САМИ СЕБЕ УБИЈАМО: Свакодневне навике које уништавају бубреге

SAMI SEBE UBIJAMO: Svakodnevne navike koje uništavaju bubrege

16 septembra 2015

bubregUloga bubrega u telu je izuzetno važna. Bubrezi čiste krv od nepotrebnih materija koje se izbacuju kroz uretru.

Međutim, bubrezi nekad ne uspevaju da eliminišu nagomilani otpad iz organizma. Nemogućnost da se ukloni kalijum iz krvotoka može dovesti do nepravilnog rada srca i iznenadne smrti.

Nekontrolisano korišćenje lekova protiv bolova

Prekomerna upotreba lekova protiv bolova je loša navika. Većina lekova ima ozbiljne sporedne efekte. Lekovi mogu da oštete razne organe, uključujući i bubrege. Studija pokazuje da uzimanje lekova protiv bolova dugoročno smanjuje protok krvi i pogoršava osnovnu funkciju bubrega.

Konzumiranje alkohola

Previše alkohola remeti rad bubrega i jetre. Čaša nekog alkoholnog pića s vremena na vreme neće nikome naštetiti, međutim, mnogi ljudi se ne zaustavljaju samo na jednom piću. Tada nastaje problem. Alkohol je zapravo toksin koji veoma opterećuje naše bubrege i jetru.

Nedovoljno konzumiranje vode

Pravilna hidratacija je potrebna za pravilan rad bubrega. Ako ne pijete dovoljno vode, toksini počinju da se gomilaju u krvi, jer nema dovoljno tečnosti koja će ih sprovesti do bubrega i pomoći u njihovom izbacivanju iz tela. Pijte više od 10 čaša vode dnevno.

Previše proteina

Prekomerno konzumiranje hrane bogate proteinima, kao što je crveno meso, može pogoršati već oštećene bubrege. Ishrana bogata proteinima je u osnovi zdrava, osim ako patite od bolesti bubrega. Previše proteina povećava metaboličko opterećenje, što se odražava i na bubrege.

Uzdržavanje od mokrenja

Uzdržavanje od mokrenja može oštetiti bubrege. Puna bešika može izazvati komplikacije u urinarnom traktu i može povećati pritisak urina u bubrezima.

Nedostatak magnezijuma

Ako u organizmu nema dovoljno magnezijuma, kalcijum neće biti pravilno apsorbovan, što može dovesti do formiranja kamena u bubregu. Da bi ste to sprečili, konzumirajte zeleno lisnato povrće, pasulj, semenke i orahe. Avokado je veoma dobar izvor magnezijuma.

Gazirana pića

Ispijanje gaziranih sokova je vrlo štetno za zdravlje bubrega. Nažalost, gazirana pića uglavnom konzumiraju mladi ljudi širom sveta. Dugoročno posmatrano, gazirana pića uzrokuju kamen u bubregu i izazvaju oštećenje bubrega.

Nedostatak vitamina B

Prema studijama, nedostatak vitamina B6 povećava rizik od kamena u bubregu. Za optimalnu funkciju bubrega, trebalo bi da unosite najmanje 1,3 miligrama vitamina B6 dnevno. Najbogatiji izvor ovog vitamina su riba, leblebije, govedina, krompir i povrće, i svo voće osim citrusa.

Prekomeran unos soli

So je važna za telo, ali trebalo bi da ograničite unos soli. Prevelika potrošnja soli povećava krvni pritisak i pritisak na bubrege. Ne treba unositi više od 5,8 grama soli svakodnevno.

Previše kofeina

Previše kofeina može da ošteti bubrege. Previše kofeina može povećati krvni pritisak, a visok krvni pritisak može da ošteti bubrege.

Prejedanje

Prema studijama, unošenje više od 2.200 kalorija dnevno, može povećati rizik od kamena u bubregu za 42%. To se dešava kada ljudi koji su gojazni imaju tendenciju da unose više soli i proteina, pa se tako stvaraju uslovi za formiranje kamena u bubregu.

(Webtribune.rs)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *