Салама за 150 динара – шта је унутра?

Salama za 150 dinara – šta je unutra?

13 februara 2015

salamefotoPredsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida izjavila je da je u Srbiji, nažalost, cena ispred kvaliteta namirnica.

Zbog teške ekonomske situacije i lošeg standarda, cena određuje kvalitet, odnosno građani gledaju šta mogu da plate i u skladu sa tim kupuju, kazala je Vida na okruglom stolu „Kvalitet kao sredstvo za postizanje liderske pozicije na tržištu“.

„Kada vidite da je kilogram suhomesnatog proizvoda od 150 do 200 dinara, morate da se zapitate šta li je unutra, ali ljudi to kupuju, jer nemaju mogućnosti za više“, navela je ona.

Takođe je ukazala na to da se roba u maloprodaji loše kontroliše i da inspekcije uglavnom reaguju tek kad se nešto desi.

Kako je kazala Vida, glavni kanal prodaje prehrambene robe sumnjivog kvaliteta su pijace i ulične prodaje, gde kontrola nije adekvatna.

„Država mora da suzbije nelojanu konkurenciju, jer kompanije koju posluju po zakonu moraju da budu nosioci kvaliteta. Na taj način ujedno se štite i potrošači. Kvalitet proizvoda nije u potpunosti ispitan kod svih učesnika na tržištu, ali ipak zadovoljavaju minimum uslova za upotrebu tako da potrošači nisu ugroženi,“ izjavila je Vida.

Predstavnici velikih kompanija proizvođača prehrambenih proizvoda na skupu su se saglasili da je nelojalna konkurencija veliki problem u njihovom poslovanju.

Predstavnici proizvođača kafe, pekarskih proizvoda, vina, mesnih prerađevina kazali su da cene njihovih proizvoda nikako ne mogu da budu konkurentne manjim lokalnim proizvođačima, prvenstveno zbog ispunjavanja i poštovanja svih propisanih zahteva u pogledu kvaliteta i kontrole proizvodnje i prema zaposlenima.

Oni su se saglasili da je neophodna čvršća kontrola i zakonska regulativa kako bi ozbiljni proizvođači bili zaštićeni od nelojalne konkurencije.

Nenad Đorđević, direktor razvoja i marketinga u kompaniji Don Don, koja proizvodi pod brendovima Tvojih 5 minuta i Naše zrno, kazao je da je od ulaska na srpsko tržište za šest godina, Don Don ulaganjem više od 50 miliona evra u proizvodne pogone širom Srbije, unapredio pekarsku industriju i postao lider na ovom tržištu.

Tomi Rumpf, generalni direktor kompanije Perutnina Ptuj topiko, kazao je da ga čudi da potrošači u Srbiji masovno kupuju na pijacama robu neproverenog kvaliteta, koja je čak i skuplja od one u prodavnicama.

On je naveo da ta kompanija kao odgovorna grupa ispunjava najviše standarde kvaliteta, sigurnosti, sledljivosti i ekologije, kako bi došla do vrhunskog kvaliteta.

Ljajić: 35 inspekcija u 11 ministarstava

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je da je zakon o inspekcijskom nadzoru neophodno doneti što pre, jer će se njime uspostaviti bolja kontrola i koordinacija među inspekcijama.

On je kazao da u Srbiji postoji 35 različitih inspekcija u 11 ministarstava.

„Ovim zakonom uspostaviće se da inspekcije bolje koordiniraju i funkcionišu, ali proširiće se i inspekcijska ovlašćenja“, kazao je Ljajić podsetivši da sada inspektori ne mogu da kontrolišu preduzeća koja nisu registrovana.

On je naglasio i da je procenat sive ekonomije u Srbiji veliki, oko 30 odsto bruto domaćeg proizvoda (BDP), ali je dodao da nema zemlje u kojoj ne postoji siva ekonomija.

„Mi moramo da smanjimo procenat sive ekonomije i ne smemo da kažnjavamo one koji regularno posluju, izmiruju sve obaveze i u budžet kroz poreze i doprinose uplaćuju velika sredstva, a da pritom favorizujemo one u sivoj zoni“, kazao je Ljajić.

Prema njegovim rečima, zakon o inspekcijskom nadzoru, za koji nije mogao da kaže tačno kada će biti donet, sivu ekonomiju neće iskoreniti, već će se samo ispraviti „određene anomalije“.

„Otpori za donošenje ovog zakona su veliki, posebno u određenim inspekcijama, jer se plaše da će možda izgubiti nadležnosti“, kazao je ministar trgovine.

Ljajić je kazao i da je potrebno promeniti i Zakon o akcizama, jer je to jedna od primedaba u procesu pristupanja Svetskoj trgovinskoj organizaciji (STO), uz obrazloženje da imamo diskriminatorsku odluku, prema stranim pićima, za koje su akcize znatno veće nego na domaća pića.

On je kazao da je u planu i uvođenje markica na brašno i kafu zbog velikih zloupotreba u trgovini tim robama.

(B92)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *