Šta je zdravije jesti – samo belance ili celo jaje?

Šta je zdravije jesti – samo belance ili celo jaje?

16 avgusta 2014

pecena-jaja-348-600Mnogi ljudi izegavaju žumanca jer su izvor zasićenih masti i holesterola. Da li je to dobra odluka?

Cela jaja ne povećavaju rizik od nastanka srčanih bolesti. Zapravo, novo istraživanje je pokazalo da za vaše zdravlje može biti gore ako ih ne jedete.

Žumanca, kao i ostali izvori zasićenih masti i holesterola, su se našli pod velikim upitnikom u dvadesetom veku kada je jedan naučnik hranio zečeve njima i otkrio da su njihove arterije postale začepljene. No, treba znati da telo zečeva nije nimalo slično telu ljudi, a holesterol ni nije deo njihove ishrane.

Nedugo nakon toga je drugi naučnik ustanovio da ljudi, koji ne unose masti životinjskog porekla imaju veći rizik od nastanka srčanih bolesti, u odnosu na osobe, koje unose. Takođe, prosek životne dobi je bio veći na geografskim područjima gde su ljudi u većoj meri unosili masti životinjskog porekla.

Srećom, rezultati istraživanja su postali nešto konkretniji i jasniji poslednjih nekoliko godina. Analizom velikog broja istraživanja su naučnici došli do zaključka da zasićene masti nisu povezane sa povećanim rizikom od nastanka srčanog udara ili začepljenja arterija.

Vodeći uzročnik srčanih bolesti jest hronična upala u telu, koja je posledica hronične nivoa stresa i konzumacije procesuiranih ulja i ugljenih hidrata. Drugim rečima, eliminišite kupovinu napola pripremljene hrane.

Ako izbegavate žumanca, izbegavate i brojne hranljive materije. Žumanca su odličan izvor vitamina A, koje je dobar za kožu, vitamina B, koji je potreban za energiju. Najvažnije od svega jeste da sadrže kolin, koji pospešuje zdravlje i funkcionisanje mozga i mišića, a takođe je neizostavan deo ishrane trudnica. Zasićene masti, koje pronalazimo u žumancima, su potrebne za proizvodnju hormona i apsorpciju vitamina i minerala.

Dok god pazite na ukupan unos kalorija, konzumacija celih jaja neće uzrokovati debljanje, bez obzira što žutanjci sadrže masti. Ipak, ako je vaš cilj skinuti suvišne kilograme i unos kalorija želite u što većoj meri smanjiti, češće jedite samo belance, ali povremeno pojedite i celo jaje.

Ako i dalje imate sumnji i niste sigurni jeste li napravili dobar izbor za vaše zdravlje i izgled, posavetujte se s nutricionistom ili lekarom.

(CentarZdravlja.rs)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *