Srbija putuje u Brisel u Ferariju koji umesto benzina troši državnu teritoriju

Srbija putuje u Brisel u Ferariju koji umesto benzina troši državnu teritoriju

9 decembra 2013

Ratko PaićPiše: Ratko Paić

Šefica tima Srbije za pregovore sa Evropskom unijom Tanja Miščević je pre nedelju dana u Briselu izjavila da je Srbija spremna da punom brzinom krene u pregovore o pridruživanju, i pri tom je doslovno rekla da se«oseća kao da je za volanom Ferarija sa upaljenim motorom, koji tek što nije krenuo».

Međutim, kao što je poznato, automobili marke Ferari, sa kojima ona upoređuje Srbiju, izuzetno skupo koštaju svoje vlasnike i troše neverovatno mnogo benzina, pa se opravdano postavlja pitanje – koliko će Srbiju koštati takva vožnja prema Briselu, i da li će gorivo na tom višedecenijskom putovanju ka Evropskoj uniji plaćati svojom državnom teritorijom?

Naime, Ferarijevi automobili su zaista poznati po velikim brzinama koje obećava Tanja Miščević, ali takođe i po ekstremnoj skupoći i potrošnji svojih vozila, s obzirom da na primer sportski model automobila pod nazivom Enco Ferari, koji postiže takve brzine, na aukcijskoj prodaji košta i čitavih milion evra, a po potrošnji goriva spada među najveće rasipnike. Stoga se srpski građani, a pogotovo brižni domaćini, mogu s pravom zapitati – da li će poput Ferarija koji nemilice troši litre benzina, i Srbija u toj jurnjavi koju obećava Tanja Miščević, morati da izgubi mnogo kvadratnih kilometara – Kosova ili Vojvodine, dok jednog dalekog dana ne ispuni sve uslove Brisela za prijem u Evropsku uniju?

A da postoje jaki razlozi za takvu bojazan, svedoči vest koje se mogla čuti baš tog istog dana kada je Miščevićeva dala svoju famoznu izjavu o Ferariju. Radi se o tome da je Atifete Jahjaga, predsednica samoproglašene države Kosovo, poručila da buduća Zajednica srpskih opština, koja je dogoverena u skladu sa Briselskim sporazumom, neće biti čak ni nekakva političko-teritorijalna autonomija, već samo saradnja među opštinama, upravo onako kako je predviđeno Ustavom i zakonima nezavisnog Kosova.

Takođe, da je đavo odneo šalu, govori i činjenica da je Radio-televizija Vojvodine objavila intervju sa tom istom predsednicom Jahjagom, u kojem je ona mirno pred srpskim gledaocima iznela uvredljive i lažne tvrdnje o tome da na primer Srbi-povratnici na Kosovu do sada nisu imali nijedan problem ili teškoću, te da je sa područja Kosova izbeglo samo oko 36.000 Srba. A ono što je tom prilikom posebno bilo skandalozno, to je odnos novinara Radio-televizije Vojvodine prema njoj, koji je intervju završio sledećim rečima: «Gospođice predsednice, hvala Vam na strpljivim i detaljnim odgovorima koji će doprineti boljem razumevanju Vaših ciljeva kao društvo i nezavisna država».

Dakle, ako je već sada na jednoj od najvećih srpskih televizija koju plaćaju svi građani moguće čuti ljubazno zahvaljivanje predsednici samoproglašenog Kosova na njenim «strpljivim odgovorima koji će doprineti razumevanju ciljeva njene nezavisne države», onda nije teško pretpostaviti šta će se još desiti do kraja putovanja Srbije prema Evropskoj uniji u Ferariju kog zamišlja da vozi šefica tima za pregovore Tanja Miščević.

Na žalost svih onih građana kojima je stalo do celovitosti Srbije, čini se da će taj Ferari kao pogonsko gorivo progutati mnogo kvadratnih kilometara srpske državne teritorije. Ali to je izgleda cena obećane brzine kojom se putuje do Brisela.

(Glas Rusije)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *