PROJEKAT

Grupi inženjera iz Čačka, koja je proučavala dva srpska aviona iz Drugog svetskog rata, priključio se dvadesetak stručnjaka iz Srbije i Republike Srpske. Rodila se ideja da se napravi nešto novo.

– Vrhunski dizajner Vladimir Milošević napravio je prve skice, dok su ostali počeli da razrađuju i istražuju unutrašnjost komponenti. Osam meseci je iza nas. Mnogo smo napredovali, a firma „Servoteks“ nam je omogućila da na sajmu „Partner 2015“ predstavimo ovaj koncept – objašnjava Stojanović.

SMANJENA SILUETA I BRZINA

Prema idejnom projektu, budući tenk, bio bi dugačak 9,5 metara, širok 3,8, dok bi imao smanjenu siluetu sa samo 2,25 metara. Top kalibra 125 milimetara, imao bi nagib od – 7 do 30 stepeni. Maksimalna brzina bi mu bila 60 kilometara na sat, a sa punim rezervoarom mogao bi da pređe 550 kilometara. Sa dodatnim tankovima i čitavih 700 kilometara. Mogao bi da se penje uz uzbrdicu od 30 stepeni, da prelazi rovove široke 3,5 metara i prepreke visoke 1,2 metra. Oklopnjak, bio bi težak oko 45 tona.

(Večernje novosti)