Srpski patriotizam se izražava parolom – „Izvozi proizvode u Rusiju“

Srpski patriotizam se izražava parolom – „Izvozi proizvode u Rusiju“

5 avgusta 2014

Ratko PaićPiše: Ratko Paić

Zapadni političari sve nervoznije prisiljavaju Srbiju da i ona uvede sankcije Rusiji, čime bi Srbija samu sebe lišila kolosalnog tržišta za svoje proizvode.

Međutim, čak i da ne postoje prijateljski i istorijski razlozi da se to nikada ne učini, dovoljni bi bili makar i samo ekonomski razlozi da bi se shvatilo da je, sasvim suprotno, vitalni srpski interes da se baš sada intenzivira saradnja sa Rusijom, jer se za mnoge srpske proizvode, a pre svega za voće, povrće, meso i rakiju – otvaraju neslućene mogućnosti na ruskom tržištu sa koga su nestali zapadni proizvodi.

Naime, radi se o tome da su recimo Poljaci nakon uvođenja sankcija Rusiji, po njihovom sopstvenom tumačenju, dobili kontrasankcije u vidu zabrane izvoza svojih jabuka u Rusiju, a poljski ministar Savicki je konstatovao da su „poljski zemljoradnici prva žrtva ekonomskih sankcija Evropske unije protiv Rusije“, te najavio da će Poljska tražiti od Evropske komisije kompenzaciju za neizvezeno voće i povrće, što je očigledno uzaludno nadanje.

Podsetimo, samo Poljska je izvozila na rusko tržište poljoprivredne proizvode u vrednosti od milijardu evra godišnje, pa je stoga njihov ministar doslovno poručio Briselu još i ovo – „Nama je blokirano veliko tržište i to ne našom voljom, već voljom cele Evrope. Evropa je dužna da solidarno odgovara za poljske ekonomske gubitke”.

Međutim, umesto kompenzacije za izgubljeni profit, od briselskih činovnika će dobiti samo kiseli osmeh, jer jednostavno ne postoji mogućnost da se obeštete svi evropski izvoznici koji su izgubili Rusiju kao tržište za svoje proizvode. Naime, Rusija je već najavila da bi uskoro mogla uvesti zabranu bukvalno za sve evropsko voće i povrće, a takva zabrana je već na snazi za svinjetinu iz čitave Evropske unije.

I tu dolazimo do ogromne šanse koja se otvara za srpske poljoprivredne proizvođače, i to kako smo videli – pre svega za srpsko voće i povrće, koje takoreći neće imati konkurenciju na ruskom tržištu, a to je već sada slučaj sa svinjetinom, s obzirom da se nakon zabrane evropske i američke svinjetine, sa te strane sveta jedino svinjsko meso iz Srbije sme prodavati u Ruskoj Federaciji.

Slična ruska zabrana se već nazire i za zapadnu govedinu, a čini se da će ista sudbina zadesiti i američki viski, jer je ruska sanitarna inspekcija u njemu našla štetne supstance. A na tržištu na kome nema viskija, otvara se mogućnost i za izvoz kvalitetne srpske rakije koja ni po čemu ne zaostaje za zapadnim alkoholnim pićima, i što je najvažnije – u srpskoj šljivovici, kajsijevači i dunjevači nema štetnih supstanci, a to je dovoljna preporuka za ruske potrošače.

Prema tome, u vreme kada Zapad pojačava sankcije prema Rusiji, i zauzvrat po principu bumeranga dobija pojačanu kontrolu svojih sopstvenih proizvoda koji su se do sada prodavali u Rusiji, jasno je da Srbija nema ekonomskog interesa da učestvuje u tragikomičnom pokušaju izolacije Rusije, nego sasvim naprotiv – ukazuje se neviđena šansa za prodaju srpskog voća, povrća, mesa i pića na upražnjenom ruskom tržištu. To je potvrdio i Konstantin Kosačev u protekloj poseti Beogradu, kada je doslovno izjavio da „izvoz srpskih poljoprivrednih proizvoda u Rusiju omogućuje fantastične projekte, ne manje vredne od gasovoda“, i još je dodao da je „siguran da će se rusko tržište sada mnogo više otvoriti za srpske poljoprivredne proizvode“.

I zato, dok su Evropljani, kao na primer Poljaci, lansirali parolu „Jedi domaće jabuke, jer ih više ne izvozimo u Rusiju“, srpski patriotizam bi od sada trebalo da se izražava parolom – „Učini dobro za Srbiju – izvozi jabuke u Rusiju“. I sve druge proizvode, naravno.

(Glas Rusije)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *