
Srbi su za Holivud i dalje oličenje zla, mada prosečan Amerikanac nema pojma gde je Srbija
9 maja 2013Svako malo pojavi se neki novi film iz Holivudske produkcije u kojem je glavni negativni lik Srbin. Scenariji po kojima se filmovi rade su jednostavni : Amerikanac (u liku nekog poznatog glumca ili glumice) je pozitivac koji juri da spase Svet od “tamo nekog ludaka”, koji je po pravilu Srbin.
Činjenice, od istorijskih do policijskih, najčeće se izvrću i pojednostavljuju do idiotizma a sve to prati gomila tehničkih efekata, kako bi se “jurnjava američkog kauboja za ludim Srbinom” maksimalno emotivno obojila.
Od poznatijih filmova ovog tipa, treba spomenuti “Diplomatsku opsadu” snimljenu 1999.godine u kojoj grupa srpskih terorista zauzima američku ambasadu u Budimpešti i preti da će aktivirati atomsku bombu ukoliko NATO ne pusti na slobodu izvesnog srpskog pukovnika Petra Vojnovića.
U filmu Mirotvorac, opet je Srbin terorista, koji pokušava iz osvete da uništi zgradu Ujedinjenih Nacija u Njujorku. U filmu Snajper 2, bivši američki snajperista dolazi u tajnu misiju u Bosni kako bi uhvatio srpskog generala (aluzija na Ratka Mladića). U filmu “Srpski ožiljci, Srbi su teroristi željni osvete….
Broj ovakvih filmova koji svake godine “izlaze” sa trake fabrike poznate kao Holivud iz dana u dan je sve veći. Svaki iole poznatiji američki glumac, od Ričarda Gira, Toma Kruza do Džona Travolte ili Anđeline Džoli, trudi se da bude u jednom od takvih filmova jer je to “in”.
I što je najstrašnije, ovaj filmski trend preneo se tokom poslednjih desetak godina i na Evropu.
U nemačkim popularnim kriminalističkim serijama, poput “Kobre 11”, do danskih, holandskih i frnacuskih produkcija, sve češće se pojavljuju Srbi, kriminalci, teroristi, ludaci – jednom rečju oličenje modernog zla.
Zašto je tako i odakle ovaj trend kriminalizacije Srba kao naroda ?
Prvo, kažu psiholozi, modernim popularnim filmovima ili serijama najlakše je neki narod ili državu ocrniti. Drugo, gledaoci, pogotovo u Americi, navikli su na “crno-belo” slikanje svakodnevice. Jedna osoba je pozitivac a druga negativac. A gledaoci filma ili tv serije najčešće i nerazmišljaju o “ludom Srbinu teroristi” ili navodnoj “srpskoj mafiji u americi”. Za prosečnog Amerikanca, Srbi su tamo neko, ko je tamo negde počinio nešto loše. Gde je to mesto ili država prosečan Amerikanac teško može reći. Jednako kao što ne zna razliku između Čečenije i Češke.Tako su za te iste gledaoce Srbi i Srbija neko veoma loš koga se treba kloniti. Sve drugo gledaoci niti žele da znaju niti ih interesuje.
A svaki producent filma, pogotovo u Holivudu, mora da prati aktuelnu političku struju jer jedino tako može obezbediti novac za snimanje filma ili serije.
To što se dodvoravanje aktuelnoj politici Ujka Sema, odvija preko satanzacije jednog celog naroda, iskrivljavanje činjenica – nikoga ne interesuje. Srbi kao narod nikada nisu bili teroristi niti su gajili slične ambicije. Istovremeno albanska mafija sa Kosova koja po podacima FBI-aja slovi za jednu od najjačih svetskih mafijaških organizacija nigde se u ovim holivudskim produkcijama ne pominje. Umesto albanske, filmovi govore o nepostojećoj srpskoj mafiji.
Nekada su u filmovima Silvestera Stalonea i drugih glavni negativci bili Sovjeti, potom Rusi. Jedno kratko vreme njih su zamenili Arapi. Ali kako američka spoljna politika mora da bude veoma oprezna kako protiv sebe ne bi okrenula široke muslimanske mase u svetu, Arape i Ruse kao “svetske đavole” zamenili su tamo neki Srbi.
To što Srba na Balkanu i u celom svetu ima manje od 12 miliona, i što ni nakon 50 godina nisu uspeli da se organizuju u političkom smislu pa da naprave neku iole jaku političku lobističku organizaciju, pogotovo na tlu Amerike, nikoga ne zanima.
I dok holivudska fabrika filma i tv serijala, i dalje nastavalja sa produkcijom filmova o lošim Srbina, dotle većina tih ostvarenja kod kritičara nailazi na veoma loše prijem. Jedan poznati filmski stvaralac iz Italije nedavno je izjavio “ ako želite da vam film propadne, slobodno ga snimite sa Srbima kao negativcima”.
Međutim, to što pomenuti filmovi (izuzev par izuzetaka) dožive loše kritike ne sprečava finansijere da i dalje ulažu u snimanje sličnih projekata. Treba očito opravdati sebe pred sopstvenim narodom, pa je najlakše izvrnuti činjenice, poput francuskog filma koji je snimljen 2010 trenutno o trgovini organima na Kosmetu tokom 1999.godine u kojem su za sve bili optuženi Srbi. Umesto žrtve u ovom francuskom filmu Srbi su prikazani kao počinioci užasnog zločina.
Posledice po običnog građanina Srbije su neverovatne. Tako prosečan Amerikanac kada upozna nekog iz Srbije, obično prvo uđuti a potom gleda da “pobegne glavom bez obzira, što dalje “. Razlog za to je masovna propaganda u kojoj su i dalje Srbi đavoli, ludaci i samo zlo savremenog sveta. „A uostalom, tako kaže i Holivud” !
(Glas Rusije)