TEST: Sami utvrdite da li ste mlađi ili stariji od svojih godina

TEST: Sami utvrdite da li ste mlađi ili stariji od svojih godina

13 januara 2014

old_young2Važno je, naravno, koliko imate godina, ali je važno i – da li ste biološki mlađi ili stariji od svojih godina.

Ne radi samo o spoljnjem izgledu, već o radu različitih organa i sistema u organizmu. Neko može da ima 40 godina, a da mu telo funkcioniše kao da ima 60, a kod nekog drugog može biti savim suprotno – da ima, recimo, 50 godina, a da mu telo funkcioniše kao da ima samo 35.

Da sami odredite (utvrdite) svoju približnu biološku starost pomoći će vam običan test koje možete obaviti i u svojoj kući.

Koliko je vaš organizam stariji ili mlađi od vaše realne životne dobi, možete odrediti na sledeći način:

1. Koža

Uštinite kožu dlana palcem i kažiprstom u trajanju od 5 sekundi. Sačekajte da vam nestane nabor na koži i pogledajte reztultat:

a) Do 5 sekundi – vaša koža je stara do 20 godina;
b) 6–8 sekundi – 30 godina;
v) 9–12 sekundi – 40 godina;
g) 13–15 sekundi – 50 godina;
d) 16–19 sekund – 60 godina.
e) Više do 19 sekundi – 70 i više.

2. Nervni sistem

Zamolite nekoga da drži obični školski lenjir dužine 50 sm. Treba da ga drži vertikalno tako da brojevi idu odozdo prema gore.

Treba da ga drži za drugi kraj. Vaša ruka treba da bude ispod lenjira na 20 sm. Vaš pomoćnik treba da ispusti lenjir, a vi da ga uhvatite palcem i kažiprstom. Pogledajte na kojoj cifri se to dogodilo?

a) Do 20 sm – vaši nervi imaju 20 godina;
b) 30 sm – 30 godina;
v) 35 sm – 40 godina;
g) 40 sm – 50 godina;
d) 45 sm – 60 godina;
e) Niste uhvatili – 70 i stariji.

3. Srce i krvni sudovi

Izmerite puls u stojećem stavu. U bržem tempu sedajte i ustajte do 20 puta. Na kraju izmerite koliko vam se povećao puls od prethodno izmerenog.

a) Do 10 otkucaja – vašem kardio-vaskularnom sistemu je 20 godina;
b) 10–20 otkucaja – 30 godina;
v) 20–30 otkucaja – 40 godina;
g) 30–40 otkucaja – 50 godina;
d) 40 i više otkucaja – 60 godina.
e) Niste mogli da završite vežbu – 70 i stariji.

4. Snaga mišića

Lezite na leđa, na tvrdu površinu, i podižite ramena i lopatice sa poda. Pojas treba da ostane pripijen uz pod. Možete da mašete rukama i da se oslanjate na ruke i noge. Koliko puta ste uspeli da to uradite?

a) 40 puta – na osnovu snage vama je 20 godina;
b) 35 puta – 30 godina;
v) 28 puta – 40 godina;
g) 23 puta – 50 godina;
d) 15 puta – 60 godina.
e) Manje 12 puta – stariji ste od 65 godina.

5. Tetive i ligamenti

U stojećem stavu, uz savijena kolena, sagnite se i dlanovima pokušajte da dotaknete pod?

a) Ako ste dlanove spustili na pod vaši ligamenti imaju 20 godina;
b) Dotakli ste pod samo palcima – 30 godina;
v) Dotakli ste dlanovima samo do članaka – 40 godina;
g) Dotakli ste dlanovima ispod kolena – 50 godina;
d) Dotakli ste kolena – 60 godina;
e) Niste dotakli kolena – 70 i više.

6. Stanje zglobova

Stavite obe ruke iza leđa tako što jednu gurnete odozdo, a drugu preko ramena. Pokušajte da na nivou plećki spojite prste ruku. Šta ste dobili?

a) Lako ste prste obe ruke spojili – vaši zglobovi imaju 20 godina;
b) Prsti ruke su se dotakli, ali niste uspeli da ih spojite – 30 godina ;
v) Dlanovi su blizu, ali se prsti ne dotiču – 40 godina;
g) Dlanovi su na leđima, ali su daleko jednan od drugog – 50 godina;
d) Jedva ste stavili dlanove na leđa – 60 godina;
e) Niste mogli da stavite dlanove na leđa – 70 godina.

7. Disajni sistem

Zapalite sveću. Proverite sa koje maksimalne udaljenosti možete odjednom da je ugasite?

a) 1 metar – vašim plućima je 20 godina ;
b) 80–90 sm – 30 godina;
v) 70–80 sm – 40 godina;
g) 60–70 sm – 50 godina;
d) 50–60 sm – 60 godina;
e) Manje od 50 sm – 70 godina i starija.

8. Koordinacija

Za ovo će vam biti potrebna pomoć nekog od ukućana. Izujte se, zatvorite oči, stanite na jednu nogu, drugim stopalom se oslonite na koleno noge na kojoj stojite. Vaš pomoćnik treba da izmeri vreme koliko ste tako mogli da stojite.

a) 30 sekundi i više – imate 20 godina;
b) 25 sekundi – 30 godina

v) 20 sekundi – 40 godina;
g) 15 sekundi – 50 godina;
d) 10 i manje sekundi – 60 godina.
e) Uopšte ne možete da stojite – 70 i više.

(Fakti.org)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *