Седам калоричних намирница које можете јести сваки дан

Седам калоричних намирница које можете јести сваки дан

26 септембра 2017

Здрава исхрана заснива се на уравнотеженом уносу различитих група намирница. Али, притом треба знати да не само да се неке врсте калоричне хране смеју јести, него се најтоплије препоручују у свакодневној исхрани.

Заборавите на масну и пржену храну и посегните за добрим калоријама које долазе из намирница богатих протеинима.

1. Сир

За производњу једне кришке сира потребна је чаша млека, па не чуди да је овај производ пун хранљивих материја попут калцијума, фосфора, селена и витамина Б12. У једној кришки сира крије се и нешто мање од 7 грама протеина који су неопходни за изградњу мишића, правилан рад мозга и свих других органа у телу. Његова конзумација се посебно препоручује особама које избегавају конзумирање меса и рибе.

2. Јаја

Кокошје јаје је једина намирница на свету која приликом кувања не губи нимало својих хранљивих састојака, а  има их много. Уз већину минерала и витамина, она је и одличан извор омега 3 масних киселина које штите срце и кардиоваскуларни систем.

3. Риба

Медитеранска исхрана се сматра једном од најздравијих режима исхране у свету, а почива на конзумацији плаве рибе попут јефтине, али здраве сарделе. Студије су показале да људи који неколико пута недељно једу рибу богату омега 3 масним киселинама су генерално здравији и сретнији, имају нижи крвни притисак, те мањи ризик од добијања хроничних болести.

4. Орашасти плодови

Бадеми, ораси, лешници и друго орашасто воће одличан су извор витамина Е који осигурава еластичност и здравље коже. У њима се налазе и значајне количине магнезијума које тешко апсорбујемо из друге хране, а који је важан за борбу против свакодневног стреса, односно здравље нервног система. Овај тип протеина посебно се препоручује особама које избегавају прехрану животињског порекла попут вегана.

5. Маслиново уље

Маслиново уље је дар природе и одличан савезник здравља. Реч је о извору добре масти (незасићеним масним киселинама) која обилује и витамина Е и К, као и моћним антиоксидантима. Редовна употреба маслиновог уља (а посебно екстра девичанских производа) доказано штити од упала, снижава крвни притисак и штити од болести срца и крвних судова.

6. Пуномасни јогурт

Приликом куповине немојте заборавити на јогурт, а посебно на онај који је добијен из пуномасног млека. Јогурт обилује калцијумом који штити зубе и кости, али садржи и пробиотике који подстичу рад пробавног система и штите га од болести. Читајте декларације на производима и избегавајте јогурте са скривеним заслађивачима.

7. Кокос

Кокос је воће са највећим процентом засићених масних киселина (чак 90 посто). Упркос томе људи који једу много овог егзотичног воћа, а у припреми хране користе његово уље нису у опасности од развијања кардиоваскуларних болести.

KOMENTARI



Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u