РАТ У БОСНИ НИЈЕ ГОТОВ!?

RAT U BOSNI NIJE GOTOV!?

21 decembra 2021

Jeste li čuli za lorda Hou-Hou? Njegovo pravo ime bilo je Vilijam Džojs. Bivši aktivista Britanske unije fašista, kojeg se čak i partijski lider Osvald Mozli odrekao, prebegao je iz Britanije u Nemačku avgusta 1939. i preuzeo vođenje radijskog programa namenjenog žiteljima nepokorenog ostrva. Prema nekim podacima, na vrhuncu slave u Britaniji imao je šest miliona redovnih i 18 miliona povremenih slušalaca, koje je pozivao na predaju i priključenje Rajhu u borbi za Novu Evropu.



Da je 1942. postojala nagrada ujedinjene Evrope za najboljeg radijskog voditelja, najverovatnije bi je on dobio. Poslednja njegova emisija emitovana je 30. aprila 1945. i završio ju je rečima „Hajl Hitler i zbogom“. Mesec dana kasnije, 28. maja, u Flensburgu su ga uhapsili njegovi sunarodnici, izveli na sud, osudili na smrt i obesili 3. januara 1946. u Londonu. To je bilo poslednje pogubljenje zbog „veleizdaje“ u Velikoj Britaniji. A bio je pravi umetnik u svom poslu.

Da je 1935. postojala nagrada za najbolji evropski film, malo je sumnje da bi je osvojio „Trijumf volje“ jedne od najboljih rediteljki u istoriji sedme umetnosti Leni Rifenštal. Ovako je „samo“ osvojio nagrade u Nemačkoj i Italiji (zlatna medalja na Bijenalu u Veneciji), ali i u SAD, Francuskoj, Švedskoj i drugim zemljama. Ekonomist je 2003, 68 godina posle premijere, naveo da je taj film „zapečatio reputaciju (Leni Rifenštal) kao najbolje rediteljke 20. veka“. Posle rata, međutim, saveznici su Rifenštalovu nagradili četvorogodišnjom zatvorskom kaznom i doživotnim progonom iz filmske industrije.

Uprkos tome što je „Trijumf volje“ nesumnjivo bio film vrhunske umetničke vrednosti, zbog svoje sadržine je (sasvim ispravno) proglašen za propagandni pamflet zbog čega je danas nezamislivo njegovo prikazivanje na bilo kojoj značajnijoj televiziji na ovom svetu, a posebno na „Kan 11“, glavnom programu izraelskog javnog servisa.

Ovako nešto je, međutim, zamislivo Balši Božoviću i njegovoj „Regionalnoj akademiji za razvoj demokratije“. Ovaj „akademik“ smatra da je umetnički domet „Kvo vadis, Aida“ toliki da, bez obzira na to što, po svemu sudeći, predstavlja tešku propagandu (nisam ga gledao, ali se uzdam u sud stručnjaka kakvi su Božidar Zečević ili Vladimir Kecmanović), svi treba da ga gledamo i da budemo ponosni na svog Vilijama Džojsa – Jasnu Đuričić.

Od ovoga je pak mnogo zanimljivija činjenica da rediteljka Jasmila Žbanić misli da bi emitovanje njenog filma na RTS-u označilo kraj rata, odnosno da je „rat gotov“. Šta to znači? Da rat u BiH još traje? Da nije okončan 14. decembra 1995? S obzirom na to da Vojska Republike Srpske ne postoji od 1. januara 2006. kao oružana sila srpskog naroda u BiH, postavlja se pitanje ko je u njenoj glavi neprijatelj? Srpski narod? Nema ko drugi da bude. Ovo ima smisla, jer je jasno da političko Sarajevo, čiji je Žbanićeva predstavnik par ekselans, isto veruje da rat nije gotov, što najjasnije iskazuje lider bosanskih muslimana Bakir Izetbegović u svojim brojnim izjavama.

Nemački pravni i politički teoretičar Karl Šmit pravio je razliku između klasičnog i totalnog rata, stvarnog i apsolutnog neprijatelja. Ukratko, po njegovoj teoriji, klasični rat vodi se protiv stvarnog neprijatelja kojem se priznaju sva prava i ravnopravnost na bojnom polju, dok se totalni rat vodi protiv apsolutnog neprijatelja, dehumanizovanog i kriminalizovanog. Dok se klasičan rat okončava mirom nakon ostvarenja najčešće teritorijalnih ciljeva, totalni rat se može okončati samo uništenjem apsolutnog neprijatelja. Razlika između ova dva najjasnije se vidi u potpuno drugačijim ratnim praksama nacističke Nemačke na Zapadnom i Istočnom frontu od 1939. do 1945. Ne moram mnogo da objašnjavam.

Budući da se rat u BiH za Srbe završio Dejtonskim mirovnim sporazumom i razgraničenjem unutar Bosne, on je za Srbe predstavljao klasičan rat, po Šmitovoj definiciji, pošto se odnosio na teritorijalne ciljeve koji su, manje ili više, ostvareni. S druge strane, Izetbegović i Žbanićeva nam poručuju da taj rat nije gotov, jer njihov cilj nije ostvaren.

Imajući u vidu da nam Žbanićeva poručuje da će taj rat biti gotov tek kada njen „Trijumf volje“ bude prikazan na glavnoj srpskoj televiziji (njen saradnik Emir Hadžihafizbegović tome dodaje i Banjaluku i snimanje filma o „heroju“ Naseru Oriću), jasno je da veruje da je za kraj rata neophodno poniženje neprijatelja, odnosno njegovo uništenje. Njoj za mir nije dovoljan mirovni sporazum, nego je neophodno da se zastava njene armije zavijori u prestonici „zlog carstva“, odnosno da njen film bude prikazan na RTS-u, tom simbolu „srpskog nacizma“. To se, budimo precizni, može postići samo potpunim uništenjem (fizičkim, ili duhovnim) apsolutnog neprijatelja.

(Filip Rodić / Novosti)

KOMENTARI



12 komentara

  1. Ovcoizovani covid idioti says:

    Na Zapadu nista novo-fasizam,robovlasnistvo, idiotska cifutska religija Jeshue zvanog isus, imperijalizam, beda, otrovne "vakcine", uskoro im dolazi GLAD. Tacno ce se vratiti u srednji vek gde mentalno i civilizavijski pripadaju.

    • Ovcoizovani covid idioti says:

      ...a bosnjaci-MUSLIMANI, njihovi slugani, luzeri, i dalje srljaju njima u sluganstvo da ginu za svoje zapadne gospodare. AKO.

      • Dražen Jovan Petrović says:

        Pogledao sam s određenom dozom gađenja taj propagandni film jasmile žbanić. Savršeno mi je jasno da bosanski muslimani s krajnjim naporom već decenijama nastoje stvoriti nekakav mit koji bi im poslužio za čvršću konstrukciju njihove novosklepane nacije. Zato su se kao pijan plota uhvatili Srebrenice, gradića u kome su od 1991. do 1994. bosanski muslimani pod vodstvom koljača nasera orića poubijali sve srpske civile i popalili sva srpska sela oko Srebrenice. Da, naši Srbi su im se u jednom kratkom trenutku djelomično osvetili za te pokolje, a bosanski muslimani od tih par dana nastoje napraviti mit i sebe prikazati kao žrtve, što je daleko od istine. U tom propagandnom pogonu bosanskih muslimana važnu ulogu igra njihova dobro obučena propagandistica žbanić, ali ja njenim video muljažama i friziranjima nisam ni malo impresioniran.

        • jovan says:

          Film se u stvari zove "Quo vadis Al Kaida", i sledi ideju planetarnog dzihada, i pokoravanje hriscanske Evrope koja traje vec vise od tri decenije aktivno, i koja je mozemo sa sigurnoscu reci vec pri samom kraju. Evropa je okupirana i pokorena od strane Al Kaide iliti Aide! Nagrada za film je samo "slag na torti", pobede dzihada nad dve hiljada godina hriscanske i prehriscanske istorije evropskih naroda, i kraj Evrope.

  2. Kulak says:

    Taj film je muslimanska propaganda. Dokaz tome je dao musliman, muškarac koji je u stvarnosti radio kao prevodilac za engleski jezik strancima u Srebrenici. On je istupio iz projekta i izjavio da ne želi biti deo friziranja i lažiranja kad je shvatio šta žbanićka radi i kakvim krivotvorinama i izmišljanjima se bavi. Ta žbanićka je inteligentna bakirova propagandna princeza.Sve je tu jasno.

    • zolja says:

      a zato je omiljeni film huseina baraka obame..

  3. Rocky says:

    Leni Rifenštal- Jasmila Žbljakić, Njemački nacizam- Smradajevski islamonacizam.

  4. BARNI19 says:

    Rade ljudi za svoj narod , a koji smo mi srbi snimili film o Jasenovcu o Srebrenici o Racku itd itd . Svaka im cast na borbi za svoj narod .

    • Kulak says:

      Naredni film žbanićke će biti takav da će sve nas Srbe prikazati kao perfektne genocidne koljače koji će bosanske muslimane nabijati na kolac i peći ih na ražnju kao jagnjetinu. A preživeli bosanski muslimani će kao anđelčići i istinske europejdžije leteti naokolo s električnim gitarama i pevati GIVE PEACE A CHANCE. Kako je bakirova igračica krenula s ovom muslimanskom propagandom, tako nešto je pouzdano u planu.

  5. Prase, op jare says:

    Zapad ne poštuje Dejton a time ni mirovni sporazum.

  6. Portopranco says:

    Evo, da sve bude regularno, pogledao sam taj bosansko muslimanski film. Dojam? Glavna mu je mana što je rađen s očiglednom namjerom da se svidi dijelu zapadne javnosti. Film je UVLAKAČKI, to odmah vidi svaki bistriji čovjek. Srbi su u filmu loši momci, a muslimani dobri momci. Mitološki tzv. "dobri bošnjani". Stereotipno i blesavo. Glavni lik je potpuno izmišljen, to je neka žena koja kao prevodi strancima na engleski jezik, a takve u stvarnosti u Srebrenici nije bilo. Radio je to jedan muškarac. Toj fiktivnoj ženi su izmislili ime Aida, što je javnosti u Zapadnoj Evropi prihvatljivo. Riječ MUSLIMANI se za tzv. "dobre bošnjane" ne upotrebljava. Očito je žbanićka smatrala da je naglašavanje islamskog i muslimanskog nešto što u dobrom dijelu zapadne javnosti ne bi bilo dobro primljeno.

    • Biogradlija says:

      Onaj film Grbavica iz 2006. nije joj tako loš kao ova Aida. Tada se manje ulizivala. Ovaj put je gospoja Jasmila previše insistirala na tome da se film dopadne publici na Zapadu. A kad gledaoci dok prate film imaju dojam da se rediteljka ulizuje i uvlači nekoj određenoj publici na Zapadu, to je jako neugodno.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *