ZA ILI PROTIV FEJSBUKA: Nova pravila najpoznatije društvene mreže

ZA ILI PROTIV FEJSBUKA: Nova pravila najpoznatije društvene mreže

4 januara 2014

Fejsbuk2Poslednje promene u algoritmu fejsbuka sada ograničavaju gledanje pojedine stranice na jedan procenat, a ako imate sreće na dva procenta. Ono što ovo znači jeste, da je vaša sloboda da podelite kvalitetne informacije ograničena na one koji imaju pare da plate da Fejsbuk deli njihov sadržaj. Ovo je loša vest za sve ljude koji žele da se njihov glas čuje u svetu.Potreba ljudi za udruživanjem postaje jača posle ovakvih promena.

Prema Fejsbuku:

„Vaš brend može da ima sve pogodnosti imanja fanova kada većina vaših reklama pokazuje socijalni kontekst koji povećava reklamnu efektivnost i efikastnost.“

„Mi očekujemo da organska distribucija postova na individualnim stranicama postepeno opadne tokom vremena dok mi radimo da osiguramo smisleno iskustvo korisnika na sajtu“

„Mi dolazimo do tačke gde zato što sve više ljudi deli sve više stvari, najbolji način da vaše stvari budu viđene jeste da platite“

Ovo znači da ako imate smislenu poruku i želite da se ona slobodno i organski širi Fejsbukom, vi to ne možete da omogućite ako niste u prilici da platite.

Verovatno je ovo zato što je FB shvatio da zbog toga što svako može vrlo lako da dopre do puno ljudi, postoji potencijal za veće zarađivanje, ili je možda to zbog toga što žele da počiste FB. Bilo kako bilo, ovo će osakatiti sposobnost stranica da stignu do svoje publike na način na koji su to radile do sada.

Posledice novog načina rada Fejsa
To znači da su dani korišćenja Fejsbuka za stvaranje velikih pokreta protiv korporacija poput Monasanta gotovi. Protesti, marševi, kampanje i širenje poruka preko fejsbuka će sada biti ograničeno na malu mrežu, naravno ako niste sposobni da platite znatnu cifru. Vrlo je verovatno da će kompanije sa dosta para se pojavljivati u vestima još više u skladu sa novim metodama FB.

Zato što se je ovo desilo, blogeri i administratori stranica širom sveta se bune protiv ovoga jer su primorani da rade prema novim pravilima Fejsbuka. No, fejsbuk korisnici moraju da se povinuju novoj politici na FB; jedino im preostaje da pozovu ljude da koriste druge socijalne mreže. To bi stvorilo pritisak na Fejsbuk upravu da promeni politiku.

A dotle ko preživi, pričaće!

FBI protiv Fejsbuka
Federalna tužba je podignuta protiv najveće socijalne mreže na svetu, Fejsbuka, zbog navodnog pregleda privatnih poruka korisnika „zarad svrha nepovezanih sa potrebama korisnika“.

Dva advokata planiraju da vode proces u ime svih korisnika Fejsbuka koji su poslali privatnu poruku u poslednje dve godine, koja je sadržala linkove.

Ova tužba podignuta u San Hozeu, Kaliforniji, tvrdi da je sajt pregledavao linkove koji su privatni korisnici delili, na svakodnevnoj osnovi, da bi sakupljao informacije zarad potrebe pravljenja profita za reklamna istraživanja.

Portparol FB tvrdi da ovo nije istina i da su pomenute optužbe bez osnova.

Optužba traži sto dolara nadoknade za svaki dan kršenja zakona ili 10 hiljada dolara po korisniku.Tužba je zasnovana na nezavisnoj studiji koja sugeriše da FB beleži sve što korisnici pišu na društvenoj mreži, uključujući i stvari koje oni izbrišu. Takve prakse stvaraju „naročito profitabilnu priliku za Fejsbuk, dok su „korisnici koji veruju da kominiciraju na mreži koja je slobodna od prismotre skloniji da otkrivaju lične informacije o sebi, koje ne bi otkrili kada bi znali da su praćeni“

Fejsbuk je već u prošlosti kršio svoja pravila o privatnosti, ali nije jedini internet gigant kome prete tužbe. Na primer, Gugl vodi spor na federalnom sudu zbog ilegalnog pristupa sadržajima mejlovima na Gmail servisu.

(Srbin.info)

KOMENTARI



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *