RATKO DMITROVIĆ: Kako je Boris Tadić izmislio da su „Večernje novosti“ izmislile intervju sa Borisom Tadićem

RATKO DMITROVIĆ: Kako je Boris Tadić izmislio da su „Večernje novosti“ izmislile intervju sa Borisom Tadićem

19 oktobra 2013

Ratko-Dmitrovic-4Reagovanje Ratka Dmitrović, v.d. generalnog direktora i glavnog i odgovornog urednika „Večernjih novosti“ na tvrdnju bivšeg predsednika Srbije, Borisa Tadića, da su „Novosti“ izmislile i objavile intervju sa njim.

Piše: Ratko Dmitrović

Bivši predsednik Srbije, Boris Tadić, danas počasni predsednik Demokratske stranke, oglasio se 18. oktobra, u ranu zoru, kad su budni samo polivači ulica, pekari i narodna milicija, saopštenjem iz kog se može razabrati svašta, u prvom redu tvrdnja, Tadićeva, da su „Novosti“ izmislile i objavile intervju sa njim.

Nismo objavili intervju. Objavili smo izjavu, ali Tadić tu ne pravi razliku, on nije novinar (nećemo dalje od toga), ali kako razumeti da tu razliku ne pravi onaj ko u Tadićevo ime piše i preko Tanjuga pušta saopštenje? Uzgred, nemušto, nepismeno, sa delovima koji se međusobno tuku, i jezički i logički. Evo šta se dogodilo.

Sedamnaestog oktobra, oko podne, padala je kiša, novinar „Večernjih novosti“, ženskog roda, zatekne se u centru Beograda, slučajno, na istom mestu gde i Boris Tadić, i reaguje kao što se od novinara očekuje: zatraži intervju. Čovek je vladao ovom zemljom, donosio važne odluke, određivao tokove naših života, kako da ga ignorišete, posebno ako ste novinar. Tadić se uljudno zahvalio na ponudi, dodavši da nije vreme za intervju, ali je nastavio da razgovara sa novinarkom „Večernjih“. Ne o kiši, Zvezdi, pozorištu, već o politici.

To što je rečeno u razgovoru „Novosti“ su objavile kao Tadićevu izjavu. I nije sporno da je to rečeno, to ni Tadić ne spori. On samo malčice nije iskren: u saopštenju tvrdi da se susret sa novinarkom „Večernjih novosti“ sveo na molbu za intervju i njegovo odbijanje. Nastavak razgovora ne spominje.

A šta je rečeno u tom neformalnom razgovoru? Ništa spektakularno, čak ništa novo, mogle su „Novosti“ komotno i bez toga. Tadić je samo obrazložio već više puta iznet stav da se do daljeg neće vraćati u arenu aktivne, svakodnevne, politike.

Boris Tadić je decenijama u javnom životu, u politici, i zna da razgovor sa novinarom – formalni ili neformalni, svejedno je – nije što i ćaskanje sa komšijom ili rodbinom na krštenju, slavi, teferiču. Ako je ono što je u opuštenom razgovoru rekao novinarki „Novosti“ toliko opasno, delikatno, važno, da zavređuje saopštenje preko državne agencije, zbog čega Tadić nije rekao novinarki „Novosti“ da to ne objavljuje? Ne, on je samo rekao – doviđenja. Koji bi to novinar odoleo izazovu da ne objavi ni reč bivšeg predsednika države, a reč je bila o politici?

„Novosti“ su Tadićevu izjavu štampale iste večeri, na trećoj strani osnovnog izdanja, koje odmah, raznim prevoznim sredstvima, putuje van glavnog grada, ali dođe i na neke adrese u Beogradu. I taman kad smo pripremali sledeće, beogradsko izdanje, negde pred ponoć, zazvoni telefon noćnog urednika našeg lista. „Dobro veče, ja se zovem Ana Roland, radim kao pi-ar Borisa Tadića. Ovo što ste objavili gospodin Tadić nije rekao i očekujemo da to izbacite iz sledećih izdanja“, reče ženski glas. Noćni zove svog nadređenog i ovaj mu kaže – skini to, ionako je praznjikavo. Tako se Tadićeva izjava nije pojavila u beogradskom izdanju „Večernjih novosti“. Ranom zorom usledilo je gore spomenuto saopštenje. I to je sve.

Inače, Tadićevi majstori za marketing (koji su ga narodu prodavali po principima reklame za viklere) vole da zovu beogradske redakcije dajući razne sugestije. Tako se u poslednjoj kampanji za predsednika Srbije (Tadić izgubio) zvali (opet) noćnog urednika „Novosti“ tražeći da se objavi kako je Boris na otvaranju osnovne škole u Loznici igrao basket i ubacio dve trojke. Sa naglaskom na dve trojke.

(Novosti)

KOMENTARI



3 komentara

  1. Spectator says:

    Desetinama godina pratim rad Ratka Dmitrovića, doduše sa malim prekidima kada je bio u ilegali iz njemu znanih razloga. Mislim da je jedan od onih koji su se i te kako bojali lustracije, ali kako je ne bi evo ga opet u službi starih gospodara.

  2. Vasilije says:

    Spectatoru, čitam Ratkove tekstove još iz vremena dok je bio u Politici i NIN-u.Za razliku od Tebe ja ću navesti razloge Ratkove "ilegale"; on je još 1994. godine pokrenuo nedeljnik Argument koji je bio najžešća opozicija Miloševićevom režimu, oštriji u tom smislu od Vremena. Ako ne veruješ potraži u Narodnoj biblioteci komplete Argumenta. Sklonjen je u stranu najpre od Milošević-Šešeljeve vlade a onda kad je Zoran Đinđić tražio da Ratko bude ministar informisanja u DOS-ovoj vladi, to nije prošlo zbog konsenzusa u odlučivanju. Protiv su bili Žarko Korać i Zoran Šami, iz DSS-a. To si mogao nedavno da pročitaš u Svedoku, u polemici Đilas-Dmitrović.Kakva crna lustracija, čoveče, nemaš pojma o čemu pišeš. Nakon toga Dmitrović je bio savetnik potpredsednika Vlade, Nebojše Čovića, pa se sam povukao i radio neke novine u Nemačkoj. Proveri da li je tako, da li ja lažem, i u buduće izbegavaj da pišeš o nečemu o čemu nemaš pojma. Meni se čini da tebi Ratko smeta samo iz jednog razloga; što neće da pristupi "demokratskoj drugosrbijanskoj grupaciji novinara i intelektualaca" , inače antisrba.

  3. Profesor says:

    Dali je gospodin Dmitruvić imao prilike da se susretna sa pojmom "off record", koji je u upotrebi i poštuje se i na zvaničnim konferencijama za štampu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *