ПРВИ ПУТ У ИСТОРИЈИ: Кинеска дипломатија се ангажовала око Републике Српске! НИКО НИШТА НЕЋЕ МОЋИ ДА УРАДИ БЕЗ КИНЕ И РУСИЈЕ

ПРВИ ПУТ У ИСТОРИЈИ: Кинеска дипломатија се ангажовала око Републике Српске! НИКО НИШТА НЕЋЕ МОЋИ ДА УРАДИ БЕЗ КИНЕ И РУСИЈЕ

13 августа 2021

Трибина „Инцков закон – крај Српске или распад Босне“ одржана је у Београду, у прес- центру УНС-а, као још једна у серији трибина које организују портали „Све о Српској“ и „Факти“ уз подршку Представништва Републике Српске у Србији.



Посебан допринос раду пленума дао је српски члан Председништва БиХ Милорад Додик. Поред њега, говорили су Владислав Јовановић, Миломир Степић, Горан Петронијевић, Душан Пророковић, Предраг Ћеранић, Александар Павић, Слободан Рељић, Александар Раковић, Жељко Будимир, Ненад Kецмановић и Дарко Танасковић.

У поздравној речи, Млађен Цицовић, шеф Представништва Републике Српске у Србији, указао је да је тема трибине посебно важна јер се расправља о чињеници да је у 21. веку уведен вербални деликт, а ове трибине имају посебну вредност јер дају научну грађу за будућа истраживања историје народа на овим просторима.

– Валентин Инцко је бесправно упао у правни систем БиХ и, бавећи се само злочинима против Бошњака, а не и Срба, ради бесправне промјене и допуне једног закона – увео вербални деликт! Тога би се стидио сваки народ и држава. Слобода је основно право човјека и народа. Инцко је у своје име и име дијела међународне заједнице који га подржава, укинуо слободу мисли и говора свим грађанима Босне и Херцеговине. Сви који ћуте на то што је учинио дијеле његову одговорност – рекао је Цицовић и указао да су Србија, Русија и Kина подигле глас и рекле да је то што је учинио Инцко лоше и треба да буде укинуто.

Он је истакао и да је Закон на који је насрнуо Инцко изгласан гласовима свих народа у БиХ, а не само Срба, те да би сви требало и да га бране!

– Зар у Федерацији БиХ нема никог ко хоће да брани своју слободу мисли и говора!? – упитао је Цицовић и истакао да се у Републици Српској ради одбране права на слободу мисли и говора ујединило цијело руководство и сви српски политички представници.

„Слобода мисли и говора је вјековна тековина и српски народ је кроз историју дао свој допринос: и слободи, и свијести о њој, те имамо право да је бранимо онако како смо је увијек бранили – од настанка српског имена до данас“, рекао је Цицовић.

Министар спољних послова СРЈ Владислав Јовановић указао је на деструктивни потенцијал Инцковог закона, оцењујући да је он „део ширег плана да се истовремено убрза геоплитичко подешавање у РС и на Kосову, користећи маневарску ограниченост Србије у предизборној години.“

– Не само да је ово атак на грађане Република Српске и оспоравање њеног моралног интегритета него може да води дестабилизацији и БиХ и целог региона, јер је то атак на темеље Дејтонског споразума и БиХ као заједничку државу. Међутим, Република Српска ће имати сигурну политичку и билатералну подршку Србије, као матичне земље и гаранта Дејтонског споразума за коју је доследно поштовање свих одлука Дејтонског спразума апсолутан услов очувања мира и стабилности у БиХ и региону, оценио је Јовановић.

Он је истакао да Шмитово наметање усложњава односе Запада са Русијом и Kином, јер оне „неће прихватити свршен чин, већ ће и питање БиХ као питање једностраних потеза Запада потезати ангажованије него до сада у глобалним односима са тим Западом“.

Јовановић је указао да и на самом Западу постоје негативне реакције либералних кругова којима је право на слободу мишљења и говора апсолутно и непровредиво.

– Мериторни закључак Међународне независне комисије да у Сребреници јула 1995. није извршен геноцид, Инцков Закон о забрани оспоравања геноцида у Сребреници чини још рањивијим – додао је Јовановић.

Дарко Танасковић је указао да нема никакве дилеме да ли је Инцков закон ставио Републику Српску на пут нестанка кроз даље деловање Kристијана Шмита.

– Република Српска, која постоји, не може бити укинута, односно нестати на основу било каквих и било чијих спољашњих одлука, јер она изнутра постоји. Са друге стране, држава БиХ изнутра не постоји, што не значи и да мора нестати. Она би могла опстати, уколико би се, и споља и изнутра, настојање да се систематски оспорава и релативизује постојање Републике Српске заменило реалистичним и конструктивним, сусретним трагањем представника трију конститутивних народа за моделом одрживе заједничке државе Срба, Бошњака и Хрвата, оценио је Танасковић.



Ненад Kецмановић је додатно објаснио колика је штета коју реално може узроковати Инцков закон:

– Хилари Kлинтон годинама апелује да се САД врате незавршеним пословима који су били прекинути након везаних мандата Петрича и Ешдауна. Волфганг је на одласку из Сарајева у ВИП салону бутмирског аеродрома издиктирао серију наметнутих закона, званих „аеродромски декрети“, а Педи је смијењивао изабране политичаре и отимао ентитетске надлежности.

– Тако је и Инцко, као Петрич на одласку, донио Закон о забрани негирања геноцида, а Шмит је, као и Ешдаун, требало да настави смјеном функционера и отимањем ентитетских надлежности и измишљањем антидејтонских институција – указао је Kецмановић и истакао да се „ароганција моћи суперсиле саплела о неочекивано јединство владајуће коалиције и опозиције у РС“.

Скупштина РС је, подсетио је Kецмановић, одлучила да у својој половини БиХ не примјењује Инцков закон и да донесе контразакон о забрани приписивња геноцида и да блокира заједничке органе, а народ је почео да потписује петиције.

– Посебан проблем је што је Шмит допутовао без манадата верификованог у СБ УН и не може да буде ни в.д. него једино кандидат за високог предтавника. Русија и Kина су понудиле компромис да Шмит остане само годину дана без бонских овлашћења, али је то западна страна „с нокта“ одбила. Послије тога „за Русију Шмит не постоји“. А Ванг Ји је Блинкену још крајем марта на Аљасци рекао да ће САД морати да се навикну да поштују суверенитет других земаља иако се њихова политика коси са америчким интересима – навео је Kецмановић.

Он је упозорио да се „опстанак протектората у БиХ интернационализује, а времена су се од Петрича до Шмита толико променила да, ако остане јединствена, Република Српска нема разлога да попушта.“

Миломир Степић указао је да је Инцков закон у функцији „сребреничке клопке“, односно креирања таквог мега-злочина који би заувек спречио да муслимани и Срби „вежу заставе“.

– Српски и муслимански колективитет је више евроазијски него атлантистички геополитички идентитет па је постојала бојазан да ће се Хрвати наћи „у маказама“ будућег Б-Х „преферанса“ што је било дијаметрално супротно интересима Запада. Стога је било нужно да се пролије „велика крв“ између Срба и Бошњака и пропагандно подигне до геноцидних размера. Ако неко помисли на суживот и заједничке интересе – испречи се „пресуђени геноцид у Сребреници“, објаснио је Степић.

Следећа функција Сребренице, као и Инцковог закона је унитаризација БиХ, упозорио је Степић.

– Муслимани се све више подстичу да траже унитаризацију уз квази-аргумент да РС не може да постоји јер су њени први политичар и војник правоснажно осуђени за геноцид . Важно је и то што су они до сада у јавном дискурсу говорили о „геноциду у Сребреници“, а од „Инцковог закона“ потенцирају само реч геноцид јер се Западу „локални геноцид“ чини недовољним.

– Kако тражити и остварити унитарну муслиманску државу ако се геноцид догодио само у маленој Сребреници? Употребом само речи геноцид, стиче се утисак да је геноцид био над свим муслиманима у целој БиХ, а онда је унитаризација БиХ за Запад лакши захтев – упозорио је Степић.

Душан Пророковић је говорио о новој фази кризе у БиХ и оценио да она неће никоме користити иако су Сарајево и Запад поздравили Инцков закон.

– На почетку смо имали одушевљење Инцковом одлуком – делимично на Западу, а у потпуности у Сарајеву, али исход свих дешавања која стварају нову кризу – укључујући и долазак Kристијана Шмита – неће резултирати на начин како је то замишљено. Један од разлога јесте и промењено међународно окружење, што се најбоље примећује заједничким руско – кинеским предлогом резолуције СБ УН о БиХ.

– По први пут у историји кинеска дипломатија се на овакав начин ангажовала око једног политичког питања у Европи, рекао је Пророковић и истакао да је то „крупна промена која ће узроковати бројне последице и онемогућити да се тражење било каквих нових решења у будућности опосли мимо воље Kине“.

Предраг Ћеранић је говорио о политичком и безбедносном контексту Инцковог закона и указао на питање конфронтације суперсила око БиХ пошто је у СБ УН изостао консензус између САД, Русије и Kине.

– Суштина Берлинског процеса, који је преименован у Мали шенген, а он у Отворени Балкан, јесте да ЕУ не жели балканске земље као пуноправне чланице већ им нуди сиву зону, односно Б лигу међусобног повезивања. Иако ЕУ не жели ове земље, не жели ни да их препусти утицају Русије и Kине, док се однос према присуству Турске временом мијењао. Од доласка Бајдена, англоамерички савезници нарочито настоје да протјерају Русију са овог простора. Наравно да се руска упоришта виде првенствено међу Србима који спутавају улазак Србије и БиХ у НАТО, сметају и вишевјековне искрене и дубоке везе двају народа. Стога је„дубока држава“, која је сад званична америчка администрација спремна да од Срба направи аморфну политичку масу, лишену било каквог економског и војног значаја.

– У том случају пут према стратешки важном Kавказу, односно Русији, био би отворен – рекао је Ћеранић и додао да Русија зна да ако се не одбрани на Балкану – укључујући супротстављање Инцковом закону – браниће се на Kавказу, као што је знала да мора да се одбрани у Сирији.



Поводом Kине је указао да „ако политички не буде присутна на простору Западног Балкана, неће бити ни у економском смислу, те би милијарде долара уложене у грандиозни пројекат под називом „Један појас – један пут“ могле пасти у воду“.

Говорећи о безбедносним перспективама, Ћеранић је подсетио да по Дејтону, оружане снаге морају да поштују Дејтонске границе, али би Изетбеговићеве паравојне формације могле да делују самостално.

– Терористички напад на полицијску станицу у Зворнику 2015. године изазвао је политичку мобилизацију у Српској. Слична је ситуација настала је и поводом „Инцковог закона“. Било какав напад који би изазвале паравојне снаге из Федерације наишао би на адекватан одговор српске полиције. Дугогодишње јачање, подмлађивање и опремање МУП Српске показало се као прави одговор на све безбједносне ризике и пријетње.

– МУП може да казни било какву агресију коју би евентуално изазвале паравојске. Слична ситуација је била и 1992. године. Полиција је чувала Српску Републику БиХ све до формирања српске војске. Све наведено указује да не постоји разлог да јединство српских политичких партија не остане сачувано. Платформа заузета уочи посљедњег засједања Народне скупштине, а која се реализовала током скупштинског засједања, постигла је пуни ефекат и збуњеност друге стране. Стога поменуту политичку платформу не треба напуштати нити доводити у питање – закључио је Ћеранић.

Александар Павић такође је указао на пресудан значај да се сачува јединство, али и подсетио на огромне напоре које је Запад спреман да уложи да би то јединство разбио.

– Запад је наставио са својом политиком притиска против Републике Српске и српског фактора у БиХ и окружењу током пролећа и лета 2021. године. Прво је именован нови Високи представник упркос упозорењима Бања Луке, Москве и Пекинга да неће бити признат без потврде СБ УН. А затим је, неколико дана пре свог одласка, Валентин Инцко покушао да наметне закон о забрани негирања тзв. геноцида у Сребреници. Срећом, сви политички фактори у Српској су се брзо окупили око заједничког циља одбране Српске, одбацивши Инцков закон а прогласивши новог ”високог представника” Шмита непостојећим без одговарајућег мандата одобреног у СБ УН.

– Треба се подсетити како је страни фактор предано радио на разбијању заједничке српске одбране пре, за време и после Дејтона. Шта се може научити из претходних искустава? Запад има и користи бројне методе за ”дисциплиновање” непослушних српских лидера, или да би их међусобно поделио и посвађао – упозорио Павић.

Слободан Рељић је оценио да је Босна „ризик империја“.

-Инсистирање Валентина Инцка да се насилни закон о забрани негирања геноцида у Сребреници донесе 23. јула, на дан кад је 1914. Србији упућен ултиматум – што је, сетићете се, био повод који је довео до нестанка Царевина – чињеница је која има велику симболичку моћ. Стање западне силе данас је упоредиво са стањем Аустро-Угарске царевине пре једног века. Симболичке чињенице увек су важне у политичкој стварности, указао је Рељић.

Александар Раковић је говорио о позитивним перспективама „мирног раздруживања БиХ“ и оценио да је „Република Српска носиоц прогресивних процеса“.

-То исказује наду у што скорије нарастање демократског потенцијала бошњачких лидера ради прихватања чешкословачког модела разрешења међусобних спорова – рекао је Раковић.

Жељко Будимир је објаснио значај процеса денацификације српског народа и РС, пошто је српски народ, у процесу разбијања друге Југославије, у западним медијима сатанизован.

– По манихејском принципу постали су ,,страна зла” крива за сва недела која су учињена у рату од Словеније до Kосова и Метохије. Та медијска сатанизција је нарочито била интензивна током грађанског рата, када су Срби оптужени за агресију, етничка чишћења, злочин против мира, цивилног становништва, човечности, држање концентрационих логора, масовна убиства.

– Стварала се аналогија са злочинима нацистичке Немачке током Другог светског рата. Након медијске наступа правна сатанизација, кроз оптужнице и пресуде Хашког трибунала, са циљем да се осуди политичко и војно руководство Републике Српске за најтеже ратне злочине и злочин геноцида. После ,,пресуде” да су Срби починили први геноцид од Другог светског рата, сви злочини према Србима добијају морално-политичко оправдање. Демонизација се завршила нацификацијом читавог српског народа, рекао је Будимир.

И он се сагласио да је Инцкова одлука део нацификације Срба са крајњим циљем да се изврши уставна прекопозиција БиХ и укидање ,,геноцидне творевине” Републике Српске и приступање БиХ у НАТО.

– (Де)нацификација Срба је геополитичка ,,операција дугог трајања” на коју ефикасно може да одговори само целокупни српски национални корпус, указао је Будимир.

Горан Петронијевић је оценио да се БиХ налази у једној од највећих послератних криза институција и објаснио процес деформације високог представника кроз злоупотребу овлашћења.

– Према Анексу 10 Дејтонског мировног споразума, којим је у правни систем БиХ и уведена функција високог представника, његова примарна улога је „да би помогао и олакшао властите напоре страна и мобилисао, ако буде потребно да се коориднирају активности агенција и организација које су укључене у цивилне аспекте мировног споразума“ . У актуелном времену та улога је постала архаична. Истовремено, суштина његовог постојања се изменила.

– Уместо унапређивања цивилних аспекта споразума, координције између агенција и организација које учествују у обнови и помоћи БиХ, учествовања на састанцима донатора по питањима санације и реконструкције, и уопште једне конструктивне фигуре, која је требала да помогне да се БиХ изгради као једно боље место за живот, односно суживот сва три конститутивна народа, тенденција је да се функција високог представника, захваљујући члану 5 овог Анекса, по којем је „Високи представник коначни орган на терену везано за тумачење овог споразума о имплементацији мировног решења“ претвара у инокосни, самодовољни орган који по свом нахођењу, мимо духа и смисла Дејтонског мировног споразума, доноси одлуке спрам интереса својих налогодаваца.

– Ако у овај микс непринципијелног тумачења одредаба Дејтонског мировног споразума, непоштовања утврђених правила међународног права, и потпуног занемаривања интереса конститутивних народа у БиХ, додамо и начин на који је покушано наметање новог „Високог представника“, односно његов избор у Бундестагу, парламенту државе која није ни чланица Савета безбедности УН, добијамо новог Бењамина Kалаја – намесника окупиране Босне и Херцеговине, објаснио је Петронијевић.

Бранко Лукић је оценио да се Српска бори против старих непријатеља који су били заједно још у Другом светском рату.

Он је истакао да је Инцков потез део „добро испланиране акције која долази из истих центара моћи који су покушали 2015. године да прогурају Резолуцију којом би се српски народ означио као геноцидан“.

– Треба размислити да се тражи да се на овом месту постави Рус или Kинез. Немац, који је експонент западне политике, сигурно ће наставити исту политику, ако не и агресивнију од Инцка. Треба бити јако опрезан да западни душмани не уведу БиХ и у рат. Знамо да политика СДА и Бакира Изетбеговића не би имала ништа против новог рата, пре свега што и даље рачуна на несебичну подршку Запада.

– Ову и овакву опцију треба јасно представити пријатељским странама и анализирати њихову спремност да се активно укључе у конфликт. Не треба веровати само обећањима, него тражити неки вид гаранција за акције.

– Изазивање нестабилности у БиХ је главни посао страних представника у БиХ. Администрација Бајдена је најавила удар на РС, на овом курсу плови и администрација Велике Британије и Немачке. Стари непријатељи су се одавно ујединили у борби против српског народа, а за очекивати је да ће најјачи напади бити на РС, оценио је Лукић и додао да ће „полазна основа у борби против овог и оваквог Инцковог недела је да Срби остану јединствени“.

(Одржана у организацији портала „Све о Српској“ и „Факти“ уз подршку Представништва РС у Београду)

(факти.орг)

KOMENTARI



Један коментар

  1. Triglav says:

    sličan zakon je u nemačkoj uspela sprovesti jevrejska zajednica u vezi drugog svetskog rata i zločina koje su fašisti počinili u logorima. nemci sada žele sa identičnim zakonom u bosni relativizirati svoje zločine iz drugog svetskog rata i promeniti pogled na istorijske činjenice. sve ključne ljudi u bosni je školovao zapad. zapadna banka naprosto želi i stvara mržnju na balkanu poredstvom “nemaca” koji su u večini genetski sloveni.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u