Prozirna igra „Blica“ s tekstovima i fotografijama

Prozirna igra „Blica“ s tekstovima i fotografijama

27 марта 2013

Branko ŽujovićPiše: Branko Žujović

Skoro istovremeno kada je jedan od urednika Blica objavio da svaki novinar zna da novinski napis nije dokaz, ali da fotografija to jeste, taj dnevni list iz Beograda objavio je u svom internet izdanju grubu manipulaciju činjenicama.

Kao ilustracija za tekst o prekomernoj potrošnji narodnih poslanika, pod naslovom  „Skupo plaćamo poslanički turizam: za put u Ekvador najmanje 10. 000 dolara“, objavljen je snimak sa skupa posvećenog parlamentarnoj saradnji Srbije i Organizacije ugovora o kolektivnoj bezbednosti, održanoj znatno ranije u Međunarodnom pres centru u Beogradu.

Na slici se mogu videti srpska i ruska zastava, kao i poznati učesnici tog skupa, među kojima i sada već bivši ambasador Ruske Federacije u Beogradu, Njegova Ekselencija Aleksandar Konuzin i general Božidar Delić.

Iako se nigde ne navodi da je na putovanja narodnih poslanika u Rusiju potrošen bilo kakav nedozvoljen ili prekomeran novac, niti da su sa neumerenim trošenjem budžetskog novca na bilo koji način povezani Njegova Ekselencija Aleksandar Konuzin ili general Božidar Delić, vrlo neprofesionalno se u tom kontekstu navodi da je grupa prijateljstva s Rusijom najbrojnija u Narodnoj skupštini.

Srpski mediji, koji neguju uređivačku politiku srodnu onoj koju gaji Blic, često objavljuju spinovane informacije. Dobar primer za to bio je i prilog o prodaji oraha punjenih betonom u Kini, 21. februara ove godine. U podnaslovu je pisalo:  „Lažne ‘najk’ patike, lažni ‘ajfoni’, lažne ‘dizel’ pantalone… Na sve smo već navikli kada su u pitanju proizvodi koji dolaze iz Kine”.

Čovek bi već iz podnaslova pomislio da se radi o odlično organizovanom nevaljanstvu, a naročito iz prve rečenice: “Najmnogoljudnija zemlja sveta ne prestaje da nas iznenađuje svojom inovativnošću na polju lažiranja proizvoda. ” Zatim se kaže (u množini!) da u želji za profitom, kineski trgovci razdvajaju orahovu ljusku i u nju sipaju beton! Kolika je Kina i koliko ima kineskh trgovaca, pa to je epidemija podvala, jedini je zaključak.

Ali, tek na kraju ove novinarske  „piramide“ i školskog primera grubo interpretirane vesti, saznajemo da čitava stvar nema veze sa široko organizovanom prevarom kao što je masovna proizvodnja lažnih patika ili farmerki, niti sa samom zemljom, kako je navedeno, nego sa izvesnim gospodinom Lijem, čije se puno ime i ne navodi, koji je navodno kupio, gle čuda, dva i pokilograma betonom filovanih oraha i to od nepoznatog  „mesnog prodavca“ negde u provinciji Henan, koja ima više od sto miliona stanovnika.

Šta li su dva i po kilograma betonom filovanih oraha, spram spinovane vesti o njima, namenjenoj višemilionskom autitorijumu, koja uključuje  „ajfone“,  „dizel“ farmerke, pa i samu  „zemlju koja ne prestaje da nas iznenađuje inovativnošću na polju lažiranja proizvoda“!

U takvom logičkom poretku istine, slici sa srpsko – ruskog skupa u Beogradu jeste mesto uz tekst o prekomernoj potrošnji na putovanja. Dokaz je to, ej!

(Glas Rusije)

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u