 5 miliona“, ko izlazi na iste, kako se tumače, šta se dešava iza kulisa protesta, koji su ciljevi, ko polaže i kakva prava na iste…

Interesantno je primetiti da se nacionalna opcija, ako i postoji, nalazi u potpunoj defanzivi što zbog ciljanog blokiranja takvih sadržaja toliko i zbog svojevoljnog utapanja takvih opcija u jedno sveopšte šarenilo međusobno nespojivih pojava. Drugosrbijanska građanština je u punoj ofanzivi, u cilju da, i posle odlaska Vučićevog režima, ostane na poziciji vladajuće ideologije i doktrine. Presvlačenja im nisu strana, pripreme za neko sledeće uveliko traju. Novo planirano presvačenje će svakako biti lakše od prethodnih, pogotovo od onog iz 2012.godine.

Jedinu, relativno, zajedničku tačku tog šarenila možemo naći u površnosti koja pokazuje da se velika većina opozicionih „lidera“ u čitavom svom političkom angažmanu nalazi negde između hobija i zanimanja. Obe ravni delovanja su „zaražene“ tim pristupom. I programski i akcioni nivo.

Većina bi, najradije, da iz hobija u opoziciji dođu na vlast i taj angažman preko noći pretovare u zanimanje. Za početak da to bude hobi, bez velikog truda i trošenja vremena, da se napabirči nekoliko tačaka tj opštih mesta a onda ako to bude uspešno da politički poziv, prevashodno zbog apanaže, postane i zanimanje. Ako ne uspe, onda ništa, nisu uložili ni previše sebe ni previše vremena ni previše resursa.

Ili je u pitanju odsustvo želje ili odsustvo znanja. Kako god odaberu, nije dobro.

Pored toga što tačke koje su definisali ne pokazuju temeljnost jednog programa koji je nasušno potreban, navedene tačke pokazuju odsustvo smisla za pristup. Ilustrovaćemo to kroz dva drastična primera, vezana za prve dve tačke sporazuma, ugovora ili šta god to bilo. Prva je borba za medijsku prisutnost a druga zalaganje za fer i poštene izbore.

Svako ko je prošao kroz realni sektor i stekao i minimalno znanje i iskustvo, pogotovo u sektorima marketinga i prodaje, odlično zna da se te dve službe trude da potencijalnim kupcima stvore potrebu za proizvodom, objasne kako je taj proizvod baš ono što kupac traži i da mu ga, na koncu, i prodaju. To podrazumeva više nivoa pristupa, sa tačno definisanim koracima kako reklamiranja tako i tehničkog procesa prodaje.

Velika većina naših opozicionih političara su sve te, teške i zahtevne, korake preskočili i plasirali ono što se nikada ne plasira i nikada ne potencira – zašto je samom prodavcu bitno da neko kupi njihov proizvod (profit) tj. zašto je našim „političkim junacima iz ove priče“ bitno da narod podrži njihove napore i stremljenja (da dođu na vlast).

Nigde se ne navodi, zašto bi neko trebao da kupi tu njihovu priču. Nema ni pokušaja da nam objasne zašto je baš to (što njih interesuje) bitno za nas i u čemu će se tačno ogledati naša korist od tih njihovih stremljenja.

Pozivate ljude da se bore za slobodu medija, da VAS ima više na medijima. Ok. Još samo da mi kažete šta ćemo mi od toga imati, osim privilegije da vas gledamo na TV više nego danas. Da nam kažete šta ćete tačno govoriti na tim medijima, za šta ćete se tačno zalagati tokom tih gostovanja. Za početak, da nećete primitivizmom odgovarati na primitivizam a potom da nećete napuštati „bojno političko polje“ na prvu naznaku pristupa i postavke koja vašim primadonama ne odgovara. Činjenica je da živimo u medijskom mraku ali to još uvek ne znači da ste vi donosioci svetla u tu tamu. Valjalo bi da nam nečim to i dokažete i pokažete. Razumem, ništa nije sigurno, nije lako ubediti u nešto konkretno što bi se trebalo desiti. Ali vi se ni ne trudite da nas ubedite.

Jednako važi i za fer i poštene izbore. Dobro, svima je jasno da je izborni proces, u najmanju ruku, problematičan. No ja i dalje ne znam da li će ti neki drugačiji izbori, u vašoj režiji, biti pošteniji i drugačiji.

I najbitnije, sad možemo čitavu postavku stvari i apstrahovati na ono što je nama, kao pojedincima, najbitnije.

Koji je vaš plan, za šta se konkretno zalažete i pošto definišete striktne stavke potrebno je da nam objasnite kako tačno planirate da sprovedete vaš program i kako će, potencijalni uspeh, delovati na moj mali život. I tako na sve ostale naše male živote.

Iz akcione ravni, nedavno u centru grada prođoh pored štanda jedne opozicione stranke/pokreta. Promo pult je izgledao dramatično neugledno, pocepan, izgužvan…kao posle poplave. Odmah se nameće jedno konkretno pitanje – ako za vaše ciljeve niste sposobni upodobiti svoju sliku koju prikazujete na „point of contact“ kako mislite sutra meni urediti i upristojiti državu u kojoj živim?!

Za ime Boga, smislite i formulišite, ciljeve, planove, korake i argumente zašto ja treba da „kupim“ vašu priču i zašto je to za mene dobro. Upristojite svoju sliku, ljude koji govore i promo materijal koji šalje vašu poruku.

I na koncu, možda i najbitnija stvar u tom „prodajnom procesu“, morate biti svakim svojim atomom ubeđeni, morate verovati u prodajnu priču.

U tome se, at the end of the day, razlikuje uspeh od neuspeha.

Manje bitan vas kao kandidata koliko nas kao glasača, ljudi koji realno žive u ovoj zemlji.

Iz tog razloga više posmatram vas koji dolazite nego onog koji odlazi. On mi je kristalno jasan.

(Napredni klub)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *