СВИ У ЧУДУ – ШТА СЕ ТО ДЕСИЛО? Сукоб Русије и Запада створио танкерског џина који превози САМО РУСКУ НАФТУ

SVI U ČUDU – ŠTA SE TO DESILO? Sukob Rusije i Zapada stvorio tankerskog džina koji prevozi SAMO RUSKU NAFTU

27 maja 2023

ZAPADNI mediji su se upustili u gotovo detektivsku istragu – otkud se iznenada pojavila džinovska flota tankera, jedna od najvećih na svetu, koja prevozi rusku naftu u Indiju.

Ispostavilo se da je ta flota, koja je promenila celokupnu logistiku tokova nafte na planeti, u vlasništvu malo poznate indijske kompanije neupadljivog imena Gatik.



Pre 18 meseci se ta novoregistrovana kompanija uselila u jednu od kancelarija pomalo zapuštenog tržnog centra Neptun Magnet u Bombaju (Mumbaju). Upravo ta kompanija, za koju niko ranije nije znao, sada je svima poznata kao međunarodni gigant koji kupuje naftu milionima barela.

Analitičari-detektivi ukazuju na neobičan detalj: nezaustavljivi rast Gatika počeo je „bezmalo istovremeno sa izbijanjem neprijateljstava u Ukrajini i otada ne prestaje“.

Indija kupuje rusku naftu Urals sa popustom. Na primer, 9. maja ove godine barel nafte tipa Brent prodavan je nešto iznad 76 dolara, a nafte Urals – 56 dolara. Ovaj popust od 20 dolara je poklon svakome ko se „usudi“ da kupi rusku naftu u uslovima nemilosrdnog pritiska Zapada na rusku ekonomiju.

U aprilu 2022. razlika u cenama ovih brendova bila je bezmalo 40 dolara. Pametni i hrabri ljudi su zaradili novac koristeći situaciju.

Krajem 2021. godine, Gatik Ship Management je posedovao samo dva tankera. Početkom o aprila 2023. godine, raspolaže sa 58 tankera ukupne procenjene vrednosti od 1,6 milijardi dolara.

Britanski list The Financial Times navodi da je Gatik registrovan u Indiji kao izvoznik, ali da ga nema u njenom korporativnom registru.

„Možda bi trag o tome gde Gatikove „rastu noge“ trebalo pronaći u njenim susedima iz kancelarije? – navodi španski lista El Economista. – Jer, u istom dosadnom tržnom centru registrovana je i druga firma, koja je takođe izrasla ni iz čega – Buena Vista Shipping. Pre dve godine ova firma je izvestila da njena imovina iznosi samo 100.000 dolara, što je mrvica za pomorskog prevoznika.

Koliki je sada njen kapital – autori publikacije ne navode. Zato što ne znaju.

Potraga za odgovorom na pitanja: ko je stvani vlasnik Buena Vista Shipping ko je finansirao brzo širenje flote Gatik Ship Management zasad ne daje rezultate. Umesto njih se barata pretpostavkom da iza svega stoji velika ruska naftna kompanija Rosnjeft.

Gatik Ship Management je od početka 2023. već uvezla 83 miliona barela ruske nafte i naftnih derivata. Što je ukupna potražnja Velike Britanije za naftom za više od dva meseca.

Gatik Ship Management je od marta 2022. kupio najmanje 56 tankera, od kojih 13 samo u decembru prošle godine, kada je počeo embargo EU na rusku naftu.

Te kupovine su ga učinile jednim od najvećih vlasnika tankera na svetu.

Od bezmalo 14.000 aktivnih tankera, većina tankerskih kompanija (1361) poseduje manje od 10 tankera, a samo 20 – među kojima je i Gatik Ship Management – poseduje 50 ili više tankera.



Od početka aprila 2023-će, nijedan od njegovih brodova nije osiguran kod nekog od najvećih osiguranja na Zapadu.

Pre početka Novog svetskog poretka u Ukrajini, Rusija je isporučivala Indiji manje od 1% sirove nafte koja joj je bila potrebna. Danas udeo isporuka ovoj azijskoj državi čini oko 30% obima crnog zlata koje prodaje Rusija.

Neočekivano za Brisel, London i Vašington – pokazalo se da u svetu, pored Zapada, postoji i Istok. Moćan i sa svojim interesima, koji se ne poklapaju sa zapadnim.

Deo tog Istoka je i Indija koja je – čim je zapadni plafon cena za rusku naftu stupio na snagu – odlučila da poveća njen uvoz, ignorišući ograničenja i zabrane G7 i njihovih vazala.

Pokazalo se i da se Evropljani ne protive kupovini ruske nafte, zaobilazeći sopstvene sankcije. Da im je dovoljno da samo etiketa na buretu sa naftom ne bude formalno ruska.

KOMENTARI



Jedan komentar

  1. RASPUCHIN says:

    Trebalo bi biti upućen u vlasničku strukturu te firme da bi se moglo ozbiljnije analizirati kako je iz jedne male kancelarije u zapuštenom tržnom centru nastao takav gigant. Ostalo je sve naklapanje. Slična priča kao i kod nas (i u R. Srpskoj i Srbiji) sa nekim "stranim" investitorima. Kod nas se radi o pranju para koje su opljačkane iz budžeta a ovdje se , možda , radi o kompaniji u vlasništvu Rusa ali sa menadžmentom iz Indije. I bilo bi lijepo da sam u pravu i da ih Rusi sve vuku za nos.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *