SRAMNO: Sekund političkog marketinga na TV kao nečija plata

SRAMNO: Sekund političkog marketinga na TV kao nečija plata

12 marta 2014

polDa li ste znali da na nekim televizijama sekund u reklamnom bloku u okviru političkog marketinga košta i do 20.000 dinara? Samo sekund!

Minimalna cena rada u Srbiji je 115 dinara po satu rada. 40 sati nedeljno pomnoženo sa četiri nedelje u mesecu dobijamo minimalnu platu od 18.400 dinara. 18.000 dinara košta sekund političkog spota posle Dnevnika 2 na RTS-u.

Jedan politički spot u proseku traje 30 sekundi. To je, dakle, 540.000 dinara za samo jedno prikazivanje spota. Svi znamo koliko često se vrte politički spotovi na malim ekranima.

Da uporedimo. Radnik koji zarađuje 18.400 dinara mesečno zaradi 220.800 na godišnjem nivou. Jedno prikazivanje političkog spota od 30 sekundi na RTS-u košta 540.000 dinara!

Prema Republičkom zavodu za statistiku, prosečna plata u Srbiji je navodno 50.820 dinara (partijske plate nam dižu prosek). Kada tu platu pomnožimo sa 12 meseci dobijemo iznos od 609.840 dinara na godišnjem nivou. Jedan spot od 30 sekundi košta 540.000 dinara, a prosečna godišnja zarada iznosi 609.840 dinara! To su cene na RTS-u.

TV Pink i TV B92 su najskuplje medijske kuće po pitanju političkog oglašavanja. Prema pisanju Danasa, na Pinku najskuplji sekund košta 20.000 dinara. Petominutni prilog košta od 870.000 do 890.000 dinara.

Prva TV je nešto jeftinija. Najskuplji sekund političkog spota košta 125 evra, a petominutna reportaža 9.000 evra.

Televizija B92 je ubedljivo najskuplja. Za spot od 30 sekundi Tadić, na primer, mora da izdvoji 360 evra. Petominutna reportaža SNS-a košta 12.500 evra, a termin od 30 minuta, na primer, Dragana Đilasa, košta 40.000 evra! 40.000 evra pretvoreno u dinare iznosi više od 4.5 miliona dinara! 4.5 miliona dinara za samo pola sata!

Kada je reč o štampanim izdanjima i internet portalima krajnji iznos je malo teže izračunati. Svaki put kada na nekom sajtu kliknete na političku reklamu to se naplaćuje.

Sve novine uvećavaju svoje redovne cene reklama od 100%, a neki čak i do 300% (novosadski radio 021).

Ukoliko neko želi da postavi reklamu na polovini jedne stranice u štampanom izdanju Blica moraće da plate 199.000 dinara za samo jedno objavljivanje. Prema cenovniku Blica, politički marketing se uvećava za 100% tako da tih 199.000 moramo pomnožiti sa dva i dobijemo cifru od 398.000 dinara.

Ako Vučić, Tadić ili Đilas žele polovinu jedne stranice u Blicu, moraju da izdvoje ukupno 398.000 samo za to jedno izdanje! Podsetimo da radnik na minimalcu zaradi 220.800 dinara na godišnjem nivou!

Bilbordi
Ako niste znali, firma pod imenom Alma Kvatro drži oko 55% spoljnog reklamnog prostora. To podrazumeva bilborde, autobuska stajališta, reklame na zgradama, itd.

Ako na primer Đilas želi da okači bilbord sa svojom slikom u centru Beograda veličine 8 x 3 metra na samo nedelju dana, potrebno je da plati 550 evra (prosečna mesečna plata u Srbiji).

Međutim, ako Vučić isto želi svoj portret da okači u centru Beograda, ali veličina da bude 14 x 4 metra, pošto veliki ljudi ipak zaslužuju velike bilborde, potrebno je da iskešira 1.200 evra na nedeljnom nivou (dve prosečne plate).

Prebrojte koliko koja stranka ima bilborda i koliko dugo stoje postavljeni i zatim prošetajte po ostalim velikim gradovima u Srbiji i isto učinite i dobićete vrtoglavicu i srušićete se od malaksalosti.

Na to sve dodajte televizijske spotove i reklame u novinama, možda završite i u urgentnom.

Ako vas ni to ne dokrajči, samo se setite da ste sve te pare vi zaradili! Meutim, nikako ne smete da umrete jer će vaša sahrana bankrotirati vašu porodicu!

P.S. Kada budete računali troškove Aleksandra Vučića u računicu obavezno ubacite koliko je para dao uredniku Informera i Željku Mitroviću za emisiju “Teška reč” i ostale emisije i priloge, koliko je Kuriru dao za silne naslove i naslovne strane i nikako ne zaboravite koliko je pet minuta predizbornog govora koštalo na CNN-u!

Dok vi dragi SNS-ovi čekate vaših bednih 100 evra za ostavljanje komentara po sajtovima, znajte da je vaš Supermen te pare potrošio za samo jedan sekund!

Mislite o svemu ovome – 16. mart je veoma blizu.

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *