Roman o „kantrimenu”

Roman o „kantrimenu”

16 avgusta 2014

milanovicPiše: Ozren Milanović

Malezijskog „boinga“ ni od korova. Nestao je u martu sa radara. Prvih dana je javljano, za dlaku falilo da ga pronađu.

Tragovi, odlomljena krila, koferi putnika… viđani su da plutaju, pa nisu – i tako redom… Sumnjalo se da je tamo, ovamo, širom mogućeg radijusa i doleta. Oba okeana su pretraživana. Svetski eksperti su se uključili pa iznosili teze da su ga oteli teroristi, da je pilot suicidno poveo avion u nedođiju, sve dok crnoj kutiji nisu iscurile baterije. I eto, punih pet meseci ga jednostavno nema.

Što ne znači da će nekad neko i negde da natrči na trag. Nije avion igla u plastu sena. Ili jeste.

Beogradski „kantrimen“ je nestao pre tri petka. Pre toga je na Brankovom mostu pokosio mladića, ali pošto taj auto nije fotogeničan, kamere ga nisu baš snimile kako valja i za ono za šta su kupljene. Zato je u početku, zabunom, trag vodio na ispisnika „fijata 500L“ i zaveo policajce na pogrešan trag. Liči – ali nije. Priznali su posle nedelju dana da su izgubili dragoceno vreme i da je kragujevački veliki fića iz rekla-kazala varijante. Za crnog begunca je onda definitivno označen „kantrimen“ kome su delovi branika, farbe (i najvažnije) – retrovizor – ostali na licu mesta. Nekoliko dana kasnije se ispostavilo da „kantrimen“ nije skroz crn nego da je „bikolorni“. To znači, crni krov, branici i ogledala, a siva varijanta karoserije. Crno-bele kamere su ga takvog uslikale. A i retrovizor nije ceo otpao nego samo delovi.

Uvoznik tog modela „Delta motors“ nije potpisniku ovih redova odgovorio koliko je „kantrimena“ stiglo u Srbiju i prodato, a koliko među njima je crnih. Razlog – direktorka marketinga je na bolovanju!

Ali zato je resorni policijski načelnik našem listu odgovorio da je pregledano više od sto komada takvih. Nisu svi crne boje, ali nije zgoreg. Dva dana kasnije resorni ministar je sveo količinu „kantrimena” na 86.

Istraga kao da piše romane, pa je protekle nedelje došlo do novog obrta. Osumnjičenih 86 „kantrimena“ sa domaćim tablicama ubrzo su abolirani jer se ispostavilo da je begunac nosio strane tablice. Kamerama koje isprva nisu ništa „vredele”, i samim tim videle, skinuta je katarakta pa je shvaćeno da je tablica manjih dimenzija nego što su uobičajene, naše i iz regiona. Doduše, sve to spada u praktične dileme policijske i novinarske istrage.

Istražni tim koji je otkrio ubicu mlade Tijane Jurić prekvalifikovan je da juri ubicu Luke Jovanovića. I FBI je uključen u istragu, kao i u slučaju malezijskog „boinga“. Naši eksperti su suzili broj mogućih vinovnika jer su utvrdili prema fabričkom broju retrovizora da je auto proizveden krajem 2012. godine. Ili možda početkom 2013.

U ovom slučaju gatare i vračevi nemaju šta da traže. Ni da se igla krije u senu. Obruč oko begunca se steže, kažu nadležni, a narod nešto nije ubeđen.

Sve dok traje istraga – ima i nade da se locira. I za „boing“ i za „kantrimen“.

Oni jesu negde. Samo ih, prosto rečeno, treba naći.

(Politika)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *