ТЕКСТ КОЈИ ЈЕ ПОДИГАО ЈАВНОСТ – ИРИНЕЈ БУЛОВИЋ О ЧАНКУ: „ФЕНОМЕН КРШТЕНОГ НЕКРСТА“

ТЕКСТ КОЈИ ЈЕ ПОДИГАО ЈАВНОСТ – ИРИНЕЈ БУЛОВИЋ О ЧАНКУ: „ФЕНОМЕН КРШТЕНОГ НЕКРСТА“

16 децембра 2021

ПРЕ неки дан, 2. децембра, прочитах транскрипт гостовања грађанина Ненада Чанка у емисији Face to Face, емитованој 26. новембра, и то само оних делова у којима се дотични грађанин бави Српском православном црквом.

(Напомена: називам га грађанином, а не господином ни другом, јер га од господствености деле многе светлосне године, а нисам ни за то да комунистима поклонимо или препустимо древну и дивну словенску и српску реч друг или другар, иначе синоним за синтагму присни пријатељ: у богослужбеним песмама на црквенословенском језику Христос ословљава апостола Петра речима „друже Петре“, у значењу пријатељу Петре или драги Петре, а жене мироносице се међусобно називају другињи, што ће рећи другарице, дружбенице, пријатељице).



1. ЕЛЕМ, он најпре констатује да слобода вероисповести, ако је то што јесте, значи и слободу од вероисповести, што је заиста потпуно тачно, да би у наставку поставио питање:

„Да ли ја имам право да будем Србин, а да не будем православац?“ и да би сам себи одговорио овако: „Наравно да немам“, чему је претходило тенденциозно суфлирање водитеља: „По њиховим правилима, немаш“. За овакву подметачину, осим њега, мало ко је способан. Кад и где је ико од црквених ауторитета тврдио да нико ко није православац не може бити Србин? Да ли данас ико од црквених људи сматра да горе поменути субјект није Србин – Србин по пореклу, језику и слободној самоидентификацији – иако сви знамо да није православац, а није ни било какав верник, него је, напротив, идеолошки, овде и сада, један од најљућих непријатеља православља и противник религије као такве? Да ли он зна да је максима „брат је мио које вере био“ настала у српској православној средини и да ли слути ко је њен аутор? Из ње следи и то да верник – православни, али и инославни – прихвата и атеисту као брата или сестру, мада целим бићем одбацује атеизам као облик вере, односно као негативну религију.

Потписник ових редова, рецимо, има неке пријатеље који су по народности Срби, а по вероисповести католици, и друге, који су по народности Срби, а по вероисповести муслимани, а познаје и поштује и један број Срба који се изјашњавају као атеисти.

Штавише, кад год је то потребно и на општу корист, сарађује са пријатељима и познаницима из све три наведене категорије. У Чанковој „српскости“ није проблем његов атеизам нити његова свеукупна идеологија него његова необуздана и неприкривена нетрпељивост према епископату, свештенству и верницима Српске православне цркве, као и упитни квалитет његовог јавног дискурса у целини.

2. ЗАТИМ надобудни грађанин срља даље и изговара тираду лишену јасно артикулисаних мисли и смисла, али зато бремениту злобом и изразима који би, по начелима његове естетике (!), требало да су духовити, а у ствари су само примитивни и неотесани, готово уличарски. Тако, примера ради, свештеници за њега нису свештеници већ попови, подругљиво се служи јеврејским термином кошери муслиманским халал док се руга православним „поповима“, а блаженопочившег патријарха Павла презриво назива „рахметли“ уместо покојни или почивши и оптужује га да је благосиљао људе које он сматра највећим ратним злочинцима.

Овде се морам задржати мало више. Субјект о којем је реч не зна ништа о духовном лику и животу блажене успомене патријарха Павла, а да зна и да има имало части и стида, не би његово име узимао у уста. За разлику од њега, писац овог горког, људском безочношћу изнуђеног коментара познавао је патријарха Павла из најнепосредније близине скоро пола века, припадао његовој епархији, од њега био рукоположен и за јерођакона, и за јеромонаха, и за епископа, и за читаво то време једини од своје браће епископа – изузев владике Давида, епископа крушевачког, животно и вечно везаног за родну Метохију и за личност блаженопочившег патријарха – који је у честим, дужим или краћим интервалима живео под његовим кровом у Призрену. Отуда сам сведок његове доброте према свима, истоветне и према Србима, и према Арбанасима, и према Циганима-Ромима, и према Турцима (који су до изгона крајем прошлог века сачињавали значајан део становништва града Призрена). Свима је био све, буквално „без обзира на веру и нацију“, и стога су га сви поштовали. Он је и 1998. и 1999. године, када је такозвана ОВК контролисала Дреницу и добар део Метохије, сам-самцит или у пратњи малог броја свештеника, пешке посећивао Девич и друге опкољене манастире, као и парохије по селима; на путевима су га пресретале и легитимисале патроле терористичке ОВК, али се нису усуђивале ни да га убију, ни да га ухапсе. Оптужити пак таквог човека какав је био владика Павле, потоњи патријарх српски, за подршку ратним злочинцима и саучесништво у ратним злочинима може само човек спаљене савести, и то под директним утицајем нечистих сила.

Лично сам присуствовао готово свим патријарховим разговорима са челницима Католичке цркве и Исламске заједнице у Босни и Херцеговини, као и са страним дипломатима и домаћим политичким вођама, у том броју и са онима које наш самопрокламовани „судија васељене“ проглашава за извршиоце геноцида, тако да поуздано, из прве руке, знам шта и како је он у тим сусретима заступао. Нема разговора у којем није изјавио следеће (навешћу малтене од речи до речи): „Ако је цена за стварање некакве велике Србије злочин, па макар био један једини, онда сам ја за то да и не буде Србије, ни велике ни мале“. Такође је говорио да сви народи бивше Југославије – и Срби, и Хрвати, и Албанци, и босанско-херцеговачки муслимани, али и Словенци – имају разлога за жаљење и кајање због злочина које су појединци или групе извршиле у тобожњем њиховом интересу. Једну његову такву изјаву је извесни западноевропски новинар пласирао јавности своје земље на следећи начин: патријарх Павле признаје да Срби врше злочине и да зато треба да се кају (sic!).

Српском руководству на Палама је упутио веома оштар протест због рушења двеју џамија у Бањалуци, значајних не само у функцији богомоља него и као културно-историјски споменици, и уопште због рушења било какве и било чије богомоље. И тако редом…

Чанкове клевете на патријарха Павла, омиљеног у српском народу и угледног у читавом хришћанском свету (сетимо се његове величанствене сахране!), показују да неким људима ништа није свето и да се никог и ничег не стиде. O tempora, o mores!

3. ДОЛАЗИ следећа салва неистина и подметања. Србија, по њему, није више секуларна него теократска држава, „православна џамахирија“, зато што се у њеном школском систему налази веронаука и што се у српској војсци обележавају празници и то не само православни празници, како он подмукло инсинуира, већ и празници припадника других цркава и верских заједница, а нарочито се жив поједе што држава помаже црквама у ономе што препознаје као ствар општег добра и општег интереса дајући, како он каже, милионе, десетине милиона, стотине милиона… Питамо се: Шта овај острашћени човек стварно тврди? Јесу ли у питању милиони, или десетине милиона, или стотине милиона? Не може све троје бити тачно у исто време: не може, како би народ казао, једна врана на три коца.

Ове оптужбе, из којих просто исијава говор мржње, не заслужују шири одговор, а можда и не заслужују никакав одговор. Зато ћу реаговати само једним питањем: Да ли су земље попут Немачке, Аустрије, скандинавских земаља, Мађарске, Румуније, Грчке, суседне Хрватске, и друге, укључујући и Француску (која има веронауку у јавним школама покрајине Алзас-Лорена, а у осталим школама време одређено за веронауку, с тим што се она предаје у црквеном, а не у школском простору, али је легитимна и легална), римокатоличке и протестантске „џамахирије“ или пак уређене, правне, демократске и доследно секуларне државе? А све ово за шта Чанак напада Србију постоји у овим земљама у континуитету, одавно, а у већини њих много израженије него у Србији. Закључак је само један: уколико су Чанкови наводи у сукобу са чињеницама, утолико горе по чињенице! Чанак је, очевидно, необориви доказ да од бољшевизма, стаљинизма и титоизма нема лека, осим великим чудом Божјим.

4. ПОЂИМО даље кроз земљу чуда! Чека нас духовна посластица: Чанков однос према вери и цркви уопште и према Српској православној цркви посебно. Ево како он дефинише религију! То је „индивидуални осећај комуникације са вишим принципом“, „индивидуални осећај и трагање за смирењем пред сопственом пролазношћу“, односно „пред неумитном коначношћу“. Долепотписани тумач Чанкових генијалних размишљања не спори да овакав „осећај комуникације“ и овакво „трагање“ постоји код многих људи, можда и код самога Чанка, али не треба бити квалификовани религиолог нити познавалац истраживања Мирче Елијадеа или нашег Веселина Чајкановића о религији, да би се схватило да овако описан доживљај живота нема везе са религијским доживљајем него је, напротив, типичан пример ванрелигијског – у суштини атеистичког – мисаоног искуства.

Затим нам саопштава своје драгоцено велеумно мишљење о носиоцима религијског култа, без којега је било која религија просто незамислива (уосталом, изворно значење појма религија на грчком језику и јесте култ, богопоштовање, збир богослужбених радњи и речи).

Најпре поставља питање:

„…Шта раде попови, шта је њихово занимање?“ (Ја се питам зашто има у виду само попове, а прећуткује и дискриминише хоџе, рабине, ламе, шамане…) На своје питање даје и одговор, конгенијалан самом питању, па каже да „поповско“ занимање није ништа друго до „произвољно тумачење лошег превода текста непознатог аутора“. Овом „дефиницијом“, темпираном да буде паметна и духовита, а заправо је непаметна и плитка, наш мислилац постиже само једно – пуцањ у празно.

Погрешно је све што наводи. Пре свега, тумачење текста или текстова није „занимање попова“: то јесте важна свештеничка делатност, али је само једна од многих. А на основу чега Чанак зна да је то тумачење произвољно? Свакако на основу сопствене темељне теолошке анализе. А где је Чанак стекао своја теолошка знања? На теолошком факултету, зна се, сигурно није. Срећом, он сам нам открива како је, иако атеиста, постао велики теолог: „Мој отац је био градоначелник Новог Сада, члан Председништва Војводине, комуниста. Мој отац и мајка су имали пријатеље Јовановиће из старе адвокатске породице. Мој отац је мене водио, редовно, када је Божић православни. Ја сам тамо, за столом њиховим, слушао како се пева Рождество Твоје, као дете. Значи, нико мене није требало да учи“. Какве вишегодишње богословске студије, основне, постдипломске, докторске, какви бакрачи! Једноставно, одслушаш једанпут годишње божићни тропар „Рождество Твоје…“, и то у детињству, и нико више не треба да те учи теологији. Само се бојим да овај метод не почну да примењују сви редом, па ће у резултату збир теолога постати неизбројив.

Следствено и логично, овај велики теолог „нема ништа против Бога“, у којег иначе и не верује, али зато има „против његове земаљске администрације“, то јест против „попова“ (а зашто, понављам, не и против хоџа, рабина, лама и шамана?). Даље, за „поповско произвољно тумачење“ лошег превода Светог писма наш стручњак над стручњацима не наводи никакав аргумент. Претпоставимо да је „тумачење“ заиста „произвољно“, али зашто је превод Библије лош? Да ли је грађанин Чанак, у својим очима велики теолог, уједно и велики филолог – зналац древних библијских језика, јеврејског, арамејског и грчког – који може мериторно да суди не само о српским преводима Библије већ и о свим другим преводима исте? Лично, чисто сумњам. Штавише, нека ми се ово не узме за грех, сумњам и у његово познавање српског језика. Најзад, „произвољно тумачење“ није само тумачење „лошег превода“, што Чанак непогрешиво зна, и то боље од иког, него је то и тумачење „текста непознатог аутора“. Тек ово последње представља бисер Чанкове научне компетенције! Јер, он не зна да Библија није дело једног аутора, и то непознатог, него збирка спис већег броја аутор, познатих по имену и историјски посведочених, и да није настала „у даху“ него је њено писање и склапање у ауторитативну збирку трајало близу хиљаду година. Али није ни за очекивање да оваква интелектуална и морална громада губи своје драгоцено време на детаље из живота и пословања „фирме“ у коју њен „газда“ читаве „две хиљаде година није свраћао“. (Дозволи, драги читаоче, да, за сваки случај, дешифрујем ову премудру, а загонетну, Чанкову метафору: по њему, Христос је „газда“, Црква Његова је „фирма“, свештеници су „портири“ који довикују: „Само ви оставте паре нама!“, а сирота жртва експлоатације, Чанак главом и брадом, и његови истомишљеници сетно констатују: „Сад, ми се правимо блесави“. На то писцу ових редака дође да им поручи: не морате да се правите, само будите то што јесте!)

5. ИМА у Чанковом логодијареичном празнословљу још доста бисера. Тако, рецимо, он цитира Кемал-пашу Ататурка, који је наводно изјавио да би, кад би могао,“све религије везао ланцима и бацио у најдубље море“. Не знам да ли је ова изјава аутентична или се и она заснива на Чанковим строго научним, историјски провереним сазнањима, али и ако јесте, мислим да је Ататурк, мада слободни зидар, много више знао о исламу него што Чанак зна о хришћанству. И поред тога, он свашта зна, особито када се ради о Српској православној цркви. Тако он зна да она данас форсира „архитектуру рашко-призренску“ (пази, драги читаоче: не византијску ни српско-византијску већ „рашко-призренску“!). Користим прилику да јавно позовем наше незнавене историчаре уметности да дођу к Чанку е да би их он, свезнадар, просветио и упутио на стазу праве науке.

Даље, он зна и која се зграда прави „најбрже на свету“: то је „храм Српске православне цркве“. Онда пита: „А знаш како?“, па славодобитно одговара: „Само срушиш минарет“. Са своје стране, кличем и узвикујем: о хуманизме, о науко, о етико, како ти је име и презиме ако није Ненад Чанак? Он, тајновидац, зна и то да се патријарх Павле „директно жалио“ на њега, једино на њега по имену и презимену, као што зна, истинољубац, и то да је на реченој „жалби“ почивши патријарх само „потписан“, а да ју је писао „овај Иринеј бачки“.



Али зачудо, опаки и наопаки Иринеј, виновник Чанкових ноћних мора и трајне опсесивне мисаоне преокупације, о свему томе појма нема, па, ево, и одговорно тврди да све то представља плод Чанкове маште, не само бујне већ и болесне.

А тек његова открића о епитрахиљу Светога Саве, круни Стефана Дечанског и другим драгоценостима у Цетињском манастиру! Откуда све то тамо? И још штошта друго? Само питајмо грађанина Чанка, који није само корифеј теологије, филологије, историје уметности… него и врхунски повјесничар, па ће нам се „само касти“: свега тога никад није било на Цетињу – вазда црногорском, никада српском – све док све то није на Цетиње донео краљ Александар I Карађорђевић. То је историја по Чанку, али не само по њему: у нашој, посторвеловској епохи историја се не истражује, не приказује и не тумачи него се пројектује и производи. Што казао наш мисаони афористичар Александар Баљак: „Како је било, видећемо; како ће бити, видели смо“. Узгред буди речено, Чанак нам није објаснио да ли је поменути краљ Александар био Црногорац или Србин. Затим следи небулоза о „десанту“ извршеном „да се устоличи овај Јоаникије на Цетињу“. Све ово би било гротескно, бизарно, болесно, да није просто-напросто отужно и досадно (или, боље, ДОС-ад-но, уз напомену да је ад исто што и пакао, а шта је био ДОС и ко су биле „досманлије“, са Чанком или без њега, не треба толковати).

Врхунац представља Чанков коментар о „заклињању у Косово“ у Новом Саду. Тим поводом он патетично изјављује како нико неће да каже: „Ми бисмо сада да се закунемо на Косово на Косову“. Нажалост, неће ни он јер ваљда мисли да има право да га поклони коме хоће, као што би и да од покрајине која се у Хабзбуршкој монархији једно време службено звала Српска Војводина или Војводовина Србија и Тамишки Банат прави „републику“ (на арапском „џамахирију“; његова омиљена реч).

6. ОДАВДЕ па надаље нећу више коментарисати садржај Чанковог мудрословља из емисије Face to Face од 26. новембра текуће године него ћу дометнути неке своје опаске и размишљања у вези са темом која ми се наметнула. Најпре желим да пренесем једну малу повест коју сам слушао у својој младости. Елем, у једном селу живе месни свештеник и први човек локалне испоставе Партије и Удбе. Познају се од детињства и међусобно разговарају без много увијања, баш на основу дугогодишњег дружења, па и другарства.

Једном приликом пита свештеник удбаша: „Добро, зашто ви понижавате и шиканирате нас свештенике? Шта смо вам ми криви и чиме вам сметамо? Па ми само вршимо своју свештеничку дужност, а то ваљда не представља никакву опасност ни по државу ни по вашу власт.“ На те речи добија следећи одговор: „Е, мој комшија, буди ти задовољан и срећан док смо ту ми који јесмо комунисти, али смо као деца сви били крштени. Када дођу наши некрштени синови и унуци, видећете ви како ћете пролазити.“ Зашто препричавам ову животно истиниту причу? Зато што је грађанин Чанак типичан представник тих некрштених синова и унука.

Али гле, у његовом случају се дешава нешто чудно и неочекивано. Он – из њему знаних, а мени и после четврт века недокучивих разлога и побуда – решава да се крсти. Тај наум и спроводи у дело, негде половином деведесетих година минулог века, у једном фрушкогорском манастиру, а крштава га један новосадски свештеник. Код писца ових редова није пракса да се бави оним „прича се“ или „рекла-казала“, па стога и наглашава да врло добро познаје реченог свештеника и речени манастир и да све ово зна веродостојно, из прве руке. Не наводим ово, међутим, са намером да откривам ничије, па ни Чанкове, личне податке – крштење је, уосталом, јавни богослужбени чин, а не езотерични, тајни ритуал неке опскурне секте или неке ложе – него га наводим као пример биполарности, дубоке унутрашње расцепљености и располућености личности код многих наших савременика, што за мене представља недокучиву тајну. Човек се, ето, по властитој слободној вољи и одлуци, крштава, а потом, у току четврт века, јавно хули на Бога, лажно сведочи против Цркве, клевета и исмева свештенство („попове“) и тако даље. Поставља се интригантно питање: Који грађанин Чанак је аутентичан, а који је лажњак, онај негдашњи, који се крштава, или овај садашњи, који хули, сведочи лажно, клевета и исмева? Или, може бити, аутентичан није ни онај ни овај? Да се ту не ради о конјунктурном деловању, о деловању „по указаној потреби“, при чему је прилагодљивост сразмерна политичкој и свакој другој исплативости? Не знам. Знају једино Свезнајући Бог и он сам.

Српски народ, премда малобројан, по понечем је био, а и данас је, први у свету. Први велики устанак против тада непобедивог Османског царства, и то на врхунцу његове моћи, подижу Срби, под вођством свештеномученика Теодора, митрополита вршачког. У 20. веку, први герилац у поробљеној Европи јесте један Србин, Дража Михаиловић, а први од Немаца ослобођени град у тој Европи јесте један српски град, Лозница, а ослободио га је Дражин официр Мисита. Три српска научника – Тесла, Пупин и Миланковић – заузимају нека од првих места у историји светске науке. У наше дане Новак Ђоковић је први тенисер света, а Мокра Гора најбоље туристичко село на свету. Могло би се набројати још тога, али нема потребе. Српски народ, међутим, има данас, како ја то видим, и планетарно првенство по броју оних који се истичу у самопорицању, аутошовинизму и производњи тројанских коња у Србији. Под том призмом посматрам и улогу грађанина Чанка на домаћој јавној сцени, где ипак има јаку конкуренцију међу осталим „случајним Србима“.

Наш народ лепо каже да није злато све што сија и да се не једе све што лети, а и оно што се једе, додао бих, не једе се из сваког и свакаквог посуђа. Да закључим: све што овде и сада рекох, рекох sine ira, без гнева, улажући немали напор да мојом душом не овлада осећање гнушања и презира него осећање жаљења и сажаљења. Рекох и душу спасох.

(Иринеј Буловић – Новости)

KOMENTARI



61 коментара

  1. Ovcoizovani covid idiot says:

    Irineju, nije Canak ni Srbin. Srbin biti znaci ispunjavati puno, puno vise kriterijuma nego biti pravoslavac. A vi, vi se upravo dokazujete sta ste stavljajuci se na stranu fasistickog vatikana i fasistickih vakcinoida novog svetskog poretka ! Gde je VAS kriterijum za TO??? Cutnja, pozom pitamju, toje VAS kriterijum, perete ruke a narod neka otruju fasisti koji vas placaju da cutite??? Jel tako??? N.C.je smrad a ne covek ali VI, sada nije trenutak da se bavite njim nego onim sto je AKTUELNO, a svi znamo sta je aktuelno i zivotno ozbiljno po nas,narod- ono sto vi ne zelite da osudite nego cutite ko zadnje vatikanske pi.ke !

    • padre says:

      Znači tebe vređa, što on ne mrzi ljude drugih veroispovesti ili ateista, kad te ceo tekst ubeđuje, da to nije svrha ni srpstva ni pravoslavlja?

      • Ovcoizovani covid idiot says:

        Sta ??? Moj komentar je jasan ako al ako nisi verski fanatik.

        • Milan says:

          Čanak nije vredan bilo kakvog pomena...jedan obični plaćenik zapada , i nečovek koji blati, omalovažava,diskriminiše i pokušava da unizi ono što je naj veće ,naj čistije, naj svetlije u celom svetu...Srpsku Pravoslavnu Crkvu! Neće mu uspeti kao ni mnogim drugima koji su na tome radili ili rade ! Pravoslavni Krst će SIJATI dok je SVIJETA I VIJEKA !

    • sava says:

      covid idiot - upravo iz laze javili da jedan ovakav pobegao. i njima nije jasno kako se oslobodio ludacke kosulje?

    • Dijana says:

      SMRADU SMRDLJIVI mrš bre iz Srbije

  2. Ivke says:

    Irineju, ne treba se stalno pravdati i braniti vec delati. Zato ojacaj narod tako sto ces ga podrzati a crkva mora kao i uvek biti predvodnik pokrovitelji i pokazati put. Dosta je ovoga Mamonovog misljenja u drustvu, nasa crkva mora da nadje novi nacin da privuce ljude inace propadamo i pravoslavlje i srbi. NAROD ZUDI ZA PRAVDOM!

    • Rafmanjinov says:

      ВЛАДИКА ИРИНЕЈ, а не Иринеј! Где да Црква поведе народ? Српска Православна црква није партија,а народ ако је очајан, зна где су Цркве, сваке Недеље и празника на. Литургију, пост, исповест, Причест. Свака власт је од Бога, то нисам ја рекла, него тако каже Свето писмо. Црква није ни секта да иде по кућама, нити да буде на улици. Надам се да ми овај "контролор комуникације" неће обрисати коментар, чудно да антиСрпске коментаре не брише?

      • Косовац says:

        Поштована Рафмањинова, упустила си се данас у пријатељски дијалог са антиправославцем Идиотом, то ти није требало. ……………Не тврдим, само претпостављам да „контролор комуникације“ савесно врши посао за који је плаћен. За 50% мојих коментара које је обрисао ја сам му захвалан, зато што сам вербално претерао. А ево видим онај мој коментар доле, одмах је објавио и ја му овим путем изјављујем одличну захвалност.

        • Rafmanjinov says:

          Баш сам се изненадила, да је мој коментар обрисан, није било ни једне једине ружне речи, мада имала сам коментара са непристојним речима, и такви нису били обрисани, али чудно је то да кад сам написала да Србија мора заштити Србе у Репу лици Српској, они су ми обрисали коментар.

          • radmila says:

            Nista neobicno. I meni cesto brisu cak i kad su skoro identicni s ostalim komentarima koji im, eto, ne smetaju. Necu nista da kazem za Canka jer ce i ovo izbrisati. Ne bi im se dopalo.

      • Jedan tamo... says:

        Браво, г-дине Рафмањине, отесте ми реч "са тастатуре".

      • Gagi says:

        Rafmanjino... Sta to naprica. Evo tvog citata: "Crkva nije ni sekta da ide po kućama, niti da bude na ulici." KO ONDA SVETI VODICU i ORGANIZUJE PRAZNICNE LITIJE. Primetno je da stitis Crkvu jer shvatas da je ona zenica naseg Srpskog oka i da nam bez nje nema duhovnog vida i sigurnog koraka u buducnost. Sve je to u redu i pohvalno, nemoj samo tvrditi neke izmisljene nebuloze. Takodje, nasa Crkva je VODILA narod u teskim vremenima pa tako i u seobama. Da li je Njegos negde vodio narod i brinuo o njemu itd,itd.

        • Rafmanjinov says:

          Када Свештеници иду по кућама, они не иду као секташ од врата до врата, него иду код својих парохијана, исто тако обилазе их по болницама. Нисмо се очигледно добро разумели. Наша Црква је увек уз свој народ, државе су нестајале али наша МАЈКА ЦРКВА ЈЕ УВЕК БИЛА УЗ СВОЈ НАРОД, ТАКО ЈЕ И САДА,ТАКО ЋЕ БИТИ ДО ДРУГОГ ХРИСТОВОГ ДОЛАСКА.

          • I Love Jesus says:

            Da, o dođi naš Gospode i pravdu nam donesi!

        • Косовац says:

          @ Gagi, …..Шта то Гаги наприча. Па Гаги, мени и јесте циљ да поп –свештеник српске православне цркве дође у мој дом, бар када ми је слава Свети Лазар Праведник, и када ми је празник Ускрс да ми освети водицу. Не бркај лончиће, Рафмањинов је рекла да СЕКТЕ звоне на врата по кућама (као код мене), непозване и некажњено узнемиравају становништво. Цркви и није место на улици, цркви је место у цркви, наравно и треба црква да изађе на улице ако верници осете потребу да одбране своје верске слободе на Косову и Метохији или као у Црној Гори ономад. Али када црква изађе на улице као када српски патријарх Павле изађе на Теразијски плишани парламент 1991. године, а да му Београдски студенти, српске наде, звижде, то је велико понижење за Србе и српски народ. Гаги лепо причаш, али одудараш од мог и Рафмањиновог контекста србства. То твоје је „нешто“ лабаво.

          • Gagi says:

            Kosovac... Patrijarh Pavle nije izasao na Terazije da bi vodio politicku utakmicu, izasao je da bi svojim autoritetom uticao da se smire politicke strasti medju vernicima i narodom. Iz tog obracanja je ostala zapamcena njegova izjava: "Budimo ljudi". Verovatno da u tom trenutku ni on sam nije znao u kolikoj meri nam je drzava ponovo devastirana od katolicko-komunistickog politickog lobija pa je doziveo to zvizdanje i svakakve gluposti. Taman posla da se Blazenopocivsi Patrijarh tada upustao u politiku i na taj nacin ponizio Srpski narod. Narod su ponizili oni koji nisu "bili ljudi" a koji su takvi ostali i danas.

            • Косовац says:

              @ Gagi …..Тако је, није његова светост патријарх Павле изашао на Теразије да води политичку борбу, али је изашао да баци бисере плишаним свињама.

              • Rafmanjinov says:

                Да, то си лепо рекао.

      • Ivke says:

        Ne nije partija ali narod NIJE u stanju sam bez ikog! Tako je bilo i u CG. A kada je ovakoonda sve propada a crkva gubi vernike a narod veru i smisao jer imamo takve sto razmisljaju kao ti i samo napadajeu bez da razmiljaju. Takvi se samo mogu nazvati radikalci a tvojim odgovorom podsecas na glavosece sa srednjeg istoka

    • Косовац says:

      @ Ivke, …..Ниси овлашћен да учиш српску цркву како да дела.

      • Ivke says:

        @Kosovac Naravno da ne Ja samo zapazam. Ako nece da stite i podrzavaju narod onda ce gubiti vernike . Vidis imaju i oni odgovornost. Inace lose ste razumeli ja nisam protiv pravoslavne crkve. Cak sto vise zelim da se ociste od losih unutar svojih redova koji ih stalno sramote i da podrze narod . Da bi ih narod voleo. Razmisli samo koliko se toga dogodilo u CG samo zato sto su imali podrsku crkve.

        • Косовац says:

          @ Ivke, …..Приметио сам одавно да си ти велики верник, чак много ревноснији од нас осталих обичних људи. Али ми је тешко да укапирам коме се то ви атеистички верници молите. Ако се молите оном непоменику из Куће цвећа, онда се молите на погрешном месту. Мој савет вам је да се молите оној Вавилонској кули у Бриселу. Евентуално да се вратите оним боговима којима су се погани раније молили.

          • Rafmanjinov says:

            Они се моле ономе оцу лажи, сатани, јер сем лежи ништа друго и не знају, сигурна сам да је ова групица нво плаћеника, по задатку на мрежама, и да је то у опису посла, за који су плаћени. И ништа нису научили, СЛАВА ГОСПОДУ ДА СУ СРБИ БОЖИЈИ НАРОД, И ДА ЊИХОВЕ МЕТОДЕ НИСУ И НИКАД НЕЋЕ УРОДИТИ ПЛОДОМ. ЈЕР МИ ИМАМО САМО СТРАХ ОД ГОСПОДА.

          • Ivke says:

            @Kosovac Meni se tice da se ti molis Mamonu i televizoru . Bolje se pokaj dok je vreme

  3. Pendrek says:

    On je placenik za vredjanje sve sta je Srpsko i sve sta nam je sveto, zato treba da se uvede kaznjeni zakon protiv vredjanje sve sta je Srpsko. Turci imaju takav zakon. Pa da vidimo dokle ce ta marva da ide. Sto se tice ovog vepra treba ga oshuriti i spremiti za cvarke.

  4. Косовац says:

    @ Ovcoizovani covid idiot, …..Да би неко био Србин, ПОТРЕБАН и ОБАВЕЗАН услов је да буде православац. Али наравно да то и није довољан услов. Зато што су неки православни Срби већ у поступку конверзије. Али онај „Србин“ који није православац, тај се дефинитивно не може сматрати Србином. Пракса је показала и доказала да онај ко своју православну веру конвертује у неку другу - римокатоличку, муслиманску, будистичку (као Новак Ђоковић), родноверску, сајентолошку, адвентистичку…., тај се никако не може сматрати Србином. То су прелазни облици конвертовања Срба, то је са задршком, у почетку су Срби, после мање Срби, па најмање Срби, и на крају са запрепашћењем констатујемо да су то Антисрби. У служби сорошоидног светског поретка. Као ови данашњи Црногорци. Ту спадају и они Срби који су декларативно атеистички верници, они су фол Срби који не верују у Бога, да се наивни не сете. а кријући се верују у комунизам, сорошоизам, сатанизам, фашизам. ……………Срећом, на попису нема (релативно) много Срба који нису православни. Стављам Вам на знање, ово су корисни подаци: Од укупно 7.186.862 становника, у Србији постоје следеће вероисповести: Православни: 84,59%. Римокатолици 4,97%. Протестанти 1,02%. Други хришћани 0,04%. Муслимани 3,10%. Источне вероисповести 0,017%. Јудаистичка вероисповест: 0,0008%. Секте 0,02%. Агностици (неки полутани) 0,056%. АТЕИСТИ 1,11%. Даклем елем, како кажу трговци, роба говори. Бројке говоре. Елем даклем, онолико колико има православних, толико има Срба. Додуше у те Србе сам можда неправедно урачунао и неке неоспорно признате православне нације као што су Бугари, Власи, Румуни…., Али може ми се прогледати кроз прсте зато што ћу сада изнети стварни број Срба по попису од 2011. године: Тај број износи 5.988.150/7.186.862=83,32%. Разлика, „грешка“ јесте 84,59%-83,82%=0,77%, значи да је то у рангу статистичке грешке. Може се извести и закључак да у Србији живе Срби 83% и Националне мањине 17%, Свима нам је јасно оно коминтерновско (међународно) правило да се у Србији форсирају националне мањине као реметилачки фактор. ……………Владика Иринеј Буловић, екумениста, још вуче иза својих леђа нахватан страх од комуниста и сорошоида, па непрестано као покварена грамофонска плоча понавља своју мантру да су и Муслимани Срби. За њега је и Бакир Изетбеговић Србин. И Црногорац Мило Ђукановић, ђед му је био Србин, отац му је био Србин, и Мило је Био Србин. И Хрват Милановић је Био Србин. Крсте Црвенковски, продана душата, је Био Србин. Они поштовани повратници у православље, медијумски познати, јесу само изузеци који потврђују правило. ……………Колега Цовид Идиот, твој коментар је са моје стране прочитан. Уствари ти си прочитан. Овако: Овде је владика Иринеј написао један утук, одговор на увреде које медијуми наносе Србима и Српској Православној Цркви преко ове српске свиње Ненада Чанака. А ти, уместо да нормално ћутиш, или да нормално критикујеш то говно Чанка, ти си се дао у критиковање српског владике Иринеја Буловића. Кажем, прочитан си зато што си провидан, транспарентан. Чујеш сорошоида, каже да је српски владика фашиста. Ни комунисти их нису тако називали.

    • Karital says:

      Od kada je to Milanović srbin?Tebi netko lažne informacije dostavlja.

      • Косовац says:

        @ Karital, …..Ја сам рекао да је Милановић Био Србин. Он НИЈЕ Србин, као и ти што НИСИ, али си Био Србин. Зато што су 90% Хрвата БИЛИ Срби. Ако ништа друго, види се по томе што говорите народним српским језиком.

        • Karital says:

          I JA bio srbin...hahaha...ne sjećam se.Tebi netko dostavlja lažne informacije.Možda SANU, možda SPC, a moguće da nešto nije u redu sa tvojim zdravljem KOSOVAC.

          • Ivke says:

            Slabo t pamcenje ali ipak to osecas i grize te savest i ako se ne secas

          • Preko 90% says:

            Hrvata su pokatoličeni Srbi. Pravi Hrvat-i (Tavruk-i, pročitaj po trojanski s desna) su Lerkezi, MANuši (TužMAN), sinti, Gurbeti (Hurveti), ćarlije, latinski Cygnus, Romi, Adige, Hazari, Sefardi, AškwNAZI, Kozari..., Sve isti naziv za HAZERbejdžansko pleme N haplotipa kojih kod vas ima do 3%. Pogledaj im tamge, i sve će ti biti jasno. Oni stvaraju sva ova globalna sranja, pod palicom vatikanske bludnice, vavilonske satanističke agende, uvek brzi na krivokletstvo i zločin. Bili su udarna pesnica Austro-Ugarske i nacista u svim ratovima protiv autohtonog stanovništva, pogotovo u Slavoniji, i Sremu, ubilačkog i pljačkaškog mentaliteta (ima puno naučnih radova o tome). Vaše žene ne bi trebalo fukari decu rađati, jer su to sve potencijalni sotončići kao što se vidi otvoreno danas

      • Pendrek says:

        Karitale, pitaj potomke hrvatskih kraljeva mozda ti oni mogu objasniti i odgovoriti. Nemoj da se lazemo, kako moze biti neki npr. neki Milanovic, Milosevic, Aleksic, Mitrovic, Popovic hrvati pa cak Djordjevic sam upoznao, pa reci mi kako je to moguce da su to cisto etnicki hrvati? Jel tada su ljudi jos za vreme Marije Terezije prelazili zbog privilegije u katolicanstvo, kuzhish? To je dokazano, pa cak i posle 1991 koliko su Srba u HR prelazili samo da sacuvaju svoj zivot, status i privilegije.

        • da da says:

          Хрвати немају своја презимена,већ користе српска,немачка,чешка,мађарска,словачка,италијанска,словеначка,јеврејска,турска итд..као своја.

        • Karital says:

          @Pendrek, sve je moguće.Ja znam Jovanoviće,Joviće,Kneževiće vruće hrvatine.Znam i Antoniće,Antiće,Dujiće,Josipoviće,Tonkoviće zagrižene srbe.Nema potrebe da se zamarate prelaskom katolika u pravoslavne, pa ponovno vračanje pravoslavnih u katolike.To je netko davno, davno učinio vrativši se iz Hilandara u Rašku.Prisilio je čitav narod da promjeni katoličku vjeru za pravoslavnu.Tu nisu privilegije bile u pitanju, već glava.

    • sumadinac says:

      gde si ti procitao to o djokovicu. nemam nameru da branim djokovica jer on je svetlost a ti tama u najmracnijem tunelu. kao "prvosrbijanac" kakvim se predstavljas ma sta to znacilo, "rukopolazes" ljude sa vecim autoritetom od patrijarha i pape. za tvoje sudove i Bog je mali.javio sam se posto redovno citam stampu i informisem se, a tamo se vidi da Djokovic donirao za crkvu u Jasenovom dolu kraj Niksica, da ktitor crkve u Vucjem dolu, da donirao za Hram Svetog Save, da upucivao pomoc crkvama na kosovu itd i najposle celiva kolac koji isekao Patrijarh. Najzad da ista znas a ne da ti je idolopoklonstvo to sto si kosovac (vidim kako si ga branio)svojim argumentima nanosis stetu upravo srpstvu. zao mi je cinjenica.Isus je pripadao jevrejskoj zajednici, pa bi svi hriscani po tebi trebalo da budu jevreji? tvoja logometrija kontrira zdravom razumu. i to je jedinicni problem. mnogo je veci sto nas to udaljava od srbina-katolika andrica, srbina-muhamedanca Mese selimovica, rudjera boskovica, gundulica i brojnih dubrovcana koji su ako ne bili srbi osecali se slovenima, a ne ustasoidnim ili germanskim prirepcima "koji nemaju veze sa Balkanom"i otvara prostor svima onima, koji su pod ovim ili onim okolnostima presli u drugu veru da se ne osecaju srbima. a gde to dalje vodi opisao je upravo Obilic kosovski i srpski junak koga je preveliki Njegos samo citirao: ako turcinu krv do lakata, poturici do ramena". Kad odbacis svoje oni se novim, sada stranim silama moraju dokazati i potvrditi novi identitet..epilog samo potvrdjuju dobro znane cinjenice u ne tako davnim stradanjima, gde najveci stradalnik bilo srpstvo i srpski narod.

  5. Pravda says:

    Jadno je kad se jedan Patrijarh bavi sa time sta jedan nerast ima da kaze.

    • Косовац says:

      @ Pravda, Није јадно. Није ти добра реч да Иринеја Буловића називаш патријархом. Нека је лапсус, али чему то твоје „јадно“?. Надам се да ти не би забранио да се Срби баве нерастима и одраслим Чанколизним свињама и њиховим гроктањима?

      • Ivke says:

        Vidis mozda i ja tako mislim slicno tebi ali tako kao ti "NEMOZE" dapise jedan vernik. Ti si druze u vreme posta ponet mrznjom i osveto i vredjas . Zato molim se za tebe a ti ocisti telo i duh ako si vernik. Sto se tice drugih vera e pa zar nismo izgubli i previse naseg naroda zbog toga sto smo odbacili svoje ?

        • Косовац says:

          @ Ivke, …..Приметио сам одавно да си ти велики верник, чак много ревноснији од нас осталих обичних људи. Али ми је тешко да укапирам коме се то ви атеистички верници молите. Ако се молите оном непоменику из Куће цвећа, онда се молите на погрешном месту. Мој савет вам је да се молите оној Вавилонској кули у Бриселу. Евентуално да се вратите оним боговима којима су се погани раније молили.

          • Ivke says:

            @Kosovac dosta mlacenja prazne slame .... samo galamis. Idi uradi nesto pametno i nemoj da mi se hvalis time koliko si ti vernik dok nam narod propada, der-posi sire po ulicama a porodilje retkost. I nijke ni cudo kad su nam nasa srbska deca gladna i jos im prete bocama. zato prestani sa glupostima , urazumi se brate moj, pa da svi mi zajedno probamo da te sto su se prekrstili preberemo i povratimo. Jer kao sto vidis imamo lepe primere kao sto je Kusturica

  6. Gagi says:

    Od kada je obznanjeno da negativan marketing ima bolje rezultate nego uljudan i civilizovan nacin predstavljanja, masovno je pocela da se zloupotrebljava ta praksa. Tako danas, svakakva budala moze da iznosi i prica sta mu padne na pamet bez ikakvih posledica. Time se bavi ovaj okupatorski pomocnik u celoj svojoj "plodnoj" politickoj karijeri. Nazalost, u okupiranoj drzavi nema sistemskih ogranicenja pa se takvih mozgova namnozilo u ogromnom broju. A da kojim slucajem imamo nasu drzavu, napravili bi dezurni sud koji bi radio dvadeset cetiri sata - bez vremenskog ogranicenja. Dezurni tuzilac odmah iz studija sprovede ove lazljive siledjiske bitange kod dezurnog sudije, pa ti bato argumentuj i dokazi da je to sto si pricao istina. Aha, salio si se, ma cao na neku godinu prevaspitavanja. Ovako, u ovoj anarhiji i poplavi sunda, lazi i najgoreg primitivizma, moze da prica kome sta padne na pamet. Tako je kako je, te i takve rezultate donosi ova okupaciona atmosfera u nasoj zemlji.

  7. Mime Nikolic says:

    Pravo pitanje je: Šta uopšte radi u srpskoj političkoj sceni Nenad Čanak ??? Čanak je odavno "provalio", da "bombastim" i protivurečnim izjavama skreće pažnju na sebe i time ostaje u fokusu !!! To je isto kao što histeroformna persona ukoliko ne uspeva da skrene pažnju na sebe nečim dobrim, to učini nečim lošim i tako ostaje u centru pažnje. A poznato je da se histerični napad prekida šamarom. Vreme je da i Čanak doživi otrežnjavajući politički šamar, tj. da se pošalje u NEZASLUŽENU penziju !!! Decenijama je na čelu stranke koja doživljava neprestanu eroziju, a on uspeva da bude i opstane na čelu ?!? Dakle bombastim i šokantnim izjavama veštački produžava svoj neuspešni politički život, a za uzvrat živi lagodno !?! Srbi dokle će te sebi dopuštati da ovaj apsolutno politički bezvredan lik, uspešno opstaje i paratizira na srpskoj političkoj sceni ?!? Lakoća kojom nam ovaj proverini politički luzer N. Čanak, ili najveći afirmator činjenica koje idu u korist srpske štete, (kome su gotovo svakodnevno otvorena vrata na režimskim medijima i koji čestalo gostuje kod onih koji javno iskazuju neskriveni animozitete prema Srbima i Srbiji), je ZABRINJAVAJUĆA POJAVA!!! Njegovo delovanje može se definisati, jedino kao delovanje KUKOLJA ! A poznato je kako se sa kukoljem postupa, pre nego što uspe da opogani ceo ROD (žita) !!!

  8. За Србију says:

    Napokon se crkva oglasila na sve pljuvačine boljševika, komunista i titoista. Vladika je uništio ovu belosvetsku protuvu, koji se prodaje za intelektualca. Da je ovaj građanin, kako ga je lepo nazvao, iole pristojan, nestao bi iz javnog života.

  9. Горан Хаџи-Боричић says:

    Ништа ја вас, све скупа, нисам разумео. Судећи по писму које користите, свађате се какав је нови папа? Ако сте Срби, што тако чините? Пуна уста језика!

  10. Горан Хаџи-Боричић says:

    Ево, и овај мој ћирилички коментар неко прекрсти. Рачунам да смо овим завршили сваки даљи разговор.

  11. Gospodi Pomiluj says:

    E moj pope, pa valjda ti znaš da krštenje samo po sebi ne znači ništa ako prethodno nismo doneli rod vredan pokajanja, pokajemo se obratimo Bogu i ime i delo Isusa Hrita, i krstimo se u život i smrt našeg Gospoda i Spasitelja Isusa Hrista. Jer ko je u Hristu novi je čovek. Ovaj nečovek je samo vreća puna smrada koja smeta sebi samom jer se najviše i bavi sam sobom.

  12. Дарко says:

    Хвала ти Владико на овом тексту. А чанку нека Бог помогне.

  13. Vuk says:

    Komentarisati sta je izrekao Canak je gubljenje vremena takvih je uvek bilo i bice On ce izjaviti bilo sta za novce da bi mogao da napuni burag namerno nekoristim rec zeludac jel taj organ poseduju ljudi

  14. Rajko says:

    Taj Šanak ima dovoljno godina u to svoje malo D pa je čudo da za čitav svoj život nikad nije pomislio da ode u neku drugu njemu bolju i lepšu državu. Ja ne bi bio negde gde mi ne odgovara. Gde mi nije lepo. Sobzirom da niko nikoga ne tera silom da bude tu, ako nema para moze da ode peške ili autostopom. Ali to naviklo da muze pare od države koja mu ne valja a koje neće imati ako ode u tu bolju i lepšu zemlju.

  15. Пепа Прасе says:

    Ако је заиста неки попа крстио овог "Некрста" то је исто као да је крстио дебелу крмачу која је наставила да се ваља у свом блату од балеге. Воле свиње тако.

  16. Тата Прасе says:

    Попа кад не зна шта ће и прасиће крштава, е зато нам све тако иде.

    • milos says:

      Tata prasetu, svak se cese gde ga svrbi. Prase ostaje prase i posto si to priznao duplo ti se dodaje. zalim uciteljicu koja te opismenila. unistila stocni fond u srbiji.

    • Косовац says:

      @ Тата Прасе, …..Не можеш ти да будеш прасе, оматорио си, и при свим природним законима си прерастао у свињу. Сада си отац неког прасета, можда си и Пепин тата.

  17. Mate says:

    Ma ovo su sve popine židovskog monstruma Jahvea, sve su to pseudožidovske sekte, čitavo kršćanstvo i islam, kao i sve religije, to su sve sustavi porobljavanja, oni "uče" narod, a rade sve suprotno od onog što naučavaju.

  18. Milos says:

    Čanak je ličnost sa krizom identiteta. Nije vredan ovako dugog teksta ali postoje nekoliko stvari koje ste spomenuli ovde a sa kojima nisam u saglasnosti sa SPC a koje me polako odvlače od 1. U pravoslavlju kao i svim ostalim hrišćanskim učenjima najvažnije reči su Deset Božijih Zapovesti a a NE one koje su se (kao sto ste naveli) pisale hiljadu godina u jednu skupinu koja se formirala u formu koju danas nazivamo Sveto Pismo (Biblija, Jevandjelje i sl.) Prva i druga božije zapovesti (kao najvažnije) eksplicitno ukazuju iz samih božijih usta da verujemo u jednog boga tvorca svega i da ne stvaramo i da se ne klanjamo drugim idolima; Da je jedina molitva koju Gospod od nas traži - Oče naš. Zašto onda SPC stvara bogohulnički i protivu božije volje i njegovih najvažnijih zapovesti razne idole poput kojekakvih svetaca i upražnjavanje crvenih slova? Zar da se 99% energije usredjuje klanjanju idolima (Sv Jovan, Sv Dordje, i stotine drugih ) umesto da se misli i molitve isključivo usrede ka molitvi prema Gospodu kroz Očenaš? 2. Zašto se zaista forsira kako nazivate "Srpsko-Vizantijski" stil arhitekture umesto da se neguje istorijski stilski tip iz pojedinačnih krajeva recimo U Zapadnoj i Jugozapadnoj Srbiji Resavski stil, u planinskim predelima da se grade Strmi krovovi i zvonici kao nekadasnje planinske crvkve brvnare, u Mačvi, Sremu, Banatu, Bačkoj i Beogradu Resavski i barokni stil kao sto su od samog začeća gradjena, Jugoistočna i Južna Srbija Moravski stil (sto verovatno uzimate za nešto što nazivate Srpsko-Vizantijski). Tako bi se sačuvalo znanje i umeće i održavanje vernakularnog neimarstva umesto nametanje prilično ružnog modernog oblika današnjih crkvi. Zar nije nakaradno graditi poslednje tri decenije orijentalne stilove gradnje koje najmanje liče na ono što se ikada po Srbiji gradilo. I zaista Hram Sv Save deluje previše orijentalno i proporcije i spljoštenost hrama ne daje utisak nečega sa podneblja Srbije gde su se uvek crkve gradile vertikalno "prema bogu" uzvišenijih umesto današnjih spljoštenihni ćosavih naličja? Ako već gradimo crkve koje ne prate istorijski ustoličen način tih naših raznolikoh krajeva onda treba dozvoliti mladim arhitektima da stvaraju savremena arhitektonska rešenja dozvokjavajući im da slobodno koriste i razvijaju svoje talente kao što su nekada naši kraljevi i ostali ktitori dozvoljavali svojim neimarima, zar nisu Visoki Dečani mnogo lepše i proporcionalno gradjeni od današnjih orijentalnih naličja, zatim Studenica, pa imamo Manastir u Tršiću koji je radjen u Resavskom stilu pamkad su Turci spalili dodat je barokni krov u skladu sa periodom (17-i Vek). Zaista današnjim crkvama da dodamo po minaret nebi se razlikovale od džamija tako da su one sve osim "Srpskog" stila gradnje.

    • Косовац says:

      @ Milos, …..Мислим да си и ти са кризом идентитета, већом кризом од Ненада Чанка. ……………Ето поставио си овде много логичних питања, као деца из вртића жељни знања. Али мислим да си питања поставио на погрешном месту. Не треба овде, на њих ће најбоље да ти одговори духовник твоје секте. Евентуално, могао би да те задовољи својим одговорима неко из Централног Комитета.

    • Косовац says:

      @ Milos, …..Сажалио сам се на тебе, па ево реших да ти објасним: Не личе цркве на џамије, него џамије личе на цркве. Зато што су Турци православне цркве претварали у џамије, само су им додавали минарета. Загледај ону џамију Свету Софију у Константинопољу, напрегни се мало, па ћеш констатовати да та џамија коју Турци зову Аја Софија веома личи на православну цркву. Ту православну цркву је једно време окупирала римокатоличка црква, папак је у њој командовао од 1204. до 1261. године, када је подвукао реп и вратио своје бискупе у државу антихриста, у Ватикан. ……………У Приштини постоји једна маркантна џамија, зову је Царска Џамија. Сви мисле да је царска по неком султану, што би било логично. Међутим, то је била Српска црква, са оним познатим лепим кубетима и сводовима у Српско-Византијском стилу. Њу је подигао краљ Милутин, онај који је направио ону лепотицу Грачаницу. Тако, Милоше, од краља Милутина је остануо и тај назив „Царска….“. У тој улици у Приштини налазе се 3 бивше Цркве, претворене у Џамије. Дакле, зато је теби поглед поремећен, и мисли су ти зато поремећене, зато што немаш добра сазнања.

  19. KALIMERO says:

    Irinej je u pravu da je čanak nekršteni krst i da je u njemu sva pogan od petokrake usađena on je poput muslimana izmislili bošnjačku naciju a on izmišlja vojvođansku naciju

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *



ИНТЕРМАГАЗИН НА FACEBOOK-u